Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-300 lens voor amateur met nikon D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 18-300 lens voor amateur met nikon D80

Beste lezer,

Ik ben in het bezit van een nikon D80 met 2 lenzen, een 18-70 en 55-200. De camera en de lenzen bevallen me prima. Ik ben (en blijf) een amateur fotograaf, maar ik vind het erg leuk om mijn eigen parameters in te stellen en ik gebruik de automaat dus alleen in noodgevallen. Regelmatig loop ik tegen een probleem aan, waarbij ik een foto wil maken met de 18-70 lens en vervolgens komt er een moment waarbij ik een foto wil maken met de 55-200 lens. Op het moment dat ik geswitched heb van lens is het moment weg. Dit is vast heel herkenbaar. Door dit probleem zit ik dus te denken om een andere 'alles in één' lens te kopen (18-300). Hier kleven natuurlijk ook weer veel nadelen aan. Mijn vraag aan jullie is, de nadelen van een 18-300 lens wegen deze op tegen de voordelen? Of is het beter om een tweede body aan te schaffen, zodat je je lenzen niet meer hoeft te wisselen en het juiste moment niet mist! Bovendien is deze optie ook goedkoper. Het nadeel hiervan is wel dat je met twee camera's om je nek loopt.... Of hebben jullie nog een totaal andere oplossing? Ik zie uit naar jullie reacties! Alvast bedankt.

Re: 18-300 lens voor amateur met nikon D80

Een 18-300 is, als ze al bestaat, zeker de minst goede oplossing. Dit objectief zou je op meerdere vlakken teleurstellen. (scherpte, gewicht, aberaties, etc.)
    Zoals je reeds aanhaalt, denk ik dat je beter werkt met een tweede body.
    De algemene regel geldt voor de meeste zoomlenzen: hoe meer zoom, hoe minder de kwaliteit van het beeld.
    Ray
    Canon EOS 5D MIV
    https://www.flickr.com/photos/valloray/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Valloray Bekijk bericht