Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor of Sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor of Sigma

    Ik vroeg me af wat de bijzonderste verschillen zijn tussen de:

    Nikkor AF-S VR 70-200mm f/2.8 G IF-ED Type II en de
    Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO OS HSM

    Op zich zien dat er 2 dezelfde lenzen uit maar het verschil in prijs is enorm.
    Zijn er dan echt zoveel verschillen?

    Ik denk dat de vibratie reductie wat beter zal zijn op de nikkor doordat het een VRII is, maar naar scherpte toe weet ik niet of er zoveel verschil zit.

    Iemand ervaring?
    Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

  • #2
    Re: Nikkor of Sigma

    Verschil was voor mij als hemel en aarde, als de extra prijs het waard is, moet je zelf weten. Hou ze beide eens vast in een fotowinkel en voel het verschil eens.

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor of Sigma

      Als je -net als ik- dit soort lens heel sporadisch gebruikt, koop dan de Sigma. Niks mis mee.

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor of Sigma

        Ik heb lang getwijfeld en heb ze uiteindelijk eens tegen elkaar getest, bleek dat de Nikon scherper was op f2.8 ,waarmee ik niet zeg dat de sigma slecht is. Volgens mij is die zelfs scherper op f2.8 dan de nikon AF-D modellen.
        Maar wat de sigma had was overstraling op de grootste diafragma's bij felle contrasten, iets waar ik ook last mee heb gehad op een sigma 24/70 HSM. Daar heb ik zelfs een nieuwe voor gehad van sigma.
        De nikon had dat gewoon niet, ze was scherper, de af was op de tien keer dat ik er mee scherpstelde elke keer juist (de sigma 8keer) en de nikon is weathersealed.
        Ik heb uiteindelijk de nikon genomen en heb er nog geen moment spijt van, gewoon het beste dat er te koop is van de 70/200 zoom's
        Of je dat nodig vindt is een keuze die je zelf moet maken, ik heb voor mezelf uitgemaakt dat als ik op stap ben, ik op mijn materiaal moet kunnen vertrouwen en sigma gaf me dat vertrouwen niet.
        Oftewel; you get what you pay for.....
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: Nikkor of Sigma

          Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
          Oftewel; you get what you pay for.....
          Dat is quasi altijd zo

          Comment


          • #6
            Re: Nikkor of Sigma

            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Als je -net als ik- dit soort lens heel sporadisch gebruikt, koop dan de Sigma. Niks mis mee.
            Helemaal akkoord.
            Not all who wander are lost ...
            EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

            Comment

            Working...
            X