Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

huisdieren en paardenfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• huisdieren en paardenfotografie

Ik ben een beginnende amateur.

Ik maak dolgraag foto van paarden, miniatuurpaardjes, katten en honden. Maar zou me graag verbeteren, vandaar de cursus.

Heb me nu pas ingeschreven voor een thuiscursus digitale fotografie

Heb een reflexcamera canon Eos 400 D met een zoom : Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM voor bewegende beelden.

Is het mogelijk om met volgende lens beter resultaten te behalen? En ook wat betreft de afstand.?

Deze kan ik 2 de hands kopen.

Lens canon EF 70-200 f/4L USM. Kan ze 2 de hands kopen voor 450 €

Ook zit er een UV-filter van het merk B+W t.w.v. 57,95euro
    en een Canon-zonnekap t.w.v. 55.59euro bij.

Vaste prijs 450euro!

Of is mijn lens genoeg hiervoor?

Welke vragen moet ik allemaal stellen voor deze lens aan de persoon die ze verkoopt?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Re: huisdieren en paardenfotografie

Hier enkele foto's van op mijn website, dat ik wil verbeteren , ook vandaar de cursus.

http://www.starlightstables.be/Mercedes.html

Comment

Ik zie toch enkele mooie foto's, ik weet niet of ze allemaal van jou zijn ? Wat extra mm's kunnen mi geen kwaad bij grote dieren als paarden. Ik zou vooral aan je techniek werken als ik jou was ipv onnodig met geld te smijten.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

De foto's van Maaike zijn niet van mij de andere wel, behalve als ik erbij sta, maar ja u kent mij niet.

Wat zijn extra mm's ??? U vindt de aankoop van een andere lens niet nodig?

Comment

De lens die je noemt is zeker een verbetering maar volgens mij kan je beter eerst je cursus doen, je foto's gaan al veel verbeteren als je beter belicht en betere compositie's maakt.
          Laat je niets wijsmaken want een degelijke basiskennis is meer waard dan eender welk materiaal dan ook.
          In alle geval nog veel plezier met de paardjes en met het fotograferen want daar gaat het om
          D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
            De lens die je noemt is zeker een verbetering maar volgens mij kan je beter eerst je cursus doen, je foto's gaan al veel verbeteren als je beter belicht en betere compositie's maakt.
            Laat je niets wijsmaken want een degelijke basiskennis is meer waard dan eender welk materiaal dan ook.
            In alle geval nog veel plezier met de paardjes en met het fotograferen want daar gaat het om
            +1
            een betere lens gaat niets doen voor je compositie of je belichting. Kennis over deze onderwerpen gaat je foto's meer verbeteren dan die lens, tis wel een goeike.
            zitten trouwens best een aantal leuke tussen, wel grappige beestjes lijken soms wel speelgoed paardjes
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
              +1
              Bovendien, kijk eens goed rond, voor enkele 10tallen euro's meer vind je ze ook nieuw
              En ja, die lens is beter dan wat je nu hebt, maar ik zou zeggen, doe eerst maar die cursus...

Comment

Volg zeker eerst de basiscursus en veel van de vragen die je nu hebt zullen automatisch hun antwoord vinden.
                Je foto's zullen reeds een heel stuk verbeteren en ondertussen kun je ook nog verder sparen voor eventueel ander materiaal.
                Bij een thuiscursus heb je dat natuurlijk niet, maar bij een 'school'cursus kijk je ook eens rond wat voor materiaal je collega's hebben.
                In ieder geval is je materiaal goed genoeg bij voldoende licht. Binnenopnames en valavondfoto's zijn iets minder.
                Ik heb ooit foto's gemaakt van een showoptreden in een manège met mijn 70-200 f/4 is en heb mijn ISO ook serieus moeten opdrijven hoor!
                Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Ik zie best mooie plaatjes voorbijkomen op je website hoor, maar ze zouden net mooier kunnen zijn als je door je knieen ging, op ooghoogte fotograferen. De extreme hellende foto's doen veel fotograven die mini's fotograferen, op USA foto's zie je dat ook veel, ik heb er niets mee. Mooie paardjes heb je! Alleen bij Mercedes is het zwart soms dichtgelopen, en zo te zien zijn dat dan net weer foto's die je niet zelf gemaakt hebt, dat dichtgelopen zwart kun je in je nabewerking nog best corrigeren. (v.w.b. website, het is "In lovig memory" en "Other animals" (met 1 n)

Comment

Bedankt voor de info Natalia, nu nog weten hoe men het dichtgelopen zwart kan nabewerken , als men niets van fotoshop af weet.

Comment

TS,
                      In plaats van dichtgelopen zwarte partijen in Photoshop nabewerken kan je beter leren hoe je dat kan vermijden!
                      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Working...
                      X