Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX II

    Tokina heeft een nieuwe versie van zijn 11-16mm f/2,8-groothoekzoomlens voor aps-c-dslr's van Canon en Nikon aangekondigd. De belangrijkste verbetering is dat de lens nu gebruikmaakt van Tokina's Silent Drive Module-technologie.


    Weet er iemand toevallig een winkel of online shop in België die deze lens verkopen?
    Ze is nog niet zo heel lang uit denk ik maar ik vind ze op Engelse sites wel maar zou
    ze toch liever in België ergens aankopen. Weten jullie misschien de prijs van deze lens ook.
    Mij lijkt hem wel heel intressant omdat deze lens wel een AF motor ingebouwd heeft, het vorige model had dit niet.
    Ik heb een Nikon D5100 zonder ingebouwde AF motor dus dit lijkt me de perfecte combinatie.

    Gr
    Groeten
    Kasper
    www.kaspergeuns.com/

  • #2
    Re: Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX II

    Oorspronkelijk geplaatst door Vaka89 Bekijk bericht
    http://tweakers.net/nieuws/79568/tok...-lens-aan.html

    Weet er iemand toevallig een winkel of online shop in België die deze lens verkopen?
    Ze is nog niet zo heel lang uit denk ik maar ik vind ze op Engelse sites wel maar zou
    ze toch liever in België ergens aankopen. Weten jullie misschien de prijs van deze lens ook.
    Mij lijkt hem wel heel intressant omdat deze lens wel een AF motor ingebouwd heeft, het vorige model had dit niet.
    Ik heb een Nikon D5100 zonder ingebouwde AF motor dus dit lijkt me de perfecte combinatie.

    Gr
    ik heb eens gekeken bij de gekende adressen en daar staat meestal het "oude" model. Allee er staat geen eigen motor bij dus ik veronderstel het....
    Maar ik denk dat je best eens langsgaat bij een goede fotozaak (bastiaens, rubens o.i.d.) en ze zullen daar wel raad weten.
    Het kan evengoed zijn dat ze nog niet op de markt is, dat heb ik ook gehad toen ik de Sigma 70/200OS wou testen.
    Die stond ook al even overal vermeld maar was pas enkele maanden later te koop.
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX II

      Review op website van Ken Rockwell :
      Ervaring is de som van je fouten.
      Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

      Comment


      • #4
        Re: Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX II

        je neemt ken rockwell toch niet serieus?!!!
        Hij is een corrupte idioot die maar wat zegt. vaak maakt hij een review van een lens die hij nooit van dichtbij heeft gezien lol

        de eerste versie is al erg goed en de 2de versie zal vast niet minder zijn
        hebben photozone of lenstip of sld gear ook een review? Die neem ik wel serieus.......

        Comment


        • #5
          Re: Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX II

          Ja hier ging ik dus ook vanuit dat de lens normaal ook erg goed moet gaan worden.
          Ik heb ze gereserveerd bij fotokonijnenberg in turnhout hier kwam hij ook het goedkoopste uit.
          Ik had bij een lokale fotohandel prijs gevraagd maar hier kwam de lens ineens toch 150 euro duurder uit.
          Nu nog afwachten tot ik bericht krijg dat de lens binnen is...
          Groeten
          Kasper
          www.kaspergeuns.com/

          Comment


          • #6
            Re: Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX II

            Een groothoeklens werkt al snel hyperfocaal (alles voorbij enkele meters is scherp).
            Bij het manueel scherpstellen zie je in de zoeker ook de dot oplichten die aangeeft dat je onderwerp in focus is.
            Bovendien ga je bij automatisch scherpstellen op een onderwerp dat zich verder weg bevindt, juist iets minder scherpte op de voorgrond hebben en dus minder scherptediepte.
            Mijn werkwijze was (D3000) en is (D7000 met interne motor uitgeschakeld)
            toestel op diafragma stand (A)
            éénmalig
            brandpuntsafstand instellen (kadreren)
            diafragma en iso instellen (niet nodig als je met auto-iso werkt)
            manueel focussen op korte afstand en vervolgens lens op auto stand plaatsen (zonder, of met uitgeschakelde AF motor wijzigt de focus niet meer)
            opnieuw op onderwerp kadreren en focus verifiëren in zoeker
            dit gaat sneller in praktijk dan het hier te typen
            vervolgens foto's nemen (wel focus steeds verifiëren in zoeker)
            Zolang je de brandpuntafstand of het diafragma niet teveel wijzigt moet je de focus niet bijstellen.
            Ik ken het prijsverschil niet, maar ik heb nooit de AF motor gemist.
            D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

            Comment


            • #7
              Re: Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX II

              Bij fotokonijnenberg is dit verschil 130 euro. Normaal zelfs minder de lens is nu in promotie de eerste versie normaal kost ze 659 euro nu 599 euro. Ik heb
              de Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX II nu voor 729 euro kunnen aankopen mijn lokale fotohandel vroeg 870 euro voor deze lens.

              En over het AF motor gedeelte ikzelf zou het ook wel zonder kunnen maar mijn vriendin begint ook wel meer en geïntresseerd te geraken in fotografie.
              Maar zij verlangde toch naar de AF motor. En zo heel groot vind ik het prijsverschil dan zelf ook niet. Nu kan ik nog altijd beide kanten uit.
              Manueel of automatisch.
              Groeten
              Kasper
              www.kaspergeuns.com/

              Comment


              • #8
                Re: Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX II

                Bij de TE KOOP discussie stel ik mijn 11-16 te koop. Wel versie I
                EMBLEMATA.BE
                http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                Comment

                Working...
                X