Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

    Ik ga geen discussie starten over de kwaliteit van Sigma lenzen, ik vraag me alleen af waarom iedereen ze op een Canon of een Nikon body zet.
    Nochtans, als ik me niet vergis maakt Sigma ook camera's en je zou toch verwachten dat Sigmaglas het best tot zijn recht komt op een Sigmabody ?????

    Wie heeft er hier een Sigma camera ?

    Comment


    • #17
      Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

      Oorspronkelijk geplaatst door Kevve_ Bekijk bericht
      Heb net mijn eerste toestel gekocht, wou een allround lens kopen(18-200) dacht hierbij sigma 18-200 HSM OS te nemen, maar de verkoper raadde mij dit af. Raadde mij eerder aan een tamron 18-200 te kopen. De sigma lens zou maar 1 glasje bezitten en de tamron volledig uit glas zijn binnenin.Ook zou de sigma vervorming geven bij inzoomen en de tamron niet. Iemand?
      Die verkoper wil ik eens spreken
      MVG. Hugo

      Comment


      • #18
        Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

        Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
        Vandaag mijn eerste Sigmalens ooit gekocht: Macro 150 2.8 EX HSM OS, ziet er een knap lenske uit
        iedereen is vol lof over de Sigma Macro 150, vandaar
        Morgen wat testen en dan zien we wel
        Ik zou zeggen,veel testen.
        Indien het focussen stroef begint te verlopen(eerst AF en nadien handmatig) ga je ze waarschijnlijk ook richting Japan zien gaan.
        Ik hoop voor jou van niet.
        Het is bij mij ook mijn eerste sigma.
        De beeldkwaliteit is wel super
        MVG. Hugo

        Comment


        • #19
          Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

          Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
          Die verkoper wil ik eens spreken
          Ik zelf ben totaal beginner, en wist dus ook niet of dit klopte of niet en heb dus op safe gespeeld en gewoon een kit genomen met 18-55 van nikon. Blijkbaar zouden van dat type sigma lenzen, veel teruggezonden worden wegens problemen.
          http://www.flickr.com/photos/kevin0

          Comment


          • #20
            Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

            Van sigma moet ik niets meer weten, tzijn zeveraars met hun "garantie".
            Ik heb hier een dure lens liggen die niet werkt op mijn nieuwe body maar wel werkt op mijn oude camera.
            Uitleg canon: sigma is nooit 100% compatible met canon omdat ze van ons niet de nodige enginering informatie krijgen.
            Uitleg sigma: meneer, uw lens is buiten garantie wij fixen dat niet meer (ook niet tegen betaling!!!!!)

            Het straf aan dit verhaal is dat indien ik 1 jaar eerder was geweest, ze het wel zouden gefixed hebben (eenvoudige firmware update).

            Mijn conclusie: ze houden je gewoon voor de zot, ze kunnen wel maar willen dit niet.

            En dat doet voor mij de deur dicht. Als mijn garagist na 3 jaar zou zeggen van "sorry meneer, we willen dat niet meer repareren"
            FF nadenken toch hoor, ze kunnen de pot op met hun zevers.

            Comment


            • #21
              Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
              Ik ga geen discussie starten over de kwaliteit van Sigma lenzen, ik vraag me alleen af waarom iedereen ze op een Canon of een Nikon body zet.
              Nochtans, als ik me niet vergis maakt Sigma ook camera's en je zou toch verwachten dat Sigmaglas het best tot zijn recht komt op een Sigmabody ?????

              Wie heeft er hier een Sigma camera ?
              Niemand vrees ik, en waarschijnlijk verdient Sigma hiermee geen geld.

              Over de kwaliteit van de EX lenzen heb ik niet te klagen, daarbuiten zijn er mindere maar dat is bij de andere constructeurs in de lagere prijsklasse evengoed zo.
              Niemand is verplicht dure lenzen te kopen als je met een goedkope ook fotos kan maken.

              Voor ons als consument is het belangrijk dat Sigma blijft bestaan.
              Er waren geruchten dat Canon het zou opkopen.

              Comment


              • #22
                Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

                Ik heb gekeken om een sigma-body aan te schaffen, helaas is die nagenoeg nergens verkrijgbaar door de het grote marktaandeel van de gekende alom tegenwoordige merken ...
                Webstek in opbouw

                Comment


                • #23
                  Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

                  ik heb twee sigma's had er 3 (120-400 verkocht wegens kastlens ).
                  mijn 70-200 2.8 ex os hsm ben ik zeer tevreden over, ok je ziet wel verschil met een 70-200 is usm van canon maar het verschil is voor vele niet duidelijk. de prijs wel x2. bouwkwaliteit is wel niet te vergelijken. de sigma is stevig maar tis geen L met dichting.
                  andere is 17-50 2.8, goei lens maar soms toch wel wat last van Ca. valt te verhelpen natuurlijk. Weet niet hoe de canon versie er tegen vergelijkt, nog nooit gebruikt.
                  tegenwoordig ben ik toch meer aan het denken om in de toekomst op L lenzen over te schakelen. Ik word steeds veeleisender aan mijn materiaal en doe af en toe ook opdrachten dus wil de best mogelijke kwaliteit kunnen leveren.
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

                    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Ik ga geen discussie starten over de kwaliteit van Sigma lenzen, ik vraag me alleen af waarom iedereen ze op een Canon of een Nikon body zet.
                    Nochtans, als ik me niet vergis maakt Sigma ook camera's en je zou toch verwachten dat Sigmaglas het best tot zijn recht komt op een Sigmabody ?????

                    Wie heeft er hier een Sigma camera ?
                    Als ik de tests bekijk van die Sigma DSLR's, dan zie ik geen enkele reden om die te kiezen boven een Canon, Nikon, Sony...
                    Een bijkomend probleem is dat je die spullen nadien bijna moet weggeven, want er is totaal geen vraag naar lenzen die compatibel zijn met een Sigma DSLR.
                    Ze hadden beter een camerabody gemaakt waar je naar keuze Canon, Nikon of eventueel nog andere lenzen en toebehoren kon gebruiken, dan zouden ze er misschien wat meer verkocht krijgen (Kodak had een Canon of Nikon compatibele DSLR).
                    De markt voor de Sigma DSLR's is zo klein dat ik mij afvraag hoe ze daar nog winst op kunnen maken.

                    Ik heb nog twee Sigma-lenzen in gebruik, en die werken tot nu toe nog prima. Mijn 150mm Macro is al wat jaren oud, het was een van de eerste die hier in Belgie verkocht is, de 15mm fish-eye is nog maar een paar jaar oud.

                    Met een Sigma 10-20 heb ik ooit problemen gehad toen ze meer dan 2 jaar oud was, en daarvoor heb ik toen een nieuwe gekregen (de 3 jaar garantie kwam dus van pas).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

                      Ik merk dat de 100-300 f4 er niet meer tussen staat. Weet iemand of deze uit produktie is? Voor dat lensje had ik wel interesse. Geen alternatieven op de markt voor zover ik kan zien.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

                        Ik heb onlangs toch nog eens een Sigmalens gekocht en wel de 85mm f1.4. Echt scherp, mooie bokeh, ... Dit samen met de 180m0 macro zijn dit mijn 2 Sigma's. Enige miskoop was de 150-500mm, wat een miskleun was me dat


                        Mijn Nikon 24-70 f2.8 moet binnen voor herstelling na 3 jaar ... De zoomring draait nog tot 50mm en dan .... stop. Heel af en toe gaat deze nog naar 70 maar na nog eens heen en weer draaien weer blokkeren op 50mm. Grrrrrr.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Als ik de tests bekijk van die Sigma DSLR's, dan zie ik geen enkele reden om die te kiezen boven een Canon, Nikon, Sony...
                          Een bijkomend probleem is dat je die spullen nadien bijna moet weggeven, want er is totaal geen vraag naar lenzen die compatibel zijn met een Sigma DSLR.
                          Ze hadden beter een camerabody gemaakt waar je naar keuze Canon, Nikon of eventueel nog andere lenzen en toebehoren kon gebruiken, dan zouden ze er misschien wat meer verkocht krijgen (Kodak had een Canon of Nikon compatibele DSLR).
                          De markt voor de Sigma DSLR's is zo klein dat ik mij afvraag hoe ze daar nog winst op kunnen maken.
                          Goedkoop is de SD1 alvast niet, volgens ik me herinner werkt hij enkel op RAW (niet recent nagetrokken) maar hij haalt wel goede scores.
                          En die Foveon-sensor intrigeert me wel.
                          Het blijft iets bizar.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                            Mijn Nikon 24-70 f2.8 moet binnen voor herstelling na 3 jaar ... De zoomring draait nog tot 50mm en dan .... stop. Heel af en toe gaat deze nog naar 70 maar na nog eens heen en weer draaien weer blokkeren op 50mm. Grrrrrr.
                            O-o-o-o-o het kot zou hier te klein zijn denk ik.
                            En het kot is al niet klein.

                            Comment

                            Working...
                            X