Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

    Sigma heeft een nieuwe(?) website gelanceerd waaruit moet blijken dat ze hun lenzengamma opnieuw willen uitvinden: http://www.sigma-global.com

    Hun objectieven zullen onderverdeeld worden in 3 reeksen (Contemporary/Art/Sports), en zullen door de gebruiker zelf te "finetunen" zijn:

    Based on these new product lines, we have developed special software (SIGMA Optimization Pro) that can update the lens firmware and adjust parameters such as focus . The focus limiter is also customizable for Sports lenses. Using special USB Dock, the user will be able to connect the lens to their PC, and, using easy-to-operate on-screen controls, fine-tune focus and adjust other parameters to suit their personal preferences.
    Op de site staan 3 voorbeelden van lenzen met een nieuw design:
    Een 17-70 f/2.8-4 (Contemporary)
    Een 35 f/1.4 (Art)
    Een 120-300 f/2.8 OS (Sports)

    Er is ook een heel stukje over "craftsmanship" en "inspection"... Het lijkt wel also Sigma korte metten wil maken met hun twijfelachtige imago op dat gebied. Hopelijk is het meer dan marketing
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

  • #2
    Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

    Ik heb er verschillende gehad en ze waren nooit op het niveau van Nikon in mijn geval. Maar de prijs rechtvaardigde veel.
    Verschillende zaken zijn mooi goed opgelost in garantie maar perfect werd het nooit.
    Het ziet er in ieder geval heel mooi uit maar ik ben bang dat de prijs navanant gaat stijgen en dan zal de kwaliteit perfect moeten zijn, zeker om hun imago kwijt te geraken.
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

      Ik verwacht wel dat zowel prijs als kwaliteit zullen stijgen. De recente macrolenzen (105/150/180) lijken buitengewoon goed te presteren.
      Het grootste risico is dat er wellicht nog steeds gewerkt wordt via "reversed engeneering" waardoor er wel steeds compatibiliteitsproblemen kunnen ontstaan.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

        Het grootste risico is dat er wellicht nog steeds gewerkt wordt via "reversed engeneering" waardoor er wel steeds compatibiliteitsproblemen kunnen ontstaan
        Door de firmware updates verzekert Sigma net dat er aan deze problemen in de toekomst gemakkelijk kan verholpen worden.
        Metz doet dit al lang met z'n flitsers.

        De getoonde lenzen zien er varianten uit van de bestaande, even afwachten hoeveel er voor deze mogelijkheid - die tenslotte vooral voor Sigma zelf belangrijk is - aan de consument zal worden aangerekend.

        Op de macrolenzen na moet Sigma het toch nog altijd hebben van een publiek dat iets mindere prestaties aanneemt voor een flink lagere prijs (zie bv de 120-300 2.8 OS).

        Dat ze alles nog altijd alles zelf maken in 1 fabriek in Japan is in elk geval bewonderenswaardig

        Comment


        • #5
          Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Door de firmware updates verzekert Sigma net dat er aan deze problemen in de toekomst gemakkelijk kan verholpen worden.
          Metz doet dit al lang met z'n flitsers.
          Good to know!

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Op de macrolenzen na moet Sigma het toch nog altijd hebben van een publiek dat iets mindere prestaties aanneemt voor een flink lagere prijs (zie bv de 120-300 2.8 OS).
          Ja, maar die 120-300 OS krijgt toch goede kritieken en is de énige betaalbare 300mm f/2.8 op de markt. Ik lees/zie links en rechts wel wat autofocus-issues. Conclusie is voor mij enkel kopen na uitvoerig testen in de winkel...
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

            Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
            Ik verwacht wel dat zowel prijs als kwaliteit zullen stijgen. De recente macrolenzen (105/150/180) lijken buitengewoon goed te presteren.
            Het grootste risico is dat er wellicht nog steeds gewerkt wordt via "reversed engeneering" waardoor er wel steeds compatibiliteitsproblemen kunnen ontstaan.
            Mijn onlangs aangekochte 150mm Makro met os. is op de terugweg naar Japan......
            Deze lens was reeds 7 weken weg voor herstelling.
            Nu lijkt er een uniform probleem met deze lens.
            Zelfs de stock van de leverancier zou terug moeten naar fabrikant.
            Dit was mijn eeste sigma lens!
            MVG. Hugo

            Comment


            • #7
              Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

              Ik heb op die manier een nieuwe gekregen (24/70 HSM).
              Hun garantie is dus goed maar na sparen je nieuw speelgoed missen is nooit tof.
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #8
                Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

                Toch wel een aantal Sigma's gehad waarover ik heel tevreden was hoor.

                8-16
                12-24
                18-50 EX DC
                17-70 DC
                24-70 EX DG
                24-70 HSM
                70-200 (EX DG)
                70-200 HSM
                50-500

                Eigenlijk slechts één keer een oudere 70-200 EX gekocht die na verloop van tijd niet meer op de nieuwere Sony's werkte (aanpassing nodig om van backfocus af te geraken).
                Tegenwoordig bieden ze op zowat alles ook een jaar extra garantie als ik me niet vergis, dus 3 in totaal. Ook niet mis vind ik.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Toch wel een aantal Sigma's gehad waarover ik heel tevreden was hoor.

                  8-16
                  12-24
                  18-50 EX DC
                  17-70 DC
                  24-70 EX DG
                  24-70 HSM
                  70-200 (EX DG)
                  70-200 HSM
                  50-500

                  Eigenlijk slechts één keer een oudere 70-200 EX gekocht die na verloop van tijd niet meer op de nieuwere Sony's werkte (aanpassing nodig om van backfocus af te geraken).
                  Tegenwoordig bieden ze op zowat alles ook een jaar extra garantie als ik me niet vergis, dus 3 in totaal. Ook niet mis vind ik.
                  Dat klopt, 3 jaar garantie bij sigma indien je de lens registreerd.
                  Dat krijg ik bij zeiss ook na registratie, alleen heb ik daar nog geen beroep op moeten doen.
                  MVG. Hugo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                    Dat krijg ik bij zeiss ook na registratie, alleen heb ik daar nog geen beroep op moeten doen.
                    Tja, dat zou je verwachten hé, gezien het prijsverschil .

                    Maar bij Sigma één oude tweedehandslens met een probleempje op ruim een dozijn lenzen gedurende de voorbije jaren, dat is voor mij ook OK hoor (50/1.4, 30/1.4, 105 macro nog vergeten, en dan mis ik er nog wel een paar).
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

                      Ik ben tevreden met mijn sigma 120-400mm, drie jaar geleden nieuw gekocht voor 630€ bij cameranu.nl.
                      Ongeveer 2,5X goedkoper dan de nikon-variant, of de prestatie van de nikon 2,5X beter is laat ik in het midden...
                      Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                      Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

                        Ik ben ook zeer tevreden van mijn sigma 30mm 1.4 EX,nog nooit problemen mee gehad

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

                          ik denk dat men idd in functie moet gaan kijken qua eisen en budget.

                          Kwaliteit is natuurlijk noodzakelijk maar is het prijsverschil verantwoord om enigzins de merkeigen lenzen te gaan nemen?
                          In mijn ogen niet onmiddellijk.

                          Ook is bvb de sigma 50 1.4 duurder als de canon. Ze wordt dan ook door vele gebruikers die de vergelijking hebben gemaakt, als beter beschouwd.
                          Zo zie je maar dat een 'third-party' merk niet altijd noodzakelijk de underdog hoeft te zijn.

                          Ikzelf heb 2 lenzen van Tamron en 1 van canon.
                          Over alle3 ben ik meer dan tevreden maar zou de kwaliteit beter zijn met de canon-varianten van de tamrons die ik heb?
                          Persoonlijk denk ik van niet. Ik heb eens met een 17-55 2.8 van canon studioshoot gedaan en ik heb nu zelf de 17-50 van tamron en ik zie eigenlijk praktisch geen verschil, al ben je in studio wel bezig veelal tss f7.1 & f9-10.

                          Bij mij speelt de combinatie prijs / kwaliteit zeker en vast een rol.
                          Daarbij komt dan nog eens dat tamron nu 5j garantie geeft, sigma geeft bij registratie 3j garantie en nu dacht ik dat canon ook met een langere garantie kwam / bezig is.
                          Hoe zou dit nu toch komen?

                          Het is een hobby bij mij die wel richting een bijberoep neigt, en ja, ik blijf bij mijn mening. Kwaliteit is nodig maar zelfs rekening houdend met een bijberoep zie ik geen noodzaak om de dure merklenzen te gaan kopen indien de andere ook voldoen. Als er iets valt tegen de grond en het is kapot, moet je het opnieuw kopen he. Het lijkt mss stom maar het is soms sneller gebeurd dan men denkt.
                          Indien defotografie het eist, zal ik wel niet twijfelen om de duurdere te kopen indien de noodzaak aan specificaties hiervoor nodig is.
                          Testen is en blijft de boodschap als men een correcte keuze wilt maken.
                          Dit zal ik ook doen als ik een 70-200 2.8 wil gaan aanschaffen, dan zal ik kijken om de sigma en toekomstige tamron te huren zodat ik kan vergelijken met de canon mk2 die ik reeds heb mogen gebruiken.

                          Voor- en tegenstanders van de third party merken zullen we sowieso steeds hebben.
                          Doch is het niet zonder reden dat zelfs pro's beginnen te kiezen voor merken zoals sigma & tamron
                          Website: http://www.svisimaging.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

                            Vandaag mijn eerste Sigmalens ooit gekocht: Macro 150 2.8 EX HSM OS, ziet er een knap lenske uit
                            iedereen is vol lof over de Sigma Macro 150, vandaar
                            Morgen wat testen en dan zien we wel

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma "herbedenkt" z'n lenzengamma

                              Heb net mijn eerste toestel gekocht, wou een allround lens kopen(18-200) dacht hierbij sigma 18-200 HSM OS te nemen, maar de verkoper raadde mij dit af. Raadde mij eerder aan een tamron 18-200 te kopen. De sigma lens zou maar 1 glasje bezitten en de tamron volledig uit glas zijn binnenin.Ook zou de sigma vervorming geven bij inzoomen en de tamron niet. Iemand?
                              Last edited by Kevve_; 19 september 2012, 20:31.
                              http://www.flickr.com/photos/kevin0

                              Comment

                              Working...
                              X