Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor op reis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens voor op reis

    hallo,
    Ik ga binnenkort naar Egypte en zou graag landschappen en straatfotografie doen.
    Mijn toestel is een nikon d5100 en heb een 18-105 lens.
    Welke lens zouden jullie me aanraden als verbetering, budget 250 euro.
    Ik dacht aan de 35mm 1.8 of .....
    Mvg
    Oli
    canon of een sony

  • #2
    Re: welke lens voor op reis

    Goed gedacht

    Comment


    • #3
      Re: welke lens voor op reis

      nog aanraders ?
      canon of een sony

      Comment


      • #4
        Re: welke lens voor op reis

        Niet zo direct met dat budget, een 50mm vind ik persoonlijk niet zo interessant op crop-frame. Maar een 35

        Comment


        • #5
          Re: welke lens voor op reis

          18/200, had die, heb ze verkocht, en heb nu Sigma 24/70 en 70/200 beiden f 2.8. Kwalitatief zeer tevreden, maar... op reis heb ik de 18/200 gemist. de loodzware 70/200 lag constant in de koffer van de auto. Ik laat iedereen zijn mening over lichtsterkte, primes, enz... maar als je op reis meer aandacht moet besteden aan het transporteren van je materiaal dan aan het nemen van foto's, dan is het niet plezant meer.
          Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

          Comment


          • #6
            Re: welke lens voor op reis

            Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            Goed gedacht
            Helemaal mee eens.
            Ik heb de Nikkor 35/1.8 gekocht om te experimenteren,
            voor het geld vind ik het een superlensje.

            Maarreh, wat voor foto's wil jij precies gaan maken,
            en welke lenzen gebruiken mensen die dergelijke foto's hebben gemaakt?

            Greetz, Peter
            Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

            Comment


            • #7
              Re: welke lens voor op reis

              Als je gewoon vakantie foto's wilt maken is die 18-105 prima
              Een kleine extra lens 35mm of 50mm is altijd praktisch.

              De rest hoef je niet mee te sleuren
              Like it Facebook
              Flikr
              Website Original Frame

              Comment


              • #8
                Re: welke lens voor op reis

                In je budget vind je geen betere objectieven. De 35mm kan zeker leuk zijn, maar het hangt er vanaf wat je er mee gaat doen. Op f/8 ga je weinig verschil zien.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens voor op reis

                  vooral landschappen, aangezien er daar nogal veel zon is kan ik miss beter een filter gebruiken ?
                  canon of een sony

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens voor op reis

                    Met een "snel" lensje zoals de 35mm 1.8 kan je meer situaties aan. Niet enkel inzake low-light maar ook creativiteit.

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lens voor op reis

                      35mm is heel scherp en heeft een mooie bokeh en zou in elke(dx) fototas moeten zitten ,maar voor egypte zou ik toch ook eens uitkijken naar een groothoek als je in egypte tempels ga bezoeken ga je heel blij zijn met bv. een 2dehands 10-20mm ook landschappen zijn ideaal met een groothoek .
                      Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lens voor op reis

                        Oorspronkelijk geplaatst door dejan Bekijk bericht
                        35mm is heel scherp en heeft een mooie bokeh en zou in elke(dx) fototas moeten zitten ,maar voor egypte zou ik toch ook eens uitkijken naar een groothoek als je in egypte tempels ga bezoeken ga je heel blij zijn met bv. een 2dehands 10-20mm ook landschappen zijn ideaal met een groothoek .
                        Volledig mee eens, er is een gigantisch verschil tussen 10 en 18mm.
                        Wil je ergens binnen een gebouw een foto met een beeld van de ganse ruimte maken, dan kan je niet zonder een groothoek.
                        D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke lens voor op reis

                          Denk wel aan de "baksiesh"! Ik weet dus niet of een reflexcamera met een 35mm zo'n goed idee is, want iedere Egyptenaar zijn oor is getraind op het klappen van de spiegel

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke lens voor op reis

                            Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
                            Volledig mee eens, er is een gigantisch verschil tussen 10 en 18mm.
                            Wil je ergens binnen een gebouw een foto met een beeld van de ganse ruimte maken, dan kan je niet zonder een groothoek.
                            Beste keuze voor momumenten ed, maar met 250 EUR ga je er niet komen.
                            Hou er rekening mee dat je ze daarbuiten niet zoveel zal gebruiken.

                            Comment

                            Working...
                            X