Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor huwelijksreportage

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke lens voor huwelijksreportage

Ik raad je aan de foto's zeker in RAW te nemen en genoeg geheugenkaarten bij je te hebben, om de 150 foto's veranderen van kaart, externe flitser op je toestel
    je zal deze zeker nodig hebben, dus ook genoeg batterijen. bij het inflitsen gebruik ik altijd de M stand (belangrijk is ook je ISO in het oog te houden)
    mijn lenzen zijn de 24-104 f/4 en een 85 f/1.8, 2 toestellen 5D MKII + de 50D
    Met je toestel kan je al een eindje komen als je manueel met flitser de foto's zal nemen, zou toch moest ik van u zijn nog een 2e camera meenemen met
    een 50 of een 85mm(misschien eentje lenen van een goeie vriend, deed ik ook in het begin)
    'T is niet makkelijk zelfs lastig dat heen en weer geloop om ook maar de goeie momenten te kunnen op de foto te plaatsen.
    Ik wens je veel geluk bij je reportage, een beetje zelfvertrouwen en lef kan veel doen.
    Je vrienden goed meegeven dat het je eerste is keer want het koppel moet ook meewerken hé, vanzelf gaat het niet.
    Voor de fotoreportage op locatie kan je altijd iemand meenemen(vriendin, vriend) om je materiaal te dragen
    en wat sfeer tijdens de shoot te brengen, helpt zeker!
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Sounds like you need the lens I'm selling on this forum! THE ultimate close-up-and-personal wedding lens. The Nikon 17-35mm 2.8

Designed specifically for people who don't know what they are doing but have been asked to shoot their friends wedding anyway.

Comment

Ook goeie afspraken maken over vergoedingen. Je vrienden zeggen ms wel dat ze achteraf 'iets' zullen geven. Dat 'iets' laten ze uitschijnen als 100 of 200 euro en achteraf is dat maar 50 euro of nog niet ... Vrienden of niet, time is money en het materiaal verslijt ook en de benzine is niet echt gratis tegenwoordig.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Ik heb 2 weken geleden een huwelijksreportage gedaan. Het was de eerste keer en heb alles bijna gedaan met m'n D5000, een 35mm f/1.8, een 50mm f/1.4, een 17-55mm f/3.5-f/5.6 en een SB910. De zon heeft de ganse dag immens fel geschenen dus een flitser was zeker nodig.
          Heb al enkele bewerkte foto's doorgestuurd naar het koppel en ze waren alvast zeer tevreden. Net zoals ik. De rest ben ik nu nog aan het bewerken.

Ze wouden geen typisch geposeerde foto's dus een shoot met het koppel alleen op één of andere locatie hebben we niet gedaan. Maar laat dat nu net hetgene zijn dat ik het liefst had gedaan.

Het was een fijne ervaring maar ik weet niet of ik het snel opnieuw zou doen. Het is precies niet echt m'n ding.
          Nikon D5000, Nikon AF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Nikon AF-S 55-200mm f/3.5-5.6 VR, Nikon AF-S 35mm F/1.8 G DX, Nikon AF-S 50mm F/1.4 G, Nikon SB910

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stessel Bekijk bericht
            Ik heb 2 weken geleden een huwelijksreportage gedaan. Het was de eerste keer en heb alles bijna gedaan met m'n D5000, een 35mm f/1.8, een 50mm f/1.4, een 17-55mm f/3.5-f/5.6 en een SB910. De zon heeft de ganse dag immens fel geschenen dus een flitser was zeker nodig.
            ...
            Misschien toch nog eens opmerken dat je best ook een backuptoestel/reserveflits bij hebt. Je toestel/flits moet maar net haperen op het verkeerde moment of net die dag.
            En dat het voorkomt heb ik zelf meegemaakt bij een vader van de bruid die ook fotografeerde en waarbij tijdens de burgerlijke ceremonie zijn toestel niets meer deed.
            De persoon van de burgerlijke stand gaat echt niet wachten totdat je uitvist wat er aan de hand is.
            [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              Ook goeie afspraken maken over vergoedingen. Je vrienden zeggen ms wel dat ze achteraf 'iets' zullen geven. Dat 'iets' laten ze uitschijnen als 100 of 200 euro en achteraf is dat maar 50 euro of nog niet ... Vrienden of niet, time is money en het materiaal verslijt ook en de benzine is niet echt gratis tegenwoordig.
              En voor goede vrienden kan je ook het gewoon gratis doen, als het altijd geld moet opbrengen kan je ook je gras gaan maaien bij je moeder van 98 jaar aan 15 euro per uur.

Beste johan ikvind het een zielige opmerking om direct vergoedingen gaan te vragen aan vrienden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
                Misschien toch nog eens opmerken dat je best ook een backuptoestel/reserveflits bij hebt. Je toestel/flits moet maar net haperen op het verkeerde moment of net die dag.
                En dat het voorkomt heb ik zelf meegemaakt bij een vader van de bruid die ook fotografeerde en waarbij tijdens de burgerlijke ceremonie zijn toestel niets meer deed.
                De persoon van de burgerlijke stand gaat echt niet wachten totdat je uitvist wat er aan de hand is.
                100% mee akkoord. Ik heb een risico(otje) genomen maar het is toch goed uitgedraaid.
                Nikon D5000, Nikon AF-S 18-55mm f/3.5-5.6, Nikon AF-S 55-200mm f/3.5-5.6 VR, Nikon AF-S 35mm F/1.8 G DX, Nikon AF-S 50mm F/1.4 G, Nikon SB910

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                  En voor goede vrienden kan je ook het gewoon gratis doen, als het altijd geld moet opbrengen kan je ook je gras gaan maaien bij je moeder van 98 jaar aan 15 euro per uur.

Beste johan ikvind het een zielige opmerking om direct vergoedingen gaan te vragen aan vrienden.
                  Als het echt goeie vrienden zijn, zou ik het ook gratis doen (als ik het zou kunnen), maar als je alles gratis doet, zal je rap veel 'vrienden' hebben. Tot je zelf eens iets nodig hebt of problemen hebt en dan blijkt wel wat voor goeie vrienden het zijn ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                    Als het echt goeie vrienden zijn, zou ik het ook gratis doen (als ik het zou kunnen), maar als je alles gratis doet, zal je rap veel 'vrienden' hebben. Tot je zelf eens iets nodig hebt of problemen hebt en dan blijkt wel wat voor goeie vrienden het zijn ...
                    ik volg

als mensen weten dat je weet wat je doet, staan ze snel aan de deur hoor.
                    zie dat zelf goed genoeg aan de regelmatige vriendschapsaanvragen op facebook.

maar ik shoot ook niet meer continu voor het plezier, het materiaal is ook niet gratis dus het vrij werk dat ik uitvoer, is hetgene ik zelf wil uitvoeren en een meerwaarde is voor mijn portfolio

voor bepaalde zaken hoort het er nu eenmaal bij dat je als fotograaf vergoed wordt. huwelijken horen hierbij. als je zelfs als vriend een huwelijk gaat fotograferen, vind ik het niet abnormaal dat je iets of wat van vergoeding krijgt, doch ben je eerlijk naar je vrienden toe op voorhand om mee te delen dat je geen ervaring of minder ervaring in de techniek ervoor hebt en dat ze hiermee rekening gaan moeten houden voor de resultaten die ze gaan ontvangen. dan zijn ze nog vrij van keuze om een 2de in te huren of toch enkel een ervaren fotograaf in te huren.
                    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik weet ook niet of het een 'vriendendienst' of een 'cadeau' is ... Dat maakt wel n verschil. Anyway, veel succes !

Comment

Ik zou het zeker niet meer doen als "vriendendienst", nog gene merci gekregen van 't laatste stel
                        Webstek in opbouw

Comment

hoi allemaal, ondertussen heb ik de knoop doorgehakt, het is een Tamron 17-50 f2.8 VC geworden.
                          Ik denk dat dit wel een goede lens is, heb er veel goede reviews over gelezen. Bedankt voor jullie tips trouwens ;-)

Comment

en tevreden met je aankoop en de gemaakte fotoreportage van de trouw?

Comment

Working...
                            X