Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb zitten zoeken op de webiste van Canon maar stelde vast dat er niet steeds van elke lens bij staat of ze compatibel is met de 1.4 extender. Is er iemand die kan bevestigen of het met de 70-300L wel of niet kan?
Een Canon of Sigma 1,4x tc past gewoon niet op de 70-300 L IS.
De Kenko 1,4x MC4 DGX past wel, en de AF werkt.
Ik heb die combinatie nog niet goed getest, veel meer informatie kan ik er dan ook niet over geven.
Die 70-300 L is wel heel scherp, daarom zal de beeldkwaliteit in combinatie met die teleconverter waarschijnlijk nog best te doen zijn.
Voor actiefotografie waarbij een zo snel mogelijke AF een noodzaak is zou ik die niet gebruiken, want de AF-snelheid gaat altijd achteruit met een teleconverter, zeker als de maximale diafragma-opening dan beperkt is tot f8, normaalgezien werkt de AF dan zelfs niet meer bij de meeste camera's (dat is dus wel zo als je die Kenko gebruikt).
Let er wel op dat die Kenko comatibiliteitsproblemen heeft met sommige lenzen als je die op een 5D MKIII gebruikt (met de Sigma 150mm en de Canon 300mm f4 L IS blokkeert de camera compleet, alleen door de accu er even uit te halen krijg je die terug opgestart).
Ik zat met het idee de 1.4 op m'n 70-300 te zetten en die op de 5DII te zetten of de 70-300 gewoon op m'n 40D want dan heb ik 480 mm door de crop. 't Probleem is nu opgelost, de 1.4 past toch niet op de 70-300.
Comment