Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5100 met Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X AF

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D5100 met Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X AF

Hallo,

Ik heb nu ongeveer 2 jaar mijn eerste dslr. Ik heb ze toen samen met 1 lens gekocht. En nu wil ik me graag een groothoeklens aanschaffen. Nu ben ik er al achter gekomen dat ik toen beter een iets betere body met ingebouwde focusmotor had gekocht... Maar ja ik kende er toen nog niet zoveel van. Nu vroeg ik me af raden jullie het aan om een lens te kopen zonder AF motor ingebouwd voor een body die ook geen AF motor heeft. Ik heb deze vakantie in IJsland de helft met en de helft zonder AF getrokken. Ik ben toch van plan na een tijdje een degelijkere body te nemen met magnesiumlegerig in plaats van plastiek. Want nu ziet hij toch wat af tijdens de trektochten op vakantie.

Kan er iemand me helpen andere merken of types van lens mogen ook altijd aangeraden worden. Altijd leuk!

Groeten
    Groeten
    Kasper
    www.kaspergeuns.com/

Re: Nikon D5100 met Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X AF

Sigma 10-20 of 8-16.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

En zijn deze lenzen ook zo scherp als de tokina want daar blonk deze lens wel in uit... Iemand die toevallig de tokina in zijn bezit heeft?
      Groeten
      Kasper
      www.kaspergeuns.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vaka89 Bekijk bericht
        En zijn deze lenzen ook zo scherp als de tokina want daar blonk deze lens wel in uit... Iemand die toevallig de tokina in zijn bezit heeft?
        Scherp scherp ... een lens gebruik je toch niet of charts te fotograferen ?
        Ik denk dat er veel meer verschil in scherpte zit tussen een goed exemplaar van een lens en een slecht(er), dan tussen bv de tokina 11-16 en de sigma 10-20.

Ik zou me meer zorgen maken over het feit dat ik altijd manueel moet gaan scherpstellen...
        Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Ja maar zoals ik al zei ik ben van plan binnen een jaar of 2 een andere body te kopen. Waar wel een AF motor ingebouwd zit. Heb op vakantie mijn 18 - 105 gebruikt deze heeft een AF motor maar heb ze vrij vaak manueel gebruikt. Bij deze lens vind ik de scherpte in de diepte toch soms wat tegenvallen precies. En heb toch een statief gebruikt bijna de hele tijd.
          Groeten
          Kasper
          www.kaspergeuns.com/

Comment

Heb deze lens (11-16 op een d300). Ben hier steeds heel tevreden van geweest, ze is nog steeds mijn favoriete lens. Toch staat alles te koop omdat ik er niet meer mee wil sleuren en een systeemcamera heb gekocht. Voor mij is de kwalititeit die deze biedt ondertussen voldoende.

Bij een groothoek is gebrek aan AF trouwens minder lastig dan bij meer tele. Vanwege de grotere scherptediepte die je verkrijgt.
            Maar moest je interesse hebben, je mag mijn lens gerust eens proberen (zolang ze niet verkocht is uiteraard).
            Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Verkoop je deze lens ook appart toevallig? Heb dan zeker interesse van waar ben je ergens PM me anders even..
              Groeten
              Kasper
              www.kaspergeuns.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
                Bij een groothoek is gebrek aan AF trouwens minder lastig dan bij meer tele. Vanwege de grotere scherptediepte die je verkrijgt.
                Als je vaak je UWA in het dichtbij gebied gebruikt, zal je merken dat de scherptediepte zeer gering is en bij mij staat de AF dan konstant te tikken.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik ga hem vooral voor landschappen gebruiken ik doe haast niet anders dus zou wel moeten lukken denk ik
                  Groeten
                  Kasper
                  www.kaspergeuns.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Als je vaak je UWA in het dichtbij gebied gebruikt, zal je merken dat de scherptediepte zeer gering is en bij mij staat de AF dan konstant te tikken.
                    Ik veronderstel dat je met UWA iets in de trent van onderwerp wil zeggen, dan klopt dit wel. Maar zelf ervaar ik dit dan nog niet echt als een probleem, ook al omdat ik dit soort foto's niet veel neem. Ben ook groot geworden met MF, misschien dat dit er ook wel voor iets tussenzit :-)
                    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Working...
                    X