Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 35mm f1.8 vs Sigma 30mm f1.4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikkor 35mm f1.8 vs Sigma 30mm f1.4

Ik ben op zoek naar een lichtsterke prime in dit segment. Sigma 30mm f1.4 nieuwprijs 419€ . Nikkor 35mm f1.8 nieuwprijs 179€. Is die Sigma kwalitatief zo veel beter ? En waar zit hem dan het verschil. Mvg Yves.
    What you see is what you get

Re: Nikkor 35mm f1.8 vs Sigma 30mm f1.4

Ik heb alleen de Nikon gehad en daar kan ik alleen van zeggen dat die prijs/kwaliteit niet te evenaren is.
    Als je hem dan nog zoals ik tweedehands gekocht hebt voor iets van een 125€ dan is ze helemaal niet te kloppen.
    Van de Sigma heb ik alleen gehoord en gelezen dat ze een mindere AF heeft maar dat de beeldkwaliteit gewoon goed is.
    D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
      Ik heb alleen de Nikon gehad en daar kan ik alleen van zeggen dat die prijs/kwaliteit niet te evenaren is.
      Als je hem dan nog zoals ik tweedehands gekocht hebt voor iets van een 125€ dan is ze helemaal niet te kloppen.
      Van de Sigma heb ik alleen gehoord en gelezen dat ze een mindere AF heeft maar dat de beeldkwaliteit gewoon goed is.
      AF is snel, maar sommige exemplaren hebben naar het schijnt front of backfocus.
      Beeldkwaliteit is super in het midden, zelfs op 1.4. De randen zijn wat minder, maar daar heb ik nog nooit last van gehad in echte situaties. (als je wil pixel peepen kan ik wat cropjes posten)

Je hebt 2/3 stop meer met de Sigma, dat is het verschil tussen 1/30s of 1/50s.

Als ik een Nikonian was had ik waarschijnlijk de 35mm 1.8 gekocht.
      Last edited by Jefzor; 12 september 2012, 13:36.

Comment

Bedankt voor de reacties.Mvg Yves.
        What you see is what you get

Comment

Ikzelf heb de Nikon, wel nog maar twee dagen, maar ik vind het een fantastisch lensje. Ik vind het voor dat geld een echte no-brainer

Comment

Ik heb een de Nikon, maar ook de Nikon 50mm f1,4 G.
            Ik zou de 50mm aanbevelen, de 35 is redelijk (niet meer dan dat) van kwaliteit, de 50 is super.
            http://pxgarden.tumblr.com/
            Nikon D600 - Nikkor 28 f1.8 - Nikkor 50 f1.4 - Nikkor 85 f1.8 - Nikon SB600 - Nikon 70-300VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Raptorken Bekijk bericht
              Ik heb een de Nikon, maar ook de Nikon 50mm f1,4 G.
              Ik zou de 50mm aanbevelen, de 35 is redelijk (niet meer dan dat) van kwaliteit, de 50 is super.
              ieder zijn mening natuurlijk maar ik vond ,toen ik nog een cropcamera had, een 50mm maar niks; noch vlees noch vis.
              Te veel tele om een standaardlensje te zijn en te weinig mm's voor een portretlens.
              D800 en een goed glasservies

Comment

De bokeh van de Sigma is stukken mooier. Voor algemeen gebruik is de Nikon 35mm verder prima geschikt.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                  ieder zijn mening natuurlijk maar ik vond ,toen ik nog een cropcamera had, een 50mm maar niks; noch vlees noch vis.
                  Te veel tele om een standaardlensje te zijn en te weinig mm's voor een portretlens.
                  +1

een 50mm is wel een leuk lensje op een fullframe...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                  X