Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX (Nikon)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX (Nikon)

Beste leden,

Wat zijn jullie ervaringen met deze Tokina lens?

Ik weet iemand die zijne verkoopt!

Deze moet normaal toch gewoon passen op mijn nikon D5000?

Alvast bedankt!

Michael

Re: Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX (Nikon)

Zelf nooit gebruikt maar reviews genoeg.

Is the Tokina 11-16mm f/2.8 AT-X Pro DX Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

Kijk even of op de D5000 autofocus werkt, ik meen dat de D5000 geen foucusmotor heeft en ik weet niet of de Nikon versie van deze lens een ingebouwde focusmotor heeft.
    Last edited by Lachofikschiet; 5 september 2012, 10:23.

Comment

Hi,
      het zal wel passen, maar je hebt dan geen AF.
      De 11-16 van Tokina heeft geen ingebouwde AF-motor: KLIK
      Greetz, Peter
      Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

Comment

Aangezien ik nog niet zo veel ken van de fotografie wilt dit dus zeggen dat ik moet oppassen voor trillingen?

Het meeste fotografeer ik gewoon uit de hand, dus heb je bij deze dan een statief nodig of toch niet? (beeldstabilisator)

Of heeft het alleen te maken met de autofocus? (Heb zelf een D5000 met 18-105, volgens mij met autofocus?)

Heb nog nooit gewerkt dan zonder autofocus....

Alvast bedankt iedereen!

Comment

Heb 2 exemplaren van deze lens gehad toen hij net uit was en die zijn beiden retour gegaan omdat de scherpte met name in de hoeken zwaar te wensen overliet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M_ichae_L Bekijk bericht
            Aangezien ik nog niet zo veel ken van de fotografie wilt dit dus zeggen dat ik moet oppassen voor trillingen?

Het meeste fotografeer ik gewoon uit de hand, dus heb je bij deze dan een statief nodig of toch niet? (beeldstabilisator)

Of heeft het alleen te maken met de autofocus? (Heb zelf een D5000 met 18-105, volgens mij met autofocus?)

Heb nog nooit gewerkt dan zonder autofocus....

Alvast bedankt iedereen!
            Hi,
            Automatisch scherp stellen (autofocus of AF) is iets anders als beeldstabilisatie (dat heet VR bij Nikon).

Je hebt bij gebruik van deze lens op de D5000 geen AF,
            omdat er geen AF-motor in de lens is gebouwd en ook niet in de camera.

Als de prijs OK is, zou het voor mij geen probleem zijn,
            dan maar handmatig scherp stellen.

Greetz, Peter
            Nikon D7000+MB-D11|Nikon SB900|Nikkor 16-85 f/3.5-5.6|Nikkor 24-70 f/2.8|Nikkor 35 f/1.8|Nikkor 70-300 f/4.5-5.6|Nikkor 105 f/2.8

Comment

Probeer eens met jouw huidige lens handmatig op 18mm scherp te stellen, dan krijg je een idee wat dit betekend. Een gebouw of een landschap loopt niet weg dus voor mij zou dit geen bezwaar zijn.

Comment

Bedankt voor de info!

Dus ik kan het best eerst eens even kijken naar de lens en paar foto's nemen voor te kijken of hij al dan niet scherp is in de hoeken? (valt dit dan al op in het voorbeeldscherm van je camera?)

Comment

Probeer eens met jouw huidige lens handmatig op 18mm scherp te stellen.

Op de lens zit een schakelaar en zet die eens op manueel, en met de focusring van de lens het beeld scherp stellen. Dan heb je een idee hoe de Tokina zal werken en of dit voor jou werkbaar is.

Comment

Je bent heel erg knap als je met een UWA met 2.8 handmatig kunt scherpstellen met zo'n zoeker.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Het is hier ook al de 5e colonne.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Je bent heel erg knap als je met een UWA met 2.8 handmatig kunt scherpstellen met zo'n zoeker.
                        Bedankt, maar ik heb liever niet dat men op dit forum over mijn uiterlijk gaat discutiëren.

P.S. De zoeker geeft aan of je focus bereikt hebt of niet (zelfde dot als bij AF) maar je moet dus wel zelf aan de lens draaien.
                        Bovendien zit je met een UWA al snel hyperfocaal te werken (alles verder als enkele meters is scherp - zie DOF calculator)
                        D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cojon Bekijk bericht
                          P.S. De zoeker geeft aan of je focus bereikt hebt of niet (zelfde dot als bij AF) maar je moet dus wel zelf aan de lens draaien.
                          Bovendien zit je met een UWA al snel hyperfocaal te werken (alles verder als enkele meters is scherp - zie DOF calculator)
                          Dat weet ik ook, maar kun jij naar 2 punten teglijk kijken? Ik niet......
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                          X