Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke extenders zijn geschikt voor de Sigma 100-300 f4 lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke extenders zijn geschikt voor de Sigma 100-300 f4 lens

Ik ben op zoek naar een 1,4 teleconverter voor de Sigma 100-300 f4 lens. Uiteraard is er de converter van Sigma zelf, maar heeft iemand ervaring met extenders van andere merken in combinatie met deze lens. Ter info: ik heb de oudere EX versie en niet de recentere EX DG.

Alvast bedankt
    Fuuu…tsjie
    www.wouldbephotography.be

Re: Welke extenders zijn geschikt voor de Sigma 100-300 f4 lens

De Kenko 1,4x MC4 DGX past fysiek op zowat elke lens, maar ik heb gemerkt dat die in combinatie met een 5D MKIII en bepaalde lenzen problemen geeft.
    Met een Sigma 150mm macro (model zonder OS) en een Canon 300mm f4 L IS blokkeert de 5D MKIII dan compleet.
    De accu uit de camera halen en ze er terug insteken is dan de enige manier om de camera weer tot leven te wekken.

Ik heb die informatie doorgestuurd naar de verkoper, maar heb er nog geen antwoord op gekregen.

Als ik diezelfde combinaties op de 1D MKIII gebruik, dan is er helemaal geen probleem.

De teleconverter van Sigma zelf is de veiligste keuze voor die 100-300, die zou zeker moeten werken.
    Die werkt hier ook zonder problemen op de 5D MKIII in combinatie met de Sigma 150mm en de Canon 300mm f4.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Re: Welke extenders zijn geschikt voor de Sigma 100-300 f4 lens

Bedankt voor de reactie. Een 1,4x van Sigma is vermoedelijk de enige veilige keuze. Mijn hoop was dat er nog goede alternatieven zouden zijn. Tweedehands komen teleconverters niet vaak voorbij. We zullen wat geduld moeten hebben.
      Fuuu…tsjie
      www.wouldbephotography.be

Comment

Working...
      X