Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk objectief?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk objectief?

Dag allen,
    Ik bezit momenteel een Nikon D5000 met kitlens 18-105 mm en de Nikon 105mm macro lens.
    Ik ben nu op zoek naar een lichtsterk alternatief voor de 18-105 en mijn oog viel op de 17-55 f2.8 omdat ik vooral interesse heb in architectuur.
    Ik doe echter ook portret al gebruik ik daar dikwijls de vaste 105mm.

Ik ben echter niet zeker of het 17-55 objectief behoorlijk werkt op mijn D5000. Weten jullie dit?

Ter info: ik ben van plan om volgend een nieuw toestel te kopen.
    Ik wacht nog wat gezien er een opvolger komt voor de D7000 en de D300s al overweeg ik misschien naar de D600 over te stappen.
    De D5000 doe ik niet weg, deze blijft dan mijn 2de toestel.
    Beelden maken is plezant!

Re: Welk objectief?

blz 194 en je weet het.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

waarom lichtsterk voor architectuur?
      een bredere lens en een statief lijken me daar net nog iets meer aangewezen

vergeet ook niet dat je met de 17-55 niks zal zijn als je de d600 koopt (instap-full frame als ik me niet vergis?) terwijl een 17-55 (17-50) meestal een crop-lens is

goed overwegen, specificaties bekijken en nadenken als je lenzen koopt (zeker de betere / duurdere) of je deze nog kan gebruiken op FF moest je ooit die overstap (willen) maken
      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik denk dat ik het best wacht tot ik weet welke camera ik zal kopen!
        Als ik dat weet, sluit ik al heel wat mogelijkheden uit, wat het kiezen zal vergemakkelijken.
        Toch bedankt.
        Beelden maken is plezant!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tjoekerke Bekijk bericht
          Ik denk dat ik het best wacht tot ik weet welke camera ik zal kopen!
          Als ik dat weet, sluit ik al heel wat mogelijkheden uit, wat het kiezen zal vergemakkelijken.
          Toch bedankt.
          strak plan

het is niet dat ik je wou weerhouden om nieuw glas te kopen maar de keuze van een nieuw toestel kan zoals je zelf nu aanhaalt, mede bepalend zijn.

ik had ook niet verwacht om naar een FF te stappen, doch speelt deze ook meer en meer mee voor bepaalde eigenschappen, welke me dan ook vermoedelijk zal doen investeren in extra glas afhankelijk van de prestaties van een specifieke lens, en ook wetende dat er zeker een prime zal aangeschaft worden indien ik voor een FF kies
          Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Working...
          X