Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200 l 2,8 of 4,0 voor sportfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 70-200 l 2,8 of 4,0 voor sportfotografie

    ik heb er zelf totaal geen ervaring mee ( en zou dus misschien beter zwijgen ) ; maar als je achtergrond scherp is en uw onderwerp dat je wil focussen niet dan is scherpstellen uw probleem.
    De kern zit uw opmerking dat het probleem hem zit in het mindere licht : ttz bij avondmatchen wel een probleem, voordien niet.
    Ik zou zeggen : vergelijk tussen die 2 reeksen opnames uw sluitersnelheid. Ofwel heb je bewegingsonscherpte door te trage sluitersnelheid ( maar dan zou ook uw achtergrond niet scherp moeten zijn, al zal uw speler ( hopelijk voor zijn ploeg) sneller bewegen dan de achtergrond en is dat de reden), ofwel krijgt uw camera te weinig licht binnen om goed scherp te stellen wegens beperking van zijn AF-systeem. ( old-school zijnde zou ik zeggen zet manueel scherp op de zone waar je de actie verwacht, maar dit terzijde wegens niet meer realistisch)
    maar als je je toestel nu op het hoogst mogelijke 'film'-gevoeligheid/iso zet, wat misschien onaanvaardbare korrel geeft, maar je onderwerp is wel scherper, dan kan een f2.8 misschien soelaas bieden , indien niet (wat waarschijnlijk zo zal zijn) dan is het het autofocussysteem dat tekort schiet voor jou onderwerp. = prima motivatie voor beter toestel en/of lens ( want daar ben je dan toch nog niet uit : kies je voor meer licht voor uw autofocussysteem of voor een beter autofocussysteem bij minder licht ?( heb je een lens met groter maximaal diaframa ( vb 50mm 1.8 of zoiets waarmee je uw autofocussysteem met beperkt licht kunt testen ?))

    hopelijk helpt deze redenering je wat verder, Geert.
    Last edited by geert62; 30 augustus 2012, 01:30.

    Comment


    • #17
      Re: 70-200 l 2,8 of 4,0 voor sportfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door Frans1000 Bekijk bericht
      Ik ging (ga) ervan uit dat ik bij F2,8 minder scherptediepte heb dan bij F4 en je dus nog sneller onscherpe foto's hebt. ...
      Gesteld dat het onderwerp zich op dezelfde afstand bevindt, is het verschil in scherptediepte tussen die twee diafragma's een kwestie van millimeters (op jouw toestel): dofmaster.com.
      Vergeet niet dat er, wat scherptediepte betreft, nog altijd de relatie is tussen 'diafragma' en 'afstand tot het onderwerp'.

      Een lichtsterke lens zal de autofocus zeker helpen.
      Of de 550D daarmee geschikt wordt voor sportfotografie in slechte lichtomstandigheden, dat weet ik niet. Dat kan je best zelf testen.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #18
        Re: 70-200 l 2,8 of 4,0 voor sportfotografie

        De 7D is even slecht op hoge Iso als de 550D.

        Je kan ms meer foto's per seconde maken, maar met evenveel ruis.

        De 70-200 mm f2.8 is een prachtlens !

        Misschien kan je ook gaan voor n 2e hands 1DIII (kost nu 1300 euro of minder), geweldige autofocus en kan op hogere Iso gebruikt worden dan de 7D of 550D.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #19
          Re: 70-200 l 2,8 of 4,0 voor sportfotografie

          De 7D bekeken en de F2,8 lens (wel een erg zware lens in vergelijking met mijn 4.0). Wat een schitterende produkten!!!! Ben er nog steeds niet uit dus laat het lot bepalen wat ik doe. Heb mijn lens en mijn camera te koop gezet, datgene wat het eerst verkocht wordt bepaalt de volgorde van aanschaf want een ding is me duidelijk geworden ik wil ze alle twee, maar tegelijkertijd aanschaffen red ik, financieel gezien, niet.

          Maar...ik wil ook nog korte HD (voetbal)films maken. Heb gemerkt dat zoomen en filmen een slechte scherpstel combinatie is. Dus een lens met een vast brandpunt (circa 100 mm) moet er ook nog komen. Iedereen die gereageerd heeft bedankt voor het meedenken heeft me een hoop duidelijk gemaakt.

          Comment


          • #20
            Re: 70-200 l 2,8 of 4,0 voor sportfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door Frans1000 Bekijk bericht
            Maar...ik wil ook nog korte HD (voetbal)films maken. Heb gemerkt dat zoomen en filmen een slechte scherpstel combinatie is. Dus een lens met een vast brandpunt (circa 100 mm) moet er ook nog komen. Iedereen die gereageerd heeft bedankt voor het meedenken heeft me een hoop duidelijk gemaakt.
            Ook een zoomlens kan je als een vast brandpuntlens gebruiken, dus gewoon een 70-200 op 100mm laten staan.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #21
              Re: 70-200 l 2,8 of 4,0 voor sportfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Ook een zoomlens kan je als een vast brandpuntlens gebruiken, dus gewoon een 70-200 op 100mm laten staan.
              Ben wel beginner maar dat had ik ook moeten/kunnen bedenken. Zo leer je elke dag wat bij (hoop ik).

              Comment


              • #22
                Re: 70-200 l 2,8 of 4,0 voor sportfotografie

                Iets niet weten is geen zonde, weet ook niet veel.

                Comment

                Working...
                X