Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rubberen band los van zoom ring

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rubberen band los van zoom ring

    Hallo,

    De rubberen band, of de 'grip' rond mijn zoom ring is losgekomen en is precies een beetje te groot geworden.
    Is er iemand die dit probleem al eerder gehad heeft? En weet iemand hoe ik dit kan oplossen, of waar ik een nieuwe band kan kopen?

    Alvast bedant,

    Bavo

  • #2
    Re: Rubberen band los van zoom ring

    Ehm, ja ook voor gehad op een van mijn MF lenzen, een beetje zoals bij sommige mensen waarbij de rubberen ring op hun balpen ook iest gelijkaardigs voorkomt na een tijdje, kwesite van gekruiksgewoonte (ofwel is de ring met een of ander olie of chemische toestand in kontakt gekomen, maar als het echt so is dan zal je 't waarschijnlijk ook geweten hebben).

    Ik weet niet of je die ring zelf kan kopen (mss op Ebay even opzoeken), maar ik weet wel dat he niet duur is om de vervangen want je moet niets uit elkaar halen en de ring zelg is ook niet duur. Ik zou het gewoon naar de reparatie zaak sturen van jou merk en zo verder gaan.

    Nog een gedacht, als je het echt zelf wil doen, kan je mss ook even nakijken op Ebay voor "lijken" van dezelfde lens als die van jou en die ring daar zo afhalen...

    Comment


    • #3
      Re: Rubberen band los van zoom ring

      Ze zijn te vinden op ebay als het geen te oude lens is.
      Of doe het zo:

      Slide ring just out of the location groove. Clean off any adhesive tape etc that might be revealed.
      Cut a length of double sided tape down to just less than half the width of the rubber ring and place 4 pieces at 12,3,6,9 o'clock on the centre line of the groove.
      Do not run a continuous length of tape around lens, the rubber will have stretched and will not seat properly on a continuous length of tape.
      Remove the pieces of backing tape and wet the exposed adhesive with well licked finger.
      Now wrap a piece of FULL WIDTH backing tape around the groove so that it will protrude from under the ring when it is eased into position.
      Position ring and gently pull out backing tape, then allow ring to settle in a warm room for a few hours.
      Then gently press all round the ring to ensure full contact.

      Hoop dat je hier iets aan hebt.


      Grtz, RF


      Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

      Comment


      • #4
        Re: Rubberen band los van zoom ring

        Zal het zeker eens proberen!
        Als dat niet werkt, weet iemand van jullie hoe ik ringen het beste op ebay of dergelijke kan vinden?

        Comment


        • #5
          Re: Rubberen band los van zoom ring

          Kan je even laten weten of het gelukt is met die dubbelzijdige plakband?
          Ik heb hier een Nikkor 18-200mm liggen die dezelfde 'ziekte' heeft.

          Comment


          • #6
            Re: Rubberen band los van zoom ring

            Voor Nikon
            kun je ze hier kopen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Rubberen band los van zoom ring

              Ik had hetzelfde probleem bij mijn Nikon 18-200.
              Gewoon met een scherp cutter mesje doorgesneden, dan was ingekort en met secondenlijm terug geplakt -> perfect in orde nu en dit nu toch al een paar maanden.
              Als je het niet weet, zal je het ook niet zien...

              Met mijn D90 was het rubbertje aan de achterkant... waar de duim tegen rust ook los gekomen... en de lijm eronder was nogal plakkerig.
              Lijmresten weg gekrabt... rubber wat ingekort en weer secondenlijm... Ook weer in orde.
              Nikonian

              Comment


              • #8
                Re: Rubberen band los van zoom ring

                Oorspronkelijk geplaatst door TomLambrechts Bekijk bericht
                Lijmresten weg gekrabt... rubber wat ingekort en weer secondenlijm... Ook weer in orde.
                Bij camera's waar rubber aan de voorzijde opnieuw bevestigd moet worden nooit secondenlijm gebruiken, als dat ergens tussen komt of een schroefje afdekt is de kans heel groot ze de camera niet meer open kunnen maken.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Rubberen band los van zoom ring

                  de rubberen band van mijn nikon 18-200 was na een reis in afrika ook losgekomen en ik heb daar bij Procirep in Brussel gewoon een nieuwe op laten zetten.
                  mvg
                  Bert

                  Comment

                  Working...
                  X