Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interessante toevoeging die 85 G 1.8?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Interessante toevoeging die 85 G 1.8?

Momenteel bezit ik een D700 met enkele lenzen.
    De komende tijd ga ik regelmatig wat portretten moeten maken.
    Hiervoor gebruik ik ofwel de 35-70 2.8 (op 70) of anders mijn 80-200 2.8.
    Nu was mijn vraag of er iemand kan zeggen of ik mooiere resultaten zou kunnen bekomen met een extra 85 1.8.
    Dit vooral om dat de bokeh van mij 35-70 2.8 beter zou kunnen.
    Zou dit een nuttige toevoeging zijn of overbodig?

Re: Interessante toevoeging die 85 G 1.8?

Vooral je DOF kan kleiner als dat je ding is, maar ik gebruik graag mijn 70-200, als ik het me goed herinner had vroeger mijn 80-200 ook een mooie bokeh.
    Je hebt alleen wat meer plaats nodig t.o.v. je 35-70 maar dat wist je al.
    Heb al veel tutorials en docu's gezien over fotografie en daar wordt dikwijls een 70-80/200 gebruikt voor portret en modelshoots.
    D800 en een goed glasservies

Comment

Wel voor de AF-s versie gaan, prima objectief.

Comment

"Portret" is een zeer rekbaar begrip. Voor standaard type fotografie is IMHO een 85mm bruikbaar voor full body, of desnoods half-waist shots. Voor alles wat een 'SOS Piet'-gewijze smeuïge background moet hebben gebruik ik fysische afstand met een tele (135mm+). Alsook alles wat schouder of headshot is: 150mm+, liefst 200. Een 85mm volopen op 1.8, of desnoods iets minder, zal vermoedelijk iets 'zachtere' beelden opleveren (misschien is dat weliswaar je doel?). Kortom een 85mm heeft zijn nut, maar voor portret vind ik die althans veel te kort. Zodus zou ik eerder naar je 80-200 grijpen: afstoppen naar 5.6 en verder, en de afstand objectief/onderwerp en onderwerp/achtergrond in de mot houden om diepte te creëren. (Desnoods investeren in een extra speedlight, als 'kicker', ipv een 85mm). Google op "nikkor 80-200 sweet spot" om na te gaan op welke f-stops en mm's die 80-200 de beste resultaten geeft.

Have fun.
        F.

Comment

Inderdaad, hoeft niet altijd voor portret te zijn, hier eentje op f2.5 1/2.500 sec. exif aanwezig.

Uploaded with ImageShack.us

Comment

Working...
          X