Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop nieuwe fisheye lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aankoop nieuwe fisheye lens

Hallo

ik ben beginnend snowboard fotograaf en ik zou graag een fisheye lens aanschaffen.
    nu heb ik ene gevonden op een 2de hands website.De lens lijkt mij degelijk in orde op het eerste zicht maar waar zou ik best op moeten letten bij de aankoop. Dit is mijn eerste lens die ik online wil kopen dus ben beetje ongerust van wat als deze lens defect is .

het gaat over deze lens :http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/...x-fisheye.html

mvg Brecht

Re: aankoop nieuwe fisheye lens

Je moet hem gaan ophalen volgens de advertentie, dus camera meenemen en uittesten.
    Het is geen zoom dus daar kan al niets aan defect, en verder scherpstelling nazien en diafragma.
    Als er verder geen uiterlijke beschadigingen te zien zijn zal het wel meevallen.
    Een fisheye wordt ook niet zoveel gebruikt denk ik.

Ruud
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Het is een zeer toffe lens en veel gebruikt in skate en snowboard.
      Pas wel op dat je beide ogen opehoud als je hiermee fotografeert (doet wat raar met het evenwichtsvermogen van je lijf , eigen ondervinding).

Comment

Omdat op deze lens geen beschermfilter kan gezet worden zou ik de voorste element goed nakijken voor krassen en imperfecties in de coating. Dit kan je doen door een sterk licht op de voorste element te schijnen en door de achterkan te kijken. Als de lens al ouder is kan het wel zijn dat er wat stof in zit, maar dat is meestal geen groot probeelm.

Verder wat ik normaal ook zou doen is nakijken naar de schroeven die de F-mount op de lens houden, indien ooit reparaties aan de lens is gedaan kan je meestal hieraan zien, normaal gezien moeten die schroeven perfect zijn.