Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 24-70/2.8 scherpte

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 24-70/2.8 scherpte

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
    In ieder geval bewijst dit dat je zelfs met goed materiaal bagger kunt maken als je alles maar expres verkeerd doet.
    Bon, het lijkt erop dat dit weer een welles/nietes spelleke wordt.
    Kom net van de Nikon dealer, zelfs die stond met de mond vol tanden en moest vaststellen dat er inderdaad iets grondig fout zit.
    Het ligt dus al niet aan mijn slecht zicht of bevende hand als een 2de persoon hetzelfde krijgt!

Comment

spijt me spektr...heb nooit problemen gehad of gezien met deze lens. Waar koop jij je materiaal?
      My Website : http://www.ineedair.org
      Music / Painting / Motion Graphics / Image
      Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

En Rorslett is echt niet zo smijterig met zijn Max-score van 5.
        Een 5 voor DX en FX (en IR).

Ik heb de lens zelf al een tijd en ben er laaiend enthousiast over.
        Meer nog : puur op het gevoel en geblinddoekt haal ik die er op het gebied van bouwkwaliteit tussenuit in een verzameling Tokina's, Tamrons en Sigma's (waarmee ik geen kwaad woord wil zeggen over deze lenzenfabrikanten)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          http://www.naturfotograf.com/index2.html

En Rorslett is echt niet zo smijterig met zijn Max-score van 5.
          Een 5 voor DX en FX (en IR).

Ik heb de lens zelf al een tijd en ben er laaiend enthousiast over.
          Meer nog : puur op het gevoel en geblinddoekt haal ik die er op het gebied van bouwkwaliteit tussenuit in een verzameling Tokina's, Tamrons en Sigma's (waarmee ik geen kwaad woord wil zeggen over deze lenzenfabrikanten)
          Concreet: de TS heeft het over randonscherpte bij een diafragma groter dan 5,6. Wat zijn jouw bevindingen daarover?

Walter
          D850

Comment

FWIW, de 24-70 heb ik nog niet op een D800 gezet, maar bon... Totnogtoe is dat objectief feilloos op 30-60mm. Onder de 30 kan 'm afhankelijk van de onderwerpsafstand een zeer ambetante golvende distortie veroorzaken. Ik gebruik 'm op reportage dan ook niet meer op 24-28mm. Verder zal'm uiteraard afhankelijk van stopgebruik een randflou en lichtafval zal vertonen, maar veel beter dan dit heb ik nog geen enkele middenzoom zien presteren. In die mate zelfs dat 'm wordt ingezet in (specifieke) studio setup 5.6-16, want het verschil met primes is minimaal zoniet beter.

Cheers,
            F.

Comment

Ik heb geen Nikon, maar zoals Phororhacos zegt in #29: misschien is field curvature de oorzaak.
              En er zijn lenzen met wel een heeeeeel vreemd dieptescherpteveld. Kijk eens naar deze discussie:

(je kan evt. volstaan met de eerste en de 2 laatste posts: de voorlaatste vernoemt de 24-70 in verband met "field curvature". Voor alle duidelijkheid: de discussie gaat over de 28 f/1.8 G)

Comment

Working...
              X