Hallo,
ik ben op zoek naar een geschikte tele-zoom lens voor mijn Canon 60d.
Momenteel springen twee opties er voor mij uit:
- Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM
- Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD
Ik heb al wat rondgekeken op de fora van B.D. en andere websites maar kom er niet goed uit. Beiden beschikken over beeldstabilisatie wat me voor een dergelijk bereik onmisbaar lijkt. Verder las ik dat de Tamron-lens een iets betere bouwkwaliteit zou hebben. De Canon-lens is een goede 100 euro duurder dan de Tamron optie, maar wat dat prijsverschil verantwoordt blijft me toch wat een raadsel.
Voor degene die wat meer willen weten:
- ik beschik momenteel enkel over de Canon 17-85mm kit-lens.
- de tele-zoom die ik zoek zou ik in eerste instantie gebruiken voor de GP van Francorchamps, en verder experimenteer ik vooral met stadsfotografie en eerder abstracte thema's
Bedankt alvast voor alle input die jullie kunnen geven.
Groeten,
Karl
ik ben op zoek naar een geschikte tele-zoom lens voor mijn Canon 60d.
Momenteel springen twee opties er voor mij uit:
- Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM
- Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD
Ik heb al wat rondgekeken op de fora van B.D. en andere websites maar kom er niet goed uit. Beiden beschikken over beeldstabilisatie wat me voor een dergelijk bereik onmisbaar lijkt. Verder las ik dat de Tamron-lens een iets betere bouwkwaliteit zou hebben. De Canon-lens is een goede 100 euro duurder dan de Tamron optie, maar wat dat prijsverschil verantwoordt blijft me toch wat een raadsel.
Voor degene die wat meer willen weten:
- ik beschik momenteel enkel over de Canon 17-85mm kit-lens.
- de tele-zoom die ik zoek zou ik in eerste instantie gebruiken voor de GP van Francorchamps, en verder experimenteer ik vooral met stadsfotografie en eerder abstracte thema's
Bedankt alvast voor alle input die jullie kunnen geven.
Groeten,
Karl
Comment