Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk filter voor Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 G ED VR II Nano

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welk filter voor Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 G ED VR II Nano

ik begrijp de angst voor krassen en beschadiging, maar

- lenzen kunnen veel meer verdragen dan we doorgaans denken
    - krassen en beschadigingen zijn vaak helemaal niet zichtbaar in de fotos

een leuk artikel hierover : http://kurtmunger.com/dirty_lens_articleid35.html

Persoonlijk gebruik ik nooit filters, maar ben wel heel voorzichtig met mijn materiaal

Mvg,
    TravelToy
    www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Bij Cameratools.nl kost een B+W 77mm Nano filter 89€ +(6€) verzendkosten voor Nederland , een Nikon NC 77mm 69€ dit zijn heel mooie prijzen alleen zie ik dat Belgie bij de rest van Europa hoort en dus 32.5€ verzendkosten moet betalen , dit is toch al te gek.
      Ik heb hun een mailtje gestuurd voor meer uitleg, ben benieuwd naar de reaktie.
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
        ik begrijp de angst voor krassen en beschadiging, maar

- lenzen kunnen veel meer verdragen dan we doorgaans denken
        - krassen en beschadigingen zijn vaak helemaal niet zichtbaar in de fotos

een leuk artikel hierover : http://kurtmunger.com/dirty_lens_articleid35.html

Persoonlijk gebruik ik nooit filters, maar ben wel heel voorzichtig met mijn materiaal

Mvg,
        TravelToy
        Veel hangt af van in welke omstandigheden je je objectieven gebruikt hé, persoonlijk ben ik
        vroeger enkele meegeweest op zee om offchore wedstrijden te fotograferen, daar is een protect filter
        dan wel aangeraden, het zeewater maakt ringen op je glas die ik liever van een filter afpoets dan van
        de frontlens van een objectief, hetzelfde geldt voor mensen die bv. op sportevenementen gaan fotograferen
        waar veel water stof en slijk voorkomt, iets helemaal anders, dan een communicant of trouwpartij gaan fotograferen.

Enig idee wat een water stof je daar over je heen krijgt, zeker ook aan te raden je toestel in een plastiek
        zak te steken met een gat er in en een elastiek rond je objectief.

Uploaded with ImageShack.us

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
          Bij Cameratools.nl kost een B+W 77mm Nano filter 89€ +(6€) verzendkosten voor Nederland , een Nikon NC 77mm 69€ dit zijn heel mooie prijzen alleen zie ik dat Belgie bij de rest van Europa hoort en dus 32.5€ verzendkosten moet betalen , dit is toch al te gek.
          Ik heb hun een mailtje gestuurd voor meer uitleg, ben benieuwd naar de reaktie.
          Verzendkosten naar België zijn 10,50€ (staat vlak onder de verzendkosten naar EU vermeld)

Comment

Inderdaad, had ik niet gezien. Wel wat hoog bij anderen betaal je maar 6.5€ , maar alles samen toch nog goedkoper.
            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

De 70-200mm lens is net geleverd.
              Snel even front en back focus gecheckt, focus werkt perfect. Eerste foto's zijn veelbelovend.
              Leuk speeltje
              Ik ga Het NIkon NC filter bestellen bij Cameratools

Comment

Ik heb het Nikon NC filter besteld bij cameratools.
                Uiteindelijk werd maar 6.5€ verzendkosten aangerekend ipv de 10.5€ zoals vermeld op hun site Totaal 77.5€ , een heel mooie prijs voor dit filter.
                Iets meer duidelijkheid tav verzendkosten zou hun site zeker ten goede komen.

Comment

Working...
                X