Ik ben nog maar pas begonnen met fotografie en moet nog enorm veel leren en vooral veel oefenen.
Het fotograferen van insecten spreekt mij wel aan maar hier heb ik nog geen lens voor.
Wat niet wil zeggen dat ik geen bloemen zal fotograferen.
Welke lens kan ik best nemen?
Mijn voorkeur ging een beetje uit naar de Canon EF100 macro IS of de Sigma 150 macro OS.
Of werken met tussenringen van bijvoorbeeld Kenko in combinatie met mijn EF 100-400 IS of EF 24-105 IS.
Of een goedkopere macro lens van tokina of tamron?
Ik hoor en lees verschillende meningen/opmerkingen.
De sigma zou niet dezelfde scherpte geven dan de canon.
Voor insecten zou de 150mm toch een minimum zijn, de 100mm meer voor bloemen?
De sigma zou nog perfect beeld geven met een extender x1.4 of x2.0 wat niet mogelijk zou zijn bij canon.
Misschien eerst starten met een tussenringenset en achteraf een macro lens nemen?
Graag hoor ik de ervaringen van personen die met deze lenzen/tussenringen werken of gewerkt hebben.
Het fotograferen van insecten spreekt mij wel aan maar hier heb ik nog geen lens voor.
Wat niet wil zeggen dat ik geen bloemen zal fotograferen.
Welke lens kan ik best nemen?
Mijn voorkeur ging een beetje uit naar de Canon EF100 macro IS of de Sigma 150 macro OS.
Of werken met tussenringen van bijvoorbeeld Kenko in combinatie met mijn EF 100-400 IS of EF 24-105 IS.
Of een goedkopere macro lens van tokina of tamron?
Ik hoor en lees verschillende meningen/opmerkingen.
De sigma zou niet dezelfde scherpte geven dan de canon.
Voor insecten zou de 150mm toch een minimum zijn, de 100mm meer voor bloemen?
De sigma zou nog perfect beeld geven met een extender x1.4 of x2.0 wat niet mogelijk zou zijn bij canon.
Misschien eerst starten met een tussenringenset en achteraf een macro lens nemen?
Graag hoor ik de ervaringen van personen die met deze lenzen/tussenringen werken of gewerkt hebben.
Comment