Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 35mm 1.8g of 50mm 1.8g (Prijs is hetzelfde)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 35mm 1.8g of 50mm 1.8g (Prijs is hetzelfde)

Als ik je iets mag aanraden, koop dan al je filters in 77 of 72 mm draad (behalve uv's om te beschermen). Zo zal het veel goedkoper zijn dan dat je deze later toch zo groot moet kopen, als je dan wat beter glas ter beschikking hebt. Vergeet dan niet omzetters te kopen. Nu is het misschien 30 euro duurder, maar later opnieuw kopen is veeel duurder.

Comment

Goed punt heb je daar. Maar het scheelt wel 14 euro per filter dus dat laat mn budget net toe. Tenminste, zoals ik t heb uitgerekend. Maar ik denk dat ik met dit glas nog een behoorlijke poos doe. En 62mm is volgens mij ook aardig veel gebruikt. Want ik kan niet vanaf nu zeker weten dat ik 77 of 72mm lenzen ga aanschaffen.
      Nikon D3100 || Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX NIKKOR || Nikon AF-S DX NIKKOR
      35mm f/1.8G

Comment

Ik had ook nooit gedacht dat ik na mijn D 80 met 18-200 vr2 nog een 70-200 en al die andere lenzen zou kopen (77mm) ik heb dus al mijn filters in 72 mm. Deze zal ik dus op lange termijn allemaal moeten vervangen .

Comment

Zelf heb ik de 35mm 1.8 maar ik ben niet zo tevreden over de resultaten. De lens is natuurlijk scherp maar de kleur/bokeh is niet echt naar mijn smaak en ik gebruik de lens dan ook minder en minder. Had die destijds ook aangeschaft met in het achterhoofd de 52mm pola filter (gekocht voor de kitlens) te kunnen gebruiken en daarvoor gebruik is ze af en toe nog. Ondertussen is de kitlens echter vervangen door de Sigma 17-70mm 2.8-4 en hier heb ik wel resultaten mee die beter aanleunen bij mijn smaak. Een echte all around lens voor mijn beperkte budget maar toch net iets extra meerwaard tov de kitlens. De 35mm is daardoor een beetje overbodig geworden.
          Nikon D7000 - Sigma 17-70mm 2.8/4 - Nikon 35mm/1.8g - Nikon 70-300mm vr
          http://www.7horses.be http://www.facebook.com/7horses.be http://www.redbubble.com/people/7horses

Comment

Hmm 7horses, maar kleur is later nog te editten (ik geef bijna altijd wel wat saturatie enz extra), en de bokeh vind ik goed genoeg voor de prijs. Een iets duurdere lens kan ik me momenteel niet veroorloven en, ja ik zeg het zelf, een keer moet je tevreden zijn met wat je hebt. Als je de perfecte lens wil zoek je al oneindig ver en zul je toch van een behoorlijk salaris moeten beschikken. Ik ben ook nog niet zo erg lang bezig met fotografie dus ik wil er nog niet te veel aan uitgeven.(vind dit al een behoorlijke investering)
            @Henri108, ik heb besloten om voorlopig nog geen pol. of ND filters aan te schaffen. Ik wacht daar nog ff mee totdat ik ga zien bij welke lenzen ik ze het meest praktisch vind
            Zoals het er nu voor staat ga ik voor de 35mm + tamron 70-300 VC USD + uv filters en de lowepro 102aw tas. En dan nog de sb 700 en samson meteor mic. Ik was onder de indruk van de kwaliteit en mogelijkheden van de lowepro 102aw. Dan heb ik mijn snuittasje als ik eens lekker wegwil met mijn d3100 +35mm of 18-55. En de 102aw als ik er flink op uit wil trekken
            Nikon D3100 || Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX NIKKOR || Nikon AF-S DX NIKKOR
            35mm f/1.8G

Comment

Aangezien je een 18-55mm lens hebt zou ik je aanraden met deze al wat te spelen bij 35mm i.p.v. onmiddellijk de prime aan te schaffen. Je kan beter eerst de beperkingen van het materiaal dat je hebt leren kennen alvoren nieuwe dingen aan te schaffen.
              Juist omwille van de overlap van de 18-55 met een 55-200 of 70-200 of 70-300 had ik je eerder al de 18-105 aangeraden.
              Hetzelfde ga ik nu doen met de Lowenpro. De 200AW is wat groter zodat je op termijn toch iets meer materiaal kan meenemen. Je kan de extra ruimte ook gebruiken voor een flesje drank of ... in te steken wanneer je een dagje erop uit trekt, anders moet je dit afzonderlijk dragen. Ruimte die je niet vult weegt ook niets. Probeer de afmetingen en het komfort van beide (102AW en 200AW) uit in een winkel. Als het niet stoort, zou ik voor de grootste gaan.
              D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Hmm daar heb je een punt, de 202aw is ook slechts 7 euro duurder dus waarom niet. Maar mijn beperkingen heb ik al gevonden.
                1: Ik mis een grote zoom. (daarom de 70-300, kan ik bijvoorbeeld ook van de reigers in het natuurgebied mooie foto's maken)
                2: Ik mis een groot diafragma. (daarom de 35mm, zo kan ik binnen ook kwalitatief goede foto's en videoreviews maken als het bijvoorbeeld avond is. De verlichting op mijn kamer is namelijk niet geweldig)
                35mm f/1.8G

Comment

En in een 200AW kan mijn body, met de 70-300 erop, er net in. Bij de 102AW zal je deze eraf moeten nemen wanneer je de body wegsteekt.
                  2: Met een prime kan je dan weer niet zomen en is de afstand bepalend voor het kader. Bovendien heb je bij f1,8 en een afstand van 2m maar eens scherptediepte van ca. 20cm (bij f4 ca. 50cm). M.a.w. beweeg je, dan kan je daar al snel buiten vallen. Misschien toch eerst eens experimenteren met je 18-55 om te zien welke de echte beperkingen zijn. Voor wat meer licht zorgen kan nu ook weer niet zo'n groot probleem zijn.
                  D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Hmm daar heb je een punt. Maar ik heb altijd vernomen dat primes zga onmisbaar zijn. Dus daarom wil ik er eentje aanschaffen. klopt met 1.8 is de sherptediepte wel erg kort. Maar ik wil m sowieso halen. Ik zal eens kijken wat voor goeie lampen met paraplus ik kan vinden voor een mooi prijsje.
                    35mm f/1.8G

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marijntje42 Bekijk bericht
                      2: Ik mis een groot diafragma. (daarom de 35mm, zo kan ik binnen ook kwalitatief goede foto's en videoreviews maken als het bijvoorbeeld avond is. De verlichting op mijn kamer is namelijk niet geweldig)

Denk nu niet omdat je met een 1.8 ongeveer 2 stops voordeel hebt, dat je nu opeens binnen in een slechtverlichte kamer goeie foto's kan maken.
                      Diafragma helemaal open geeft nou ook niet echt de beste kwaliteit bij de 35mm.
                      Ik zou de 35mm vooral nemen als je een beetje met scherptediepte wil spelen.
                      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

1.8 vs 5.6 is 3.5 stops, dit is het verschil tussen iso 400 en iso 3200 of hoger! 400= perfect bruikbaar op D3100, 3200=problemen op D 3100.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
                          1.8 vs 5.6 is 3.5 stops, dit is het verschil tussen iso 400 en iso 3200 of hoger! 400= perfect bruikbaar op D3100, 3200=problemen op D 3100.
                          Ik ging uit van mijn 18-70 en dan is het gewoon 2 stops. Denk dat de grootste opening bij de meeste lenzen op 35mm toch echt geen f5.6 is
                          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

@henri, 5.6 is op 55mm he Klopt 400 is nog heel goed, 3200 is nog niet rechtstreeks problemen, die komen psa op hi1 (6400), 3200 is niet echt ruis, meer beetje korrelig. Maar met scherptediepte spelen wil ik sowieso, maar ik wil gewoon binnenshuis video reviews enzo kunnen maken, wat tot nu toe niet echt mogelijk is savonds (smiddags bijna nooit tijd).
                            35mm f/1.8G

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marijntje42 Bekijk bericht
                              ........ Maar ik weet niet of iemand van jullie ervaring heeft met fisheye fotografie?
                              ja ik en het ging al snel vervelen.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Wat vinden jullie van deze lamp? gewoon simpel doet zn werk. En ik koop sowieso de 35mm, lijkt me gewoon een tof makkelijk lensje. En zo duur is ie nou ook weer niet.
                                35mm f/1.8G

Comment

Working...
                                X