Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 19mm NEX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 19mm NEX

    Hallo,

    Heeft hier iemand al bevindingen met de Sigma 19mm met een NEX 7 ? De 30mm schijnt heel goed te zijn.
    De Voigtlander die ik heb is me iets te moeilijk om handmatig te focussen , met een Carl Zeiss op min 5D was dat vroeger kinderspel. Nu werkt het niet al te handig, mede ook dat er je volledig manueel mee moet werken, fijn voor een portretje, maar op vakantie toch wat shots gemist hierdoor.


    groeten
    Marc
    Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

    https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

  • #2
    Re: Sigma 19mm NEX

    Nee, maar als ik dit lees, lijkt die 19mm even goed te zijn als de 30mm...

    http://www.leica-boss.com/2012/05/si...ession-review/

    Ik denk er serieus over me die 19mm ook aan te schaffen.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 19mm NEX

      In de WDC(What Digital Camera) van deze maand staat een test van beide objectieven.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 19mm NEX

        Denk dat ik de 19 en 30 ga aanschaffen.
        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

        https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 19mm NEX

          Volgens "le monde de la photo" is de 19mm zelfs nog beter dan de 30

          Google ook eens naar Kurt munger, recent beide lenzen getest!

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 19mm NEX

            Mooie dubbeltest inderdaad (http://www.lemondedelaphoto.com/Sigm...8-EX,6961.html).

            Rest me dus inderdaad niets anders dan te bestellen hé .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 19mm NEX

              Dank zij focus peaking is manueel focussen met de nex toch een kinderspel. Dat moet met je Voigtlanderlens toch ook het geval zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 19mm NEX

                Ja, maar zoals Marc ook zegt: in vergelijking met AF ga je hoe dan ook een aantal leuke prenten missen op momenten dat het iets sneller moet gaan...
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 19mm NEX

                  Voor wie compacte lenzen voor Nex zoekt: die Sigma 19 en 30mm zijn dus echt wel aanraders hé .
                  Ik ben blij dat ik ze nog thuis gekregen heb voordat ik op reis ga.

                  19mm gaat dienen voor de stadsprenten 's avonds/'s nachts.
                  30mm is de kleine allround prime voor mij. Heel leuk lensje. F/1.8 was nog beter geweest (komt misschien nog ?), maar dit is meer dan OK.


                  Nu is het enkel nog even wachten op de 50/1.8. Die zou er eind van de week moeten zijn.
                  Wel minder compact natuurlijk, maar anderzijds te plezant voor portretjes om zomaar links te laten liggen.
                  En het blijft hoe dan ook heel wat minder omvangrijk dan een a700 met 85/1.4, wat mijn dichtstbijzijnde alternatief hier in de kast is.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 19mm NEX

                    Heb je de sigma 30mm niet gehad mar terug weggedaan omdat er iets in rammelde? Of vergis ik mij?

                    Begint alleszins een nice nex setje te worden

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 19mm NEX

                      Nee, da's heel juist. Die eerste 30mm "rammelde" zodanig binnenin dat het niet meer plezant was.
                      Ik koop gemakkelijkheidshalve dikwijls online, maar deze keer ben ik ze toch in de winkel gaan afhalen om vooraf even te kunnen proberen. In de beeldkwaliteit was ik al wel gerust, en het geluid bleek nu ook OK .

                      Setje is nu inderdaad bijna compleet naar mijn gevoel.
                      Voor breedhoek gebruik ik graag de 16mm + 0.75x (op f/8 of zo), en de 18-200 doet al het flexibele zoomwerk.

                      Het enige dat ik er graag nog aan toe zou kunnen voegen, is een soort pancake 16-50/2.8 van "G"-kwaliteit.
                      Misschien wel wat veel gevraagd van Sony (- hoewel, ik hoop van niet -), maar vragen kost niks hé .
                      Last edited by K-2; 1 augustus 2012, 08:36.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 19mm NEX

                        Ik twijfel tussen de 16mm van Sony en de 19mm van Sigma. Waar zit het verschil hier? Er zit toch zo'n 70 euro prijsverschil op dus is de Sony dan écht beter?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 19mm NEX

                          Nee, de Sigma is beter op zowat elk vlak.
                          Bij f/2.8 is de Sony in het centrum scherp, daarbuiten heel wat minder.
                          De Sigma is bij f/2.8 zowat overal heel scherp, enkel aan de randen iets minder.

                          Enige twee voordelen van de 16mm voor mij: compacter, en vooral, de 0.75 TC past erop zodat je echt groothoek krijgt (12mm dus).
                          Die 12mm moet je dan ook weer niet volopen gebruiken, net zomin als de 16mm op zich.

                          Maar voor landschap overdag gebruik ik ze meestal vanaf f/6.3, en dan zijn die 16mm en 12mm echt wel OK.
                          Last edited by K-2; 2 augustus 2012, 11:16.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 19mm NEX

                            Nog een voordeel van de 16mm, voor mij althans, is dat je met de pano functie wat meer ruimte hebt, bv geen kerktoren die afgeknipt worden en dergelijke...Maar een toplens is het allerminst en meer dan 150 euro is die zeker niet waard...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 19mm NEX

                              19mm gaat dienen voor de stadsprenten 's avonds/'s nachts.
                              30mm is de kleine allround prime voor mij. Heel leuk lensje. F/1.8 was nog beter geweest (komt misschien nog ?), maar dit is meer dan OK.

                              Hey,

                              Ik heb nu enkel de 18-55mm voor m'n Nex.

                              Hier kan ik dus zowel 19 als 30mm mee bereiken. Wat zijn de voordelen van de sigma lenzen?
                              Mijn voorkeur zou naar de 30mm gaan denk ik.

                              Comment

                              Working...
                              X