Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIKON 1 grote zoomlens of 2 aparte? NIKON

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• NIKON 1 grote zoomlens of 2 aparte? NIKON

Voor mijn D7000 heb ik momenteel enkel de 35 mm 1.8

graag had ik dit uitgebreid met een zoomlens met volgend bereik 18-200/300mm

wat raden jullie aan 1 die heel de range dekt of opsplitsen in 2 aparte? graag had ik max een bedrag rond de 500 € uitgegeven.

alvast bedankt!

Re: NIKON 1 grote zoomlens of 2 aparte? NIKON

Splitsen in een 18-55 en een 55-200/300 is meestal voordeliger en geeft betere kwaliteit. Minder pincussioning en scherpter. Je zal dan wel regelmatig lenzen moeten verwisselen. Hangt af van wat je het liefst hebt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dierckx.tobias Bekijk bericht
      Voor mijn D7000 heb ik momenteel enkel de 35 mm 1.8

graag had ik dit uitgebreid met een zoomlens met volgend bereik 18-200/300mm

wat raden jullie aan 1 die heel de range dekt of opsplitsen in 2 aparte? graag had ik max een bedrag rond de 500 € uitgegeven.
      alvast bedankt!

Beter gaan voor een mooie tweedehandse 18-200 AF-s VRII, die 18-55 en 55-200 zijn plastieken vattingen, en hebben nogal wat last van slechte
      contactering waardoor last met AF enz.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Beter gaan voor een mooie tweedehandse 18-200 AF-s VRII, die 18-55 en 55-200 zijn plastieken vattingen, en hebben nogal wat last van slechte
        contactering waardoor last met AF enz.
        Wat is nu het beste, de 2 lenzen met plastic mount, of heb je deze ook in metaal?

Of 1 enkele lens?

Comment

Indien je graag met een prime, zoals je 35 1.8, werkt, dan zou je ook kunnen
          overwegen om een 85 1.8 bij te kopen. Heel goed voor portretten, en heel
          leuk voor straatfotografie. En je gaat qua kwaliteit er niet op achteruit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dierckx.tobias Bekijk bericht
            Wat is nu het beste, de 2 lenzen met plastic mount, of heb je deze ook in metaal?

Of 1 enkele lens?
            In dat geval, DEZE

Die instappers heb je niet met metalen vatting.

Comment

Working...
            X