Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

klemmende zonnekap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • klemmende zonnekap

    Ik heb de laatste tijd nogal last van een klemmende zonnekap op mijn sigma 70-200 f2.8.
    Het ding zit soms echt vast en veel forceren is waarschijnlijk niet goed voor de lens.
    Wat doe je hier best mee?
    Smeren met iets ?
    popol

    http://www.fotopopol.be

  • #2
    Re: klemmende zonnekap

    Een beetje siliconenspray op een vod spuiten, en dan daarmee een beetje aan de binnenkant van de koppeling smeren (in de bevestigingsrand van de zonnekap dus).
    Zorg dat er nooit siliconenspray op de lens zelf komt, wat die krijg je er niet meer af (dat maakt gegarandeerd vlekken op de coating).
    Spuit die spray dus nooit op de lens, richt de bus ook de andere kant op terwijl je het spul op de vod spuit.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: klemmende zonnekap

      Voordeel is natuurlijk ook weer dat je hem bijna niet kan verliezen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: klemmende zonnekap

        Zijn er geen oneffenheden ingekomen waardoor ze vast komt?

        Comment


        • #5
          Re: klemmende zonnekap

          Is het niet omdat je, om de zonnekap goed vast te houden, de zonnekap zodanig hard vervormd naar een ovale vorm dat die daardoor zo klemt? Ik heb dat voor met de 18-105.

          Comment


          • #6
            Re: klemmende zonnekap

            Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
            Ik heb de laatste tijd nogal last van een klemmende zonnekap op mijn sigma 70-200 f2.8.
            Het ding zit soms echt vast en veel forceren is waarschijnlijk niet goed voor de lens.
            Wat doe je hier best mee?
            Smeren met iets ?
            Ik heb dit met men zoomlens in het begin ook voorgehad. Klein beetje parafine aan de ring van de zonnekap en het probleem was verholpen.

            Mvg,

            Kris,
            Canon 40D - 24-105L - 100-400L -Sigma 18-50 - Speedlite 430EX II

            Comment

            Working...
            X