Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoek Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Groothoek Canon

    Neen, maar het gaat hier wel over een crop, niet FF. Wie weet wordt die stap wel ooit gezet.. De tokina gaat toch ook op FF, nee?

    Comment


    • #17
      Re: Groothoek Canon

      Oorspronkelijk geplaatst door Lacher Bekijk bericht
      .. De tokina gaat toch ook op FF, nee?
      als prime op 16mm.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Groothoek Canon

        Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
        Als fervent 17-40 gebruiker protesteer ik. Er zijn ook tevreden gebruikers van de 17-40 L, want dat is het, een L.
        hier ook een tevreden 17-40 gebruiker. Maar niet omdat het een L is maar omdat deze leuke plaatjes levert Enkel op crop gaat deze niet breed genoeg.
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

        Comment


        • #19
          Re: Groothoek Canon

          Gebruik zelf een 16-35 II, maar dit is op FF body. Als ik weer een crop body zou hebben dan zou ik zelf toch echt de Canon 17-55 of de 15-85 prefereren. En ja dit ook boven de 17-40.
          De 17-40 zelf een jaar in mijn bezit gehad en eigenlijk zelden tot nooit gebruikt. De 17-55 daarin tegen was toentertijd vast geroest op de body. f/2.8 erg veel gebruikt (kwam mij vaak genoeg van pas evenals de IS)

          Comment


          • #20
            Re: Groothoek Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
            ..........
            De 17-40 zelf een jaar in mijn bezit gehad en eigenlijk zelden tot nooit gebruikt.
            dus kan je eigenlijk geen goed oordeel geven hè.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #21
              Re: Groothoek Canon

              Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
              ben zeer zeer tevreden van de tokina 12-24 een dijk van een lens, sterk gebouwd en heel scherp
              Kan ik enkel bevestigen, had em een paar jaar geleden ook...

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Er staat momenteel zelfs een canon 10-22 te koop hier op BD. http://forum.belgiumdigital.com/f11/...sm-425055.html
              ....die duurder is dan de nieuwprijs van de Tokina 12-24 ATX PRO DX II...


              mvg,
              2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

              Comment


              • #22
                Re: Groothoek Canon

                Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
                ....die duurder is dan de nieuwprijs van de Tokina 12-24 ATX PRO DX II...


                mvg,
                T'is dan ook een Canon he
                Over de prijs die gevraagd wordt spreek ik me echter niet uit. Ik denk dat ik de mijne voor 450 of 475 euro verkocht heb in 2010.

                mir
                Last edited by mir; 15 juli 2012, 13:01.
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #23
                  Re: Groothoek Canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  zet een Canon op je Canon en neem een 17-40mmL.
                  als je breder gaat met landschappen krijg je te veel vertekening en moet je dat allemaal achteraf met PS weer rechttrekken.
                  17mm is prachtig voor een landschap en architectuur.
                  grt,bouk.
                  Inderdaad Bouk...
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #24
                    Re: Groothoek Canon

                    Bedankt voor de reacties!
                    De 17-40 is zeker een mooie lens (heb er al mee mogen werken).
                    Maar ik heb een crop camera en wil wel naar FF overstappen, maar dit is zeker nog niet voor de eerste 3 jaar.. De reden dat ik dit topic gestart heb is omdat mijn 18-55 (kitlens) vaak net te kort komt. Ik vrees dat ik met de 17-40 datzelfde probleem zou hebben...
                    Daarom dat ik opzoek ben naar een lens zoals de 12-24 of 10-20..

                    Grt,
                    Gijs
                    http://gijscollet.wix.com/photography

                    Comment


                    • #25
                      Re: Groothoek Canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      dus kan je eigenlijk geen goed oordeel geven hè.
                      grt,bouk.
                      Ik vond het persoonlijk geen goed objectief voor een crop body. Gebruikte hem zelden op gegeven moment. Voor mij persoonlijk maakte de 15mm extra toch een behoorlijk verschil samen met de f/2.8 en IS. Voor mij was/is de 17-55 een betere optie....

                      Beste kan TS naar de winkel gaan of één van de objectieven eens huren en op basis van eigen ervaring/test zijn/haar keuze maken.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Groothoek Canon

                        Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht

                        Beste kan TS naar de winkel gaan of één van de objectieven eens huren en op basis van eigen ervaring/test zijn/haar keuze maken.
                        Als de TS met 18-55 tekort komt in de breedte gaat 17-55 geen soelaas bieden hé.
                        Als TS echter ooit naar FF gaat zal die 17-40 echter openbloeien.

                        Alle gekheid op een stokje, bedenk dat elke 10mm-XXX lens veel vervorming gaat geven op crop, en als TS ervaringen van anderen vraagt dan is dat zijn/haar goed recht hé.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Groothoek Canon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
                          Gebruik zelf een 16-35 II, maar dit is op FF body. Als ik weer een crop body zou hebben dan zou ik zelf toch echt de Canon 17-55 of de 15-85 prefereren. En ja dit ook boven de 17-40.
                          De 17-40 zelf een jaar in mijn bezit gehad en eigenlijk zelden tot nooit gebruikt. De 17-55 daarin tegen was toentertijd vast geroest op de body. f/2.8 erg veel gebruikt (kwam mij vaak genoeg van pas evenals de IS)
                          Dit had ik nog niet gelezen, de 16-35 op een FF gaan vergelijken met een 17-40 op een crop, ok, daar gaat je waardeoordeel want dat is perziken met rozijnen vergelijken, goed bezig ...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Groothoek Canon

                            Ik heb een 8-16 mm van Sigma en ben daar BIJZONDER blij mee.
                            Lijkt kinderlijk, maar de dieptescherpte is enorm, de vervormingen - naar gelang je wensen - instelbaar en de prijs valt best mee.
                            Eén ding : soms moet je oppassen dat je je schoenen niet "meetrekt" !
                            Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                            Comment


                            • #29
                              Re: Groothoek Canon

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              zet een Canon op je Canon.
                              onzin
                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              neem een 17-40mmL.
                              iemand die een 450D heeft, heeft gegarandeerd een 18-55 en wat voegt de 17-40 dan nog toe aan groothoek?
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Groothoek Canon

                                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                                iemand die een 450D heeft, heeft gegarandeerd een 18-55 en wat voegt de 17-40 dan nog toe aan groothoek?
                                Onzin.
                                Het gaat ook niet om groothoek alleen.
                                Of je moet een simpele duif zijn. Een nadeel van simplificeren natuurlijk.

                                Comment

                                Working...
                                X