Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

blackrapid aan de lens of aan het toestel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: blackrapid aan de lens of aan het toestel?

Was dat met zo'n fake grip? Ik heb de officielle grip gekocht, kost het dubbel, maar je voelt de kwaliteit! Nog nooit beklaagd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
      Was dat met zo'n fake grip? Ik heb de officielle grip gekocht, kost het dubbel, maar je voelt de kwaliteit! Nog nooit beklaagd.
      Neen, het was niet de originele grip. Het was een fake. Maar goed. Ik heb nu
      de originele, maar durf er toch mijn riem niet meer aanhangen.

Comment

Zegt meer over de grop als over de BR.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oei, ik heb de originele grip, maar als ik daar de BR niet mag aanhangen (tenzij bij de 70-200 aan de statiefsteun), dan kan ik er weinig mee aanvangen. Ik heb de grip er (vrijwel) altijd opzitten. Ik ben nu wel al altijd van plan geweest (zou er eens werk moeten van maken) om een tweede bandje te bevestigen tussen de BR en de bovenkant van het toestel. Zodat, moest de grip of de vijs of zo het begeven, hij niet meteen tegen de grond ligt, maar blijft bengelen.
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

op mijn vorige body zat een originele grip, nu eentje van jupio op mijn huidige body. alle twee even degelijk of slecht gebouwd. 70-200 gaat wel aan de ring, all de rest gewoon op de body.
            al testen gezien op youtube waar zeer mee rondzwieren en dergelijke toeren.
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
              Oei, ik heb de originele grip, maar als ik daar de BR niet mag aanhangen (tenzij bij de 70-200 aan de statiefsteun), dan kan ik er weinig mee aanvangen. Ik heb de grip er (vrijwel) altijd opzitten. Ik ben nu wel al altijd van plan geweest (zou er eens werk moeten van maken) om een tweede bandje te bevestigen tussen de BR en de bovenkant van het toestel. Zodat, moest de grip of de vijs of zo het begeven, hij niet meteen tegen de grond ligt, maar blijft bengelen.
              Interessant ! Laat je iets weten als het je gelukt is om een extra bandje te bevestigen ? Foto ?
              Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
              BD0993BE
              Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

Aan de body, je wil toch ook nog lenzen veranderen, niet ?

Wel uitkijken dat je bodies nergens tegen kletsen.

Ik gebruik het ook vaak en vind t zalig dat mijn toestellen ineens gewichtloos worden
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onkertje Bekijk bericht
                  Interessant ! Laat je iets weten als het je gelukt is om een extra bandje te bevestigen ? Foto ?
                  Het is mij nog niet overkomen,maar door een vorig draadje hier op Bd toch schrik gekregen en een oplossing gezocht en gevonden dat niet hinderd in gebruik met een BR of gelijke systemen.
                  Ik zal later eventueel een foto plaatsen maar het is echt eenvoudig. Er worden bij Decatlon karabijnhaken verkocht (dit model) afmetingen; karabijnhaak = 6cm over de lengte, dikte 5mm,slutitng geveerd,met op de haak " not for climbing use" gedrukt,materiaal in licht alu. met een stukje textiel spanband van ongeveer 6 cm en op het einde een dubbele metalen ring doormeter 22mm type sleutelring. Totale lengte 13cm. Nu de bevestiging is 1) bevestig de sleutelring op een hoek van de camera, waar normaal de strap doorgaat en 2) de riem van de Br door de karabijnhaak. Je haakt gewoon de krabijnhaak over de de BR riem, en is ook snel los te maken op die manier.De bevesteging blijft op de hoek bij het gebruik van de BR aan het objectief of aan de statiefbevesteging. De lengte van het krabijnhaak riempje is juist van lengte om niet te hinderen bij het nemen, en de camera naar boven te halen, de karabijnhaak schuift"smooth" mee naar boven. Bij camera gebruik zonder Br bv. op een statief, dan blijft de karabijnhaak gewoon op de zijde van de camera vrij hangen.of je kan alleen de ring aan de camera laten bij langer gebruik zonder strap,Er is alleen wat zorg nodig bij het wegbergen van de camera in de tas. En ja er is bij ieder systeem een voor en een nadeel, maar dit is wat ik tot tevredenheid en gerustelling gebruik. Oja de prijs van de karabijnhaak plus band en ring is 3€ dus om eens te testen is er nog geen man overboord. grt

Zoals beloofd.
                  Last edited by guido.g; 28 juli 2012, 12:17.
                  https://ggpics.be/

Comment

Die ga ik halen! Super idee!!!! Merciekes!!!!! Op die manier had ik ook iets in mijn hoofd, maar dan gewoon een vast bandje van de straphaak naar de BR. Maar dit is stukken handiger!!!
                    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

dat systeem gebruik ik ook al een tijdje en toen ik blijkbaar eens de bevestigingsschroef niet goed had vastgedraaid hing de camera inderdaad in de veiligheid. Ik merkte het pas bij het wegbergen.
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Bij AS adventure verkopen ze die dingen alvast niet, dus zal ik toch maar een decathlon in de buurt zoeken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Aan de body, je wil toch ook nog lenzen veranderen, niet ?

Wel uitkijken dat je bodies nergens tegen kletsen.

Ik gebruik het ook vaak en vind t zalig dat mijn toestellen ineens gewichtloos worden

Ik heb zowel op de body als op de statiefring van de 70-200 een vijs zitten voor de BR, dus als ik van lens wissel, moet ik ook even de BR van lens naar body wisselen. En ik volg nu toch iedereen hier de de BR aan de statiefring hebben hangen... Zoveel lichter, stabieler en veiliger.

Comment

Lees eens #12 beste kameraden.
                            Heeft iemand daar ervaring mee?
                            Last edited by pixelmaniac; 2 augustus 2012, 22:34. Reden: schrijffout

Comment

Working...
                            X