Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-300 L IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon EF 70-300 L IS USM

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Op een camera met een minder snel autofocussysteem zal de AF van een 70-300 L ook minder snel reageren dan wanneer je die op een camera met een snelle AF zet.

    Het is best mogelijk dat de gewone 70-300 (zonder L dus) sneller scherpstelt op een 7D dan een 70-300 L IS op een 500D.
    Maar een lens met een snelle AF op een snelle camerabody is zeker de beste oplossing als je geregeld actie zou willen fotograferen.

    Buiten het "gereedschap" dat je gebruikt voor de job is het ook heel belangrijk dat je weet waarmee je bezig bent als je er het beste van wil maken.
    Thx voor de heldere uitleg Bandit! Ik weet dat die lens plus body de beste oplossing is, maar om ineens 3000 euro uit te geven is ook weer wat veel van het goede. Ik wou eerst de L lens kopen, maar twijfel nu of ik mijn 500D niet beter verkoop en de 7D in de plaats koop. Als ik de 70-300L koop op mijn 500D zal alleen DIE lens sneller werken en mijn andere lenzen niet. Dus kan ik misschien toch eerst in de body investeren en later de lens erbij nemen...

    Het is inderdaad belangrijk dat je weet waarmee je bezig bent, maar als je matriaal niet echt geschikt is voor de job, daar kom je ook niet ver mee he...

    Tom
    Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
    Mijn Website

    Comment


    • #17
      Re: Canon EF 70-300 L IS USM

      Met de byzonder langzame Nikkors 80-200 2.8(schuif) en 80-400 kan ik gewoon sport fotograferen, maar je moet je AF-techniek aanpassen. AF maken op een persoon en die gaan volgen tot er iets gebeurd met ingeschakelde AF en dan klik.

      Ligt de onscherpte niet aan te lange sluitertijden?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: Canon EF 70-300 L IS USM

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Met de byzonder langzame Nikkors 80-200 2.8(schuif) en 80-400 kan ik gewoon sport fotograferen, maar je moet je AF-techniek aanpassen. AF maken op een persoon en die gaan volgen tot er iets gebeurd met ingeschakelde AF en dan klik.

        Ligt de onscherpte niet aan te lange sluitertijden?
        Soms misschien wel, maar zeker niet altijd. Soms heb ik het zelfs bij 1/500ste heb ik het ook... Ik kan ook sport fotograferen, maar ik vind dat er gewoon teveel slechte foto's tussenzitten...

        Tom
        Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
        Mijn Website

        Comment

        Working...
        X