Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron objectief.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron objectief.

Ik beschik momenteel over 2 objectieven NIKON, t.t.z.:
    1 Nikon DX 18 mm - 55 mm en 1 Nikon DX 55 mm - 200 mm. Om steeds niet te hoeven switchen denk ik eraan een Tamron lens AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di-II LD Aspherical (IF) Macrote te kopen voor mijn NIKON D3100.
    Kostprijs: +/- 170€. Is dit een goede keuze in zijn vakgebied of bestaan er betere objectieven in ongeveer dezelfde prijsklasse?
    Alvast bedankt voor uw reactie.

Re: Tamron objectief.

waarom heb je dan een DSLR gekocht?
    als je niet wilt switchen, was een compact of bridge een logischere investering geweest zenne.
    de kwaliteit van je foto's zal ook deels achteruit gaan met zo een superzoom t.o.v. de set die je nu hebt
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik heb niet gevraagd of wat dan ook een "logischere investering "is,
      maar enkel of Tamron een goede keuze is!

Comment

Heb je dat bereik van 18 tot 200 echt nodig in 1 lens? Als je met 100mm toekomt is deze best wel goed in dezelfde prijsklasse.
        Last edited by Jefzor; 9 juli 2012, 11:52.

Comment

dat is geen superlens maar 200€ is ook geen geld voor die lens, de sigma 18-200mm II OS HSM is bvb beter maar ook dubbel de prijs, maar misschien voldoet die tamron wel voor jou.

Comment

Ik heb die tamron gehad maar zou hem nooit meer willen hebben (al kreeg ik geld toe).
            Beter investeren dan in een sigma of Nikon, desnoods een leuke tweedehands zoeken.
            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
            Our English website: www.kaichitravel.com
            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Ik heb Canon, maar had er een Tamron ( 70-300 dacht ik ) op.
              Wel die foto's haal je er zo uit, de Canon was OK maar de lens ???????
              Een "originele" lens is dus beter of dan toch een Sigma ....... maar geen Tamron.

Er wordt ook gezegd ( misschien overdreven ) dat een zoomlens geen overdreven gebied mag bekijken.
              Er werd gesteld dat 3x een mooi maximum was : m.a.w. een 17-55 is prima, een 18-200 is overdreven.
              Leuk om steeds als universele wandellens te hebben maar nu ook niet speciaal scherp op alle gebieden.
              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Tamron 18-270 PZ VC nemen om één of andere kompleet onlogische reden is die beste van de Tamrom superzooms.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Heb de Tamron lens AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di-II LD Aspherical (IF) een 2 tal jaar in gebruik.
                  Ben er erg tevreden over, prijs/kwaliteit is uitstekend.
                  Het is prettig om met deze lens de vrije natuur in te trekken,
                  je hoeft niet om de haverklap te wisselen.
                  Met het bereik 18-200mm. kom je een heel eind.
                  Voor weinig geld heb ik aan de lens veel plezier beleefd.
                  Heb de lens onlangs vervangen door een Nikon 18-200mm. VR,
                  goeie lens, maar een pak duurder, en een pak zwaarder om mee rond te lopen.
                  't is uiteraard keuzes maken.
                  Om eerlijk te zijn, als het enkel is om een paar leuke foto's te nemen in de vrije natuur, hoef je niet zoveel geld uit te geven aan een Nikon 18-200,
                  de Tamron zal het vast wel doen.
                  Nikon D7000, en wat glas.
                  http://blog.seniorennet.be/pacha/

Comment

Working...
                  X