Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dan toch maar de 70-200 2,8 VRII ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dan toch maar de 70-200 2,8 VRII ?

    Lig zo een beetje met mijn eigen in de strijd. Langs den ene kant super lens, langs den andere kant een gat in mijne portemonee.

    Doel: redelijk wa sportfotagrafie doen en natuur.

    Voor wat kan je hem niet gebruiken eigenlijk (buiten macro)?
    Nikon D90.

    Last edited by Runnerken; 8 juli 2012, 19:43.
    Running is a way of living..

  • #2
    Re: Dan toch maar de 70-200 2,8 VRII ?

    Je kan er zeer veel mee doen, het is wel een telezoom en daardoor is zijn grootte en gewicht eigelijk het enige nadeel... Koop zeker ook een batterijgrip, zonder is hij op mijn D7000 onbruikbaar voor lange tijd ( ongebalanseerd).

    Comment


    • #3
      Re: Dan toch maar de 70-200 2,8 VRII ?

      Ik heb de 70-200 vr2 al een tijdje, en ben er heel tevreden over.
      Misschien eens eentje gaan huren voor een dag.
      Inderdaad gewicht heeft hij wel maar toch nog goed te doen.

      Comment


      • #4
        Re: Dan toch maar de 70-200 2,8 VRII ?

        Oorspronkelijk geplaatst door henri108 Bekijk bericht
        Koop zeker ook een batterijgrip, zonder is hij op mijn D7000 onbruikbaar voor lange tijd ( ongebalanseerd).
        Balans hangt af van het gewicht links en rechts van het aangrijppunt, dus waarom zou het met grip wel kunnen en zonder niet? Bij zulke lenzen houd je de zaak vast aan de lens en de body gebruik je om te sturen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Dan toch maar de 70-200 2,8 VRII ?

          Ik heb de VR I op mijn D90 ook lange tijd gebruikt zonder grip en heb het nooit een probleem gevonden.
          Ik heb de grip wel onlangs aangeschaft om het verticaal te fotograferen iets aangenamer te maken.
          En ik moet toegeven, dat is nu met de VR I wel iets fijner. Maar zeker geen must.

          Je gaat het zeker een fijne lens vinden.

          Ruud
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

          Comment


          • #6
            Re: Dan toch maar de 70-200 2,8 VRII ?

            Prachtige lens maar o zo zwaar ...

            Comment


            • #7
              Re: Dan toch maar de 70-200 2,8 VRII ?

              als budget een belemmerende faktor is, dan kan je natuurlijk ook opteren voor een 2dehands (VR I of VR II)

              op crop en voor sport/natuur zou ik zelfs eerder een VR I nemen dan een VR II, dit vanwege de karakteristieken van de beide lenzen (en de betere prijs)
              VR I is beter over grote afstanden, VR II is beter voor close-up (zo heb ik het toch ervaren)

              Mvg,
              TravelToy
              www.christian-bailleul.be | Blog

              Comment


              • #8
                Re: Dan toch maar de 70-200 2,8 VRII ?

                Die Nikkor 70-200 mm is een supergaaf objectief wat je in heel veel gevallen versteld zal doen staan van de kwaliteit van de foto's die je er mee kan maken. Dus, heb je het geld er voor over...kopen dat ding, je zal er geen spijt van krijgen! En het is ook nog eens goed om wat spiertjes in de armen te trainen, kun je dus weer besparen op de kosten van een sportschool
                Ik heb zelf ook indertijd zitten wikken en wegen over de aanschaf, maar de knoop doorgehakt en nog geen seconde spijt gehad. Dit jaar gaat die weer vrolijk mee in de rugzak op reis...
                Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: Dan toch maar de 70-200 2,8 VRII ?

                  Ik heb verleden maand een nikkor 70-200 VR I gekocht, een zalige lens.Zelf 2e hands is het nog een flinke investering maar zeker haar geld waard.Ik heb ook nog de Sigma gehad zonder OS maar die kon er zeker niet aan tippen.Mvg Yves.
                  What you see is what you get

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dan toch maar de 70-200 2,8 VRII ?

                    Om het gat in de portemonaie wat kleiner te maken: al eens gedacht aan een Nikkor 80-200 2.8 welke uitvoering dan ook? VR is voor sport toch niet zo belangrijk.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dan toch maar de 70-200 2,8 VRII ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Om het gat in de portemonaie wat kleiner te maken: al eens gedacht aan een Nikkor 80-200 2.8 welke uitvoering dan ook? VR is voor sport toch niet zo belangrijk.
                      VR misschien niet maar als ik aan de AF van de AF-D modellen die ik gehad heb denk en die vergelijk met mijn VRII nu is dat toch ook een immens verschil.

                      @ T.S. het is idd veel geld maar dat ben je snel (allee ja...) vergeten als je ze gaat gebruiken, gewoon een superlens. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad en het is mijn duurste lens.
                      D800 en een goed glasservies

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dan toch maar de 70-200 2,8 VRII ?

                        AF van de 80-200 versies is een stuk trager dan die van de 70-200 versies, tenzij je de AF-S 80-200 neemt, maar die kost 2de hands al bijna zoveel als een 70-200 VR I

                        VR niet zo belangrijk voor sport ? Dat zal er dan maar vanaf hangen welke sport je bedoelt. Ik hou toch heel wat meer "keepers" over met VR tov zonder VR. Vooral als er enige vorm van "panning" aan te pas komt.

                        Voor mezelf opteer ik toch voor een objectief mét AF-s en mét VR ... ook al zou ik het technische aankunnen zonder die hulpmiddelen. Waarom ? Gewoon omdat het het leven zoveel makkelijker maakt

                        TravelToy
                        www.christian-bailleul.be | Blog

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dan toch maar de 70-200 2,8 VRII ?

                          hier ook de VR II op de D90!
                          beetje zwaar, maar met sunsniper strap aan de lens gaat toch heel vlotjesom er een eind meet te lopen.

                          grip vind ik ook handig, makkelijker in de hand
                          nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dan toch maar de 70-200 2,8 VRII ?

                            Grip heb ik al op de D90 maar ga gerust verder met de discusie. Ik leer lekker bij weeral
                            Running is a way of living..

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dan toch maar de 70-200 2,8 VRII ?

                              Vandaag het glas (Nikon 70-200 VRII) besteld bij Kamera Express. Mailtje zegt me dat ze morgen al geleverd wordt
                              Running is a way of living..

                              Comment

                              Working...
                              X