Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoomlens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zoomlens?

Ik heb een nikon D7000,nikor 35mm en een 50mm.Ik fotografeer meestal m'n kids van kortere afstand.
    Nu heb ik soms wel nood om op afstands foto's te trekken.Ik heb van m'n vriendin een 18-200mm vr van nikkor mogen lenen,maar ik mis de scherpte weliswaar...
    Welke aanvulling kan ik best bijhalen??Ik had gedacht aan:

85mm 1.8
    70-300vr
    28-75mm 2.8

Nog andere sugesties?
    Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

Re: zoomlens?

Voor portretten e.d. is de 1e lens verreweg het mooiste.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

tja 't zijn 3 verschillende lenzen he.. is moeilijk vergelijken ertussen, je moet gewoon zien wat je echt nodig hebt en extra zoekt tov wat je nu hebt.

De 85mm is idd goed voor portretten maar is geen zoom.
      70-300vr is een superlens (heb ze zelf ook), maar is dan ook enkel geschikt voor als je echt op afstand fotos wil trekken. De 70mm waarop hij begint is al vrij veel tele.. wil je tussendoor snel een foto van je kinderen maken dan moet je van lens wisselen. Weet niet of je ze bv als wandellens op uitstappen wil gebruiken, dan is een 18-105 misschien beter ?
      28-75 is ook een zoom maar meer in 't bereik dat je nu hebt. Is handig om iets andere composities te doen tov je primes nu, maar verschilt niet enorm veel en zal je geen heel groot zoombereik extra geven zoals de 70-300 zal doen.
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Bij - dikwijls snel bewegende - kinderen is er kans op bewegingsonscherpte wanneer de sluitertijd te lang is, dit ligt aan je opnametechniek en niet aan je lens (alhoewel een lichtsterkere lens kortere tijden zal toelaten).

Ook kan het autofocussysteem niet juist zijn ingesteld (AI focus=vaste meting ipv AI servo=volgmeting - sorry voor de Canontaal, ken de Nikonterm niet) zodat het onderwerp al voorbij het scherpstelpunt is wanneer de sluiter opengaat.
        En zelfs in servo mode zijn eenvoudiger camera's en lenzen niet altijd in staat een snel bewegend onderwerp te volgen.

VR (beeldstabilisatie) helpt in deze gevallen niet.

Je moet eerst en vooral rekening houden met de technische beperkingen, die zijn er altijd.

Wil je toch een nieuwe lens kopen let dan op lichtsterkte en AF-snelheid.
        Dit zijn eigenschappen waarvoor geld gevraagd wordt .

Comment

Working...
        X