Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50mm voor Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 50mm voor Canon

Oorspronkelijk geplaatst door dierckx.tobias Bekijk bericht
    even een eventueel bizarre vraag, zijn deze 50mm lenzen effectief 50mm of 50mm x 1,6?

Ze zijn 50mm maar op een crop moet je die vermenigvuldigen met 1,6, op FF blijft het 50mm.
    Alle lenzen op een cropcamera van Canon is het x 1,6(Nikon 1,5) is genoeg van weer te vinden hier op BD
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
      Alle lenzen op een cropcamera van Canon is het x 1,6
      daar slaag je dan toch de bal mis hoor. niet elke crop van canon is 1,6.

Canon heeft 3 type sensoren: Full Frame, APS-H (1,3 cropfactor) & APS-C (1,6 cropfactor)
      De APS-H zit in de meeste 1D-toestellen (niet de Dn of nieuwe Dx) die zijn toegespitst op sportfotografie voor de pro's die zeker gebruik kunnen maken van een dergelijke cropfactor omdat hun lenzen dan 'langer' worden t.o.v. FF
      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
        daar slaag je dan toch de bal mis hoor. niet elke crop van canon is 1,6.

Canon heeft 3 type sensoren: Full Frame, APS-H (1,3 cropfactor) & APS-C (1,6 cropfactor)
        De APS-H zit in de meeste 1D-toestellen (niet de Dn of nieuwe Dx) die zijn toegespitst op sportfotografie voor de pro's die zeker gebruik kunnen maken van een dergelijke cropfactor omdat hun lenzen dan 'langer' worden t.o.v. FF

Sorry had het alleen over de camera's APS-C (1,6 cropfactor) dus van Canon 1100 tot de 7D.
        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dierckx.tobias Bekijk bericht
          even een eventueel bizarre vraag, zijn deze 50mm lenzen effectief 50mm of 50mm x 1,6?
          Hangt er van af welk toestel je gebruikt.
          Gebruik je een crop (1100, 550, 600, 7, 60D ...) dan moet je de brandpuntsafstand van de lens x 1.6 doen.
          Bij een 1D I-IV = x1.3
          Bij een 1DX = x1
          Bij een 1DsI-III = x1
          Bij een 5DI-III = x1

Hopelijk is het zo duidelijk?
          Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
          hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Ik ben van plan om de lens te gebruiken om portraitfoto's te maken, bijvoorbeeld de foto van Sojabelgium vind ik prachtig. En dit zowel buiten als binnen en liefst zonder flits. Daarnaast wil ik ook proberen of het mogelijk is om foto's te maken van indoorjumpings in de winter. Ik heb er nu nog geen idee van of dat gaat lukken, het is er vrij donker en de pony's staan jammer genoeg niet stil tijdens het springen en 50 mm is vrij kort. Als dat lukt is een 1.4 misschien nog een betere optie omdat niet iets lichtsterker en USM. Maar we zien wel wat het geeft.

Comment

In een tas vol L-glas zit een onopvallend 50 mm f 1.8 I (het stokoude vadertje van de plastic fantastic) dat ik zo graag op die bullebak van een 1D schroef. Ik zie soms andere DSLR-users de ogen ten hemel slaan als ik met die onwaarschijnlijke combo rondwip (links, rechts, voor, achter, op, neer ... zoomen doe je met de benen met zo'n prime). Maar het eindresultaat ziet er in veel gevallen frisser en scherper uit dan met die loeizware L-zooms. Mét een bokeh om van de smelten. Van een vriend had ik eerder nog een plastic fantastic gekregen en die doet het net zo goed... OK, sport en vertier zijn niet de beste onderwerpen voor die 50 mm, maar voor snaps is ie ge-wel-dig! De beste investering die je als amateur-fotograaf ooit kan maken. Dat staat niet geheel los van het feit dat je pas echt leert kadreren (en dus fotograferen) als je met een prime hebt leren werken. (ok, da's een zeer stoute uitspraak, maar ik ben er wel van overtuigd. Mijn mening dus... je hoeft het daar niet mee eens te zijn)
              Last edited by Maitre Renard; 10 juli 2012, 08:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan_Eng Bekijk bericht
                Ik ben van plan om de lens te gebruiken om portraitfoto's te maken, bijvoorbeeld de foto van Sojabelgium vind ik prachtig. En dit zowel buiten als binnen en liefst zonder flits. Daarnaast wil ik ook proberen of het mogelijk is om foto's te maken van indoorjumpings in de winter. Ik heb er nu nog geen idee van of dat gaat lukken, het is er vrij donker en de pony's staan jammer genoeg niet stil tijdens het springen en 50 mm is vrij kort. Als dat lukt is een 1.4 misschien nog een betere optie omdat niet iets lichtsterker en USM. Maar we zien wel wat het geeft.
                Ik denk dat je indoor jumpings met een 50mm toch lichtjes uit je hoofd mag zetten. Zowel de 50mm 1.8 als de 1.4 zijn niet al te snel als het op focussen aankomt. De 1.4 heeft dan wel een USM focusmotor, maar het is er jammer genoeg eentje van het type Micro USM en niet Ring USM (deze laatste wordt o.a. gebruikt in duurdere lenzen zoals de 70-200 reeks en is razendsnel). Bij 1.4 of 1.8 is de scherptediepte trouwens zo beperkt dat het moeilijk zal zijn om een paard volledig scherp op de foto te krijgen (zeker gezien het feit dat je dichtbij zal moeten gaan staan met zo'n 50mm). Maar niets weerhoudt je ervan om het te proberen.
                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Working...
                X