Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop nieuwe lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aankoop nieuwe lens

hey

ik ben op zoek naar een nieuwe lens
    momenteel heb ik een kitlens 18-105 VR voor mijn NIKON D90
    nu ga ik vaak naar mijn zoontje zijn voetbal zien maar mijn lens schiet me wel wat tekort
    ik kan niet ver inzoomen, moet deze dan gaat croppen waardoor ik wat verlies van kwlaiteit heb
    Iemand die een goede lens kan aanbevelen?

groeten

Re: aankoop nieuwe lens

ik heb een nikon 70-300 denk dat deze voor sport heel goed zijn werk zal doen

Comment

wat is je budget?
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartje123 Bekijk bericht
        ik heb een nikon 70-300 denk dat deze voor sport heel goed zijn werk zal doen
        wle de VR versie nemen! 70-300mm VR (anti-bibber)
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

budget max 500€
          heb van sommigen gehoord dat de deze

http://www.digicamshop.be/product/10...usd-nikon.html ook goed te vergelijken is met

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door melissa Bekijk bericht
            budget max 500€
            heb van sommigen gehoord dat de deze

http://www.digicamshop.be/product/10...usd-nikon.html ook goed te vergelijken is met
            http://www.fotokonijnenberg.be/produ...FcFJ3godPX_Y6Q
            Juist gezien! Wel zou er verschil kunnen zijn in de kwaliteit van de AF tracking bij continue AF, maar daar heb ik deze lenzen zelf nooit op getest.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Ben zeer tevreden van mijn Tamron lens (heeft heel wat bekroningen en lof gekregen bij zijn introductie). Bouw, VR en scherpte bevallen mij uitstekend. De AF is snel (USD) maar kan ik niet vergelijken met de Nikkor.
              Ik zou niet weten wat het prijsverschil van 160 euro extra brengt.
              Een verschil tussen de Tamron en Nikkor is dat de Tamron zijn VR al 100% activeert tijdens het scherpstellen (voor afdrukken). De Nikkor doet dat maar gedeeltelijk.
              Voordeel is dat je al bij het scherpstellen een volledig vast beeld hebt.
              Nadeel is dat zeer kleine herkadreringen iets moeilijker gaan omdat de VR deze beweging compenseert, maar ik heb het dan ook over zeer kleine herkadreringen.
              Nadeel is dat dit ook iets meer van je batterij vraagt. Zeker altijd een reserve bijhebben maar dat is eigenlijk sowieso een regel.
              Last edited by cojon; 24 juli 2012, 12:02.
              D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Working...
              X