Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze tussen 70-200 f2.8 en 70-300 f4.5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • keuze tussen 70-200 f2.8 en 70-300 f4.5

    Ik zou voor mijn Canon 400D een nieuwe lens willen aanschaffen. Ik fotografeer voornamelijk aktiefotos van honden waarbij ik me altijd zo'n 20 meter van het onderwerp bevind. De achtergrond is hierbij meestal donker (bomen) en de ondergrond is quasi altijd gras. Hoewel ik mij steeds heb kunnen behelpen met mijn Sigma 28-300 f3.5 DG maar ik ben er eigenlijk nooit helemaal tevreden van geweest. Nu heb ik wat budget om een betere lens aan te schaffen en heb mijn oog laten vallen op:

    Canon EF70-200mm f2.8 L USM
    - Voordeel: lichtsterk
    - Nadeel: geen beeldstabilisator
    Canon EF70-300mm f4-5.6L IS USM
    - Voordeel: groter zoombereik
    - Nadeel: niet zo lichtsterk

    Beide lenzen kosten ongeveer hetzelfde (+/- 1200 euro). Welke is het beste voor mijn actiefoto's? Of zijn er nog betere alternatieven voor dit budget?

    Alvast bedankt voor de feedback
    Canon EOS 7D - Sigma 70-200 f2.8

  • #2
    Re: keuze tussen 70-200 f2.8 en 70-300 f4.5

    Sigma 70-200 met OS ... hou je meer over en is schitterende lens!
    Webstek in opbouw

    Comment


    • #3
      Re: keuze tussen 70-200 f2.8 en 70-300 f4.5

      Aan die stabilizer heb je toch niks als het onderwerp zelf beweegt ?
      En zowel die 200 als die 300 zullen toch wel op een statief staan vermoed ik.

      Comment


      • #4
        Re: keuze tussen 70-200 f2.8 en 70-300 f4.5

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Aan die stabilizer heb je toch niks als het onderwerp zelf beweegt ?
        En zowel die 200 als die 300 zullen toch wel op een statief staan vermoed ik.
        Actiefoto's vanop een statief

        Ik sta voor dezelfde keuze en ga waarschijnlijk voor de sigma 70-200 2.8 OS gaan.
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

        Comment


        • #5
          Re: keuze tussen 70-200 f2.8 en 70-300 f4.5

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Aan die stabilizer heb je toch niks als het onderwerp zelf beweegt ?
          En zowel die 200 als die 300 zullen toch wel op een statief staan vermoed ik.
          Neen er wordt meestal uit de losse hand geschoten. Het is meestal drummen aan de zijlijn voor een plaatsje. In het beste geval kan ik mijn monopod gebruiken.
          De beeldstabilisator kan ik gebruiken wanneer ik ander type foto's schiet. Bijvoorbeeld honden die op show in stand worden gezet?

          De aangeprezen lens Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS HSM lijkt me ook heel interessant. En is wellicht nog beter dan de twee bovengenoemde. Bedankt voor de tip.
          Canon EOS 7D - Sigma 70-200 f2.8

          Comment


          • #6
            Re: keuze tussen 70-200 f2.8 en 70-300 f4.5

            Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser Bekijk bericht
            Neen er wordt meestal uit de losse hand geschoten. Het is meestal drummen aan de zijlijn voor een plaatsje. In het beste geval kan ik mijn monopod gebruiken.
            De beeldstabilisator kan ik gebruiken wanneer ik ander type foto's schiet. Bijvoorbeeld honden die op show in stand worden gezet?

            De aangeprezen lens Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS HSM lijkt me ook heel interessant. En is wellicht nog beter dan de twee bovengenoemde. Bedankt voor de tip.
            Als je die Sigma wil kijk je best eens bij Foka in Nederland
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

            Comment


            • #7
              Re: keuze tussen 70-200 f2.8 en 70-300 f4.5

              Oorspronkelijk geplaatst door Bitweiser Bekijk bericht
              Neen er wordt meestal uit de losse hand geschoten. Het is meestal drummen aan de zijlijn voor een plaatsje. In het beste geval kan ik mijn monopod gebruiken.
              De beeldstabilisator kan ik gebruiken wanneer ik ander type foto's schiet. Bijvoorbeeld honden die op show in stand worden gezet?
              Dat is wat anders, ik zat onwillekeurig aan hondenrennen te denken waar plaats genoeg zou zijn. Sorry voor de onterechte opmerking.
              Dan is die stabilizer idd een zeer handig werktuig.

              Comment


              • #8
                Re: keuze tussen 70-200 f2.8 en 70-300 f4.5

                gevoelsmatig roep ik de 70-200 2.8 van Canon, geweldige lens, snel, scherp etc.., maar heb sinds kort ook de 70-300L en deze is minstens zo scherp, mooier bereik, alleen je zegt het zelf al iets minder lichtsterk.

                Dus even afvragen wat je precies wil, scherpte snelheid dan de 70-200, scherpte en meer alroundgebruik 70-300L

                Aan een IS bij snelle honden heb je niet zoveel, je moet nl al vrij snelle sluitertijden hanteren om deze rakkers te kunnen vangen, dus langzame sluitertijden met IS levert nog steeds bewegingsonscherpte op.
                Mijn beste Foto moek nog trekke.

                Comment


                • #9
                  Re: keuze tussen 70-200 f2.8 en 70-300 f4.5

                  Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                  Actiefoto's vanop een statief

                  Ik sta voor dezelfde keuze en ga waarschijnlijk voor de sigma 70-200 2.8 OS gaan.
                  Ik zat verkeerd bij dit soort discipline maar er zijn toch voldoende andere actiesporten waar je wel met statief kan werken ?

                  Voor een keer dat ik het eens opneem voor een statief
                  Neen Danny (Dama), niet lachen

                  Comment


                  • #10
                    Re: keuze tussen 70-200 f2.8 en 70-300 f4.5

                    Wat misschien ook een interessant bereik is voor jou: sigma 100-300 f4. Deze lens is zeer scherp en lichtsterk over zijn hele bereik.
                    Groeten Remco.

                    Comment


                    • #11
                      Re: keuze tussen 70-200 f2.8 en 70-300 f4.5

                      Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                      Actiefoto's vanop een statief.
                      Waarom niet als je weet waar de aktie gaat gebeuren.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: keuze tussen 70-200 f2.8 en 70-300 f4.5

                        70-200 2.8 IS versie kopen op de tweedehandsmarkt! kom je er ook met 1200 euro en heb je meteen de stabilisatie erbij

                        Comment


                        • #13
                          Re: keuze tussen 70-200 f2.8 en 70-300 f4.5

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Waarom niet als je weet waar de aktie gaat gebeuren.
                          Ja ok maar onder actiefoto's versta ik snel wisselende omstandigheden en richtingen.
                          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                          Comment


                          • #14
                            Re: keuze tussen 70-200 f2.8 en 70-300 f4.5

                            Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
                            70-200 2.8 IS versie kopen op de tweedehandsmarkt! kom je er ook met 1200 euro en heb je meteen de stabilisatie erbij
                            Naar het schijnt is de sigma zeker even goed, al dan niet beter en je hebt een nieuw exemplaar met volledige garantie voor 1000 euro. De oude canon is een oud ontwerp en iets wat soft volopen. De Canon 70-200 2.8 IS II is een klasse apart.
                            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                            Comment


                            • #15
                              Re: keuze tussen 70-200 f2.8 en 70-300 f4.5

                              Bedankt allemaal voor jullie kundige uitleg.

                              Ik zal waarschijnlijk de Sigma 70-200 f2.8 OS kopen maar ga eerst even op zoek naar een tweedehandsexemplaar van de Canon 70-200 f2.8 IS.

                              De hier ook aangehaalde Sigma 100-400 f4 zou blijkbaar niet meer leverbaar zijn. Ik hou ook deze in het oog op de tweedehandsmarkt.

                              In ieder geval weet ik weer wat doen de komende weken. eBay in de gaten houden.
                              (De Foka tip is ook welgekomen. Wat een prijsverschil !!)
                              Canon EOS 7D - Sigma 70-200 f2.8

                              Comment

                              Working...
                              X