Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-55 2.8 stofjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 17-55 2.8 stofjes

Zijn er nog mensen die in hun Canon 17-55 2.8 kleine stofjes zien zitten. Waarschijnlijk is dit normaal omdat de lens uitschuift en niet sealed is maar ik vind het wel raar. Nu je ziet er uiteraard niets van op foto's maar het viel mij gewoon op met het kuisen van de lens dat ik iets niet wegkreeg
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Re: Canon 17-55 2.8 stofjes

bekend van die lens, wordt ook wel de stofzuiger onder de lenzen genoemd.
    maar als het niet op de opname te zien......geen probleem toch..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Als je het aandurft: klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dr_Ease Bekijk bericht
        Heb ik zelf al één keer gedaan, en probleemloos (ik vond die link zelfs niet meteen terug en heb het dan maar "uit het hoofd" gedaan). Ik heb wel geen lijm gebruikt, de cover plate kleeft nog voldoende als je die niet aanraakt.
        Nadien terug een AF fijnregeling en alles is nog als voorheen.

Opm.: ik had in het begin een B+W 007 clear MRC filter op de lens staan en ben jaren van stof gespaard gebleven. Ik heb er dan de filter afgehaald omdat iedereen zegt dat dit de kwaliteit niet te goede komt (alhoewel me nooit iets is opgevallen) en op minder dan een jaar had ik stof in de lens. Of er een verband is, is natuurlijk lastig hard te maken, maar in die link wordt daar ook iets over geschreven. Nu staat de filter er terug op (maar het is wel mijn enige lens met een filter op).
        Master the craft, and the art will follow.
        Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
        http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          bekend van die lens, wordt ook wel de stofzuiger onder de lenzen genoemd.
          maar als het niet op de opname te zien......geen probleem toch..?
          grt,bouk.
          Ja, ik heb ze ook gehad, een prima stofzuiger..... maar ook een goede (dure) lens.
          Ze heeft altijd een goede naam gehad en zal die wellicht behouden tot in de eeuwigheid amen, net zoals een lens die van in het begin een slechtere naam heeft die ook altijd blijft houden......
          Heb nu de Tamron 17-50 2.8......veel goedkoper, lichter, even goed.... en niks van stof te zien......... .
          Maar als je niks op je foto's ziet, geen probleem toch. Het oogt enkel raar/vuil bij eventuele verkoop.
          Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Heb nu de Tamron 17-50 2.8......veel goedkoper, lichter, even goed.... en niks van stof te zien......... .
            Maar als je niks op je foto's ziet, geen probleem toch. Het oogt enkel raar/vuil bij eventuele verkoop.
            Groetjes
            De Tamron 17-50 2.8 heb ik ook, en ik merk toch op dat hier ook veel stof inkruipt hoor!
            Ik heb ze nu ongeveer een jaar geleden 2de hands gekocht, en toen zat er ook al stof in, maar dit is niet te zien op de foto.
            Maarja, een niet-gesealde lens die niet intern zoomt zal daar wel altijd last van hebben, dus maak ik me er niet druk om, ik heb ze tenslotte aan een heel goede prijs, kunnen kopen toen. (wel de versie zonder IS)
            Jannes Bollen
            Website / Facebookpagina

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dr_Ease Bekijk bericht
              Mijn 3 jaar oude 17-55 heeft er geen last van, maar ik heb dit even toegepast op mijn 20 jaar oude 24-85.
              Dat gaat daarbij op net dezelfde manier.
              Niks aan, duurt 5 minuten.
              Is nu weer als nieuw.

Coole tip

Comment

Working...
              X