Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma macro?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma macro?

    Kan het zijn dat onlangs een sigma 180mm macro 2.8 is aangekondigd?
    Zoek momenteel een macro lens( langer brandpunt) maar vindt niets terug over deze lens.
    Wel over de ook nieuwe 150mm van sigma.
    Zijn hier al mensen die ervaring hebben met deze lens(150mm)?
    MVG. Hugo

  • #2
    Re: Sigma macro?

    heb wel gehoord dat ze met iets nieuws kwamen maar welk brandpunt ...
    Al eens op de site van sigma zelf gekeken?
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Sigma macro?

      Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
      Kan het zijn dat onlangs een sigma 180mm macro 2.8 is aangekondigd?
      Zoek momenteel een macro lens( langer brandpunt) maar vindt niets terug over deze lens.
      Wel over de ook nieuwe 150mm van sigma.
      Zijn hier al mensen die ervaring hebben met deze lens(150mm)?
      link

      In België nog niet leverbaar denk ik
      D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
      Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
      Flickr - JAlbum

      Comment


      • #4
        Re: Sigma macro?

        Ik heb de "oude" 150 HSM, niet OS, dus. Erg tevreden, haarscherp, AF misschien wat trager dan Nikon, maar macro doe je meestal manueel.
        Ik heb de OS-versie kunnen proberen, even goed, maar met het voordeel van de stabilisatie. De beweging van je onderwerp blijft, natuurlijk, maar je eigen bewegingen worden goed opgevangen. Je wint er zoals steeds met stabilisatie tussen 1 en 3 stops mee, en dat is mooi meegenomen.
        Over de toekomstige 180 vind je wel iets op DP Review http://www.dpreview.com/news/2012/01/10/Sigma180Macro
        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

        Comment


        • #5
          Re: Sigma macro?

          Ik zou ook wel meer nieuws willen over die nieuwe 180mm macro, nu gebruik ik de oude niet gestabiliseerde 150mm, die heeft een heel goede beeldkwaliteit, ook als die gecombineerd wordt met een 1,4x teleconverter (de Sigma versie, want de Canon past er niet op, bij de nieuwe OS versie passen de Canon teleconverters wel).

          Als ze nieuw materiaal aankondigen, dan vind ik dat het binnen een redelijke termijn ook werkelijk bechikbaar zou moeten zijn.
          Nu laten ze al hun potentiële klanten maar wachten...

          Als de prijs een beetje redelijk is, dan ruil ik de 150mm voor die 180mm, want de beeldstabilisatie zal het percentage bruikbare foto's heel wat hoger maken, en omdat ik gewoonlijk insecten fotografeer terwijl ze actief zijn is de exta lengte ook een pluspunt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Sigma macro?

            Je kortste scherpstelafstand neemt toe met 9 cm (47 met de 180 ipv 38 met de 150).

            Blijkbaar is de lens al leverbaar, maar nog niet overal. De politiek van de meeste bedrijven is hun spul ruim op voorhand aankondigen, zodat potentiële kopers niets anders kopen en wachten op levering. 't Is maar hoe je het bekijkt....
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

            Comment


            • #7
              Re: Sigma macro?

              Bij Digicamshop stuurt men een mail van zodra de lens beschikbaar/voorradig is; schrijf je in dan blijf je op de hoogte:

              Ik vroeg hen of ik eerst de lens mocht testen alvorens te kopen????
              Helaas was dat geen optie voor hen....

              Comment


              • #8
                Re: Sigma macro?

                De prijs tov.de 150mm is toch weer een 400€ meer.....
                een winst van 9cm+++++, maar op gebied van gewicht vind ik niets terug, en de 150. weegt toch ook al 1100gr.
                Ik ga vooreerst die nieuwe 150 eens uitproberen in een winkel waar ie in stock is.
                Alvast bedankt voor de info.
                MVG. Hugo

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma macro?

                  Persoonlijk heb ik geen ervaring met Sigma objectieven.
                  Maar ik ken enkele personen die werken met een Sigma Macro 150/2.8 Os en niet-OS; de resultaten van deze lens zijn top
                  Vorig jaar heb ik tijdens een macro-SD zo'n objectief mogen testen van een vriendelijke BD-er...eerlijk het was perfekt
                  Maar anderzijds, in de 'wandelgangen' hoor ik links en rechts, dat de quality-contole van Sigma niet zo zorgvuldig zou zijn...
                  Dit wil zeggen: koop je er eentje en het is een goeie, ok...maar ik ken mensen die niet echt overtuigd waren....wat dan?
                  Daarom stelde ik deze vraag aan de winkel: mag ik ze testen alvorens te kopen...
                  dat is dus blijbaar geen optie (meer)
                  Ik hoop dat de nieuwe Macro 180/2.8 kwalitatief sterk is.
                  Met een langer brandpunt heb je niet alleen een langere werkafstand, maar je kan ook beter het motief 'isoleren' en een mooiere BG creëren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma macro?

                    De kortste instelafstand mag dan toenemen met 9cm, interessanter is te weten hoeveel de vrije afstand toeneemt. De 180mm is al 5,3 cm langer...

                    Groet Hans.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma macro?

                      Oorspronkelijk geplaatst door J.Hoes Bekijk bericht
                      De kortste instelafstand mag dan toenemen met 9cm, interessanter is te weten hoeveel de vrije afstand toeneemt. De 180mm is al 5,3 cm langer....
                      Dan weet je de werktruimte toch ook.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma macro?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                        Persoonlijk heb ik geen ervaring met Sigma objectieven.
                        Maar ik ken enkele personen die werken met een Sigma Macro 150/2.8 Os en niet-OS; de resultaten van deze lens zijn top
                        Vorig jaar heb ik tijdens een macro-SD zo'n objectief mogen testen van een vriendelijke BD-er...eerlijk het was perfekt
                        Maar anderzijds, in de 'wandelgangen' hoor ik links en rechts, dat de quality-contole van Sigma niet zo zorgvuldig zou zijn...
                        Dit wil zeggen: koop je er eentje en het is een goeie, ok...maar ik ken mensen die niet echt overtuigd waren....wat dan?
                        Daarom stelde ik deze vraag aan de winkel: mag ik ze testen alvorens te kopen...
                        dat is dus blijbaar geen optie (meer)
                        Ik hoop dat de nieuwe Macro 180/2.8 kwalitatief sterk is.
                        Met een langer brandpunt heb je niet alleen een langere werkafstand, maar je kan ook beter het motief 'isoleren' en een mooiere BG creëren.
                        Dat van die quality-contole, ik hoop dat ze daaruit al geleerd hebben.
                        Ik heb enkel ook maar canon lenzen, optie daar een 180mm of een 100mm.
                        Bij zeis een 100mm, naar mijn gevoel iets te kort.quality-contole zal daar wel in orde zijn zeker
                        Ja en dan zijn er de sigma?
                        MVG. Hugo

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma macro?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                          Bij zeis een 100mm, naar mijn gevoel iets te kort.quality-contole zal daar wel in orde zijn zeker
                          ?
                          Moet je absoluut niet aan twijfelen....heb er veel ervaring mee

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma macro?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                            Bij Digicamshop stuurt men een mail van zodra de lens beschikbaar/voorradig is; schrijf je in dan blijf je op de hoogte:

                            Ik vroeg hen of ik eerst de lens mocht testen alvorens te kopen????
                            Helaas was dat geen optie voor hen....
                            Wat is dat voor flauwe zever?? Elke fotozaak die zichzelf een beetje serieus neemt laat de kalnt toch toe om een objectief te testen
                            D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                            Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                            Flickr - JAlbum

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma macro?

                              Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
                              Wat is dat voor flauwe zever?? Elke fotozaak die zichzelf een beetje serieus neemt laat de kalnt toch toe om een objectief te testen
                              Flauwe zever

                              Van: Roland Cuypers [mailto:cuypers.roland@skynet.be]
                              Verzonden: woensdag 9 mei 2012 14:58
                              Aan: 'klantenservice@digicamshop.be'
                              Onderwerp: RE: Digicamshop.be Overig: Sigma Macro 180/2.8 OS voor Nikon Ticketnummer: 722292

                              Mijnheer Willemsens,


                              Ticketnummer: 722292

                              Indien ik bovenstaande lens zou bestellen (als die voorradig is natuurlijk), zou ik die dan vooraf even in uw zaak kunnen testen
                              op statief met een body D800 ?
                              het betreft een nieuwe lens waarvan de kwaliteit nog niet gekend is

                              Alvast bedankt voor feedback

                              Groeten,

                              Roland Cuypers

                              Hun antwoord:

                              Beste meneer/mevrouw,
                              Hartelijk dank voor uw e-mail. Uw e-mail heeft een ticketnummer, dit nummer is te vinden in het onderwerp van deze e-mail.
                              Voor een soepele afhandeling verzoeken wij u dit nummer te vermelden bij verdere correspondentie.
                              We doen ons best om uw vraag op werkdagen binnen 4 uur te beantwoorden. Door drukte is dit niet altijd mogelijk, wij vragen hiervoor uw begrip.
                              TIP:
                              Op onze site vindt u mogelijk al een antwoord op uw vraag. Open de pagina van het product en klik op 'Veelgestelde vragen'. Alle informatie over bestellen, betalen, aflevering en garantie vindt u onder 'Klantenservice' bovenaan de site.
                              Met vriendelijke groet,
                              Raphael Willemsens
                              Teamleider Klantenservice.


                              Boomsesteenweg 560
                              2610 Wilrijk.
                              Tel: 03 808 27 09
                              Last edited by Roland Cuypers; 8 juni 2012, 16:52. Reden: foutje

                              Comment

                              Working...
                              X