Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

To koop or not to koop??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • To koop or not to koop??

    Hellowkes,

    Ik heb al een hele poos een EF 70-200 2.8L IS USM op mijn verlanglijstje staan. Nu staat ze nog even "cashback". Is het dan nu de moment om ze te kopen of zou ze in de loop van de volgende maanden op miraculeuze wijze in prijs gaan dalen?
    Ik vind 2000 euro eigenlijk véél geld, maar ik zoek wel een aanvulling op mijn 24-70, want ik kom tele te kort. Zeker op de FF.
    En als ik dan toch geld uitgeef, dan spendeer ik het nu liever direct aan iets echt goed, dan eerder iets goedkopers te kopen om er dan spijt van te hebben.
    Maar is zo'n "toeter" nog mee te nemen op vakantie? Of is dat helemaal uit den boze?

    Zijn er mensen in dezelfde situatie? En wat is jullie besluit geweest? Kopen of wachten? Of zijn er toch alternatieven die ik niet zie?
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

  • #2
    Re: To koop or not to koop??

    veel geld maar is het ook wel waard. er zijn alternatieven. IK heb de sigma versie van die lens. één van de laatste met os (is). kost de helft van de canon en is eigenlijk heel goed. de canon is nog wel net beter maar geen 1000euro beter.
    of het handig is om mee op vakantie te nemen... nee mùaar ik doe het toch. In een rugzak kan je rustig heel de dag met zo'n ding rondlopen maar een schouder tas word na een uur of 5 pijnlijk.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: To koop or not to koop??

      Heb je per se een F/2.8 objectief nodig? Indien het antwoord nee is, heb je in de vorm van de F/4 IS versie een prima alternatief dat en goedkoper en een pak lichter is. Ik heb zowel de F/2.8 als de F/4 IS versie maar zal de F/2.8 niet snel meenemen op een vakantie.

      Comment


      • #4
        Re: To koop or not to koop??

        Ik heb de Canon nu en geen moment spijt van gehad.

        Voordien heb ik ook de niet-OS versie van de Sigma gehad maar bij sportfotografie toch altijd veel foto's gehad die onscherp waren. Met de Canon waren er veel meer goede foto's en dat heeft mij dan toch overtuigd om te wisselen.

        Voor op vakantie neem ik die niet mee omdat 200 toch iets te weinig is. Daarom neem ik een Bigma mee
        Is nog een pak zwaarder dan de 70-200 maar je traint er wel direct je armspieren mee en direct een groot zoombereik.

        Mvg

        Steven
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

        Comment


        • #5
          Re: To koop or not to koop??

          Wachten op een prijsdaling zou ik voorlopig in ieder geval nog niet doen
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: To koop or not to koop??

            @ hapa... Tjah nodig? Ik merk toch vaak dat ik met grote diafragma's werk...
            En ik vrees dat ik spijt ga hebben als ik voor minder ga...

            @ Jeroen k... Inderdaad ik vrees dat dat ook ijdele hoop is. Of zou ze in Italie goedkoper zijn?
            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

            Comment


            • #7
              Re: To koop or not to koop??

              @ canonex... Ja zoombereik wel de moeite met die bigma... Maar dat zie ik nu precies toch niet echt zitten...
              Hoe is de kwaliteit eigenlijk van zo'n superzoom

              En ik was me idd wel aan het afvragen of 200 wel genoeg zou zijn? Mijn 55-250 op crop vond ik soms al niet genoeg...
              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

              Comment


              • #8
                Re: To koop or not to koop??

                Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                of zou ze in de loop van de volgende maanden op miraculeuze wijze in prijs gaan dalen?
                Volg je koers van de € de laatste tijd en hoor je berichten over de economie enzo?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: To koop or not to koop??

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Volg je koers van de € de laatste tijd en hoor je berichten over de economie enzo?
                  Nee, niet echt...
                  Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: To koop or not to koop??

                    wellicht overbodig, maar ik heb een 70-200 2.8 en vind deze nogal groot om mee op sommige vakantie''s te nemen, daarvoor heb ik er een 70-300L bij aangeschaft, ideaal voor op vakantie en met de 5D erachter voor mij voldoende lichtsterk. Mischien een eye-opener, kwaliteit is buitegewoon goed te noemen en door zijn handzame formaat erg gemakkelijk passend in elke fototas, scheelt toch een dikke 10 cm met een 70-200 in lengte, de lens past in hetzelfde vakje als bv een 24-105.
                    Mijn beste Foto moek nog trekke.

                    Comment


                    • #11
                      Re: To koop or not to koop??

                      Ik heb de 70-200 2.8 L zonder IS en ik neem die overal naar mee. Het extra gewicht moet je er dan maar bijnemen, naar mijn mening. Heb er nog geen spijt van gehad dat ik die gekocht heb.
                      Moest ik nu opnieuw mogen kiezen zou ik eventueel ook wel gaan voor de -300 of de 100-400.

                      Comment


                      • #12
                        Re: To koop or not to koop??

                        moet erbij vermelden, voor mij is het natuurlijk een luxeprobleem, had voorheen een 100-400 en een 70-200, nu de 100-400 ingeruild op een 70-300L, maar de 70-200 doe ik in geen enkel geval van de hand, gebruik deze vooral voor portret.
                        Al moet ik zeggen dat ik een laatste serie met de 70-300L geschoten heb en deze doet qua scherpte absoluut niet onder aan de 70-200, dus ik ben nog even in tweestrijd om de 70-200 aan te houden voor die enkele keer dat ik 2.8 nodig denk te hebben.
                        Mijn beste Foto moek nog trekke.

                        Comment


                        • #13
                          Re: To koop or not to koop??

                          Ze is besteld
                          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                          Comment


                          • #14
                            Re: To koop or not to koop??

                            Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
                            @ canonex... Ja zoombereik wel de moeite met die bigma... Maar dat zie ik nu precies toch niet echt zitten...
                            Hoe is de kwaliteit eigenlijk van zo'n superzoom

                            En ik was me idd wel aan het afvragen of 200 wel genoeg zou zijn? Mijn 55-250 op crop vond ik soms al niet genoeg...
                            Ik vind persoonlijk de kwaliteit goed genoeg voor z'n prijs (tweedehands gekocht).

                            Je hebt natuurlijk wel genoeg licht nodig (kort of lang) maar met een beetje stabilisatie (ergens op- of tegenleunen of mono-tripod) kun je er echt wel mooie dingen mee doen.

                            Ik zorg wel dat ik altijd een paa foto's neem van eender welk onderwerp zodat ik nadien de beste kan selecteren. Bij gewoon point&shoot ga je toch wel wat missers hebben.

                            Met een beetje oefening lukt dit wel maar het is een serieus gewicht om altijd mee te sleuren. Maar langs de andere kant gaat iedereen opzij als je een foto wilt nemen


                            Mvg en succes met je nieuwe 70-200


                            Steven
                            1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                            Comment

                            Working...
                            X