Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macrolens voor nex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • macrolens voor nex

    In mijn zoektocht naar een geschikte macrolens voor nex kwam ik op volgende site:


    Ik heb nu de sony 30 mm macro, maar die voldoet mij maar matig daar ik echt te dicht moet komen op mijn onderwerp. Ik vrees dat het met die nanoha lens van hetzelfde zal zijn. Heeft iemand een andere oplossing? Het lenzen aanbod is op dat vlak erg beperkt bij de sony E-mount.
    Ik zoek eigenlijk een lichtere/compactere combinatie dan de nu D700/105 macro/R1C1 flits van Nikon. Deze combinatie is perfect maar o zo zwaar in de hand... (mondfotografie, soms moet alles met 1 hand gebeuren)

    dank voor jullie tips,

    Luc
    verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

  • #2
    Re: macrolens voor nex

    Beste,

    ik zag je post ivm een macrolens voor de nex. Je schreef dat je niet helemaal tevreden was van de 30mm macro. Verkoop je deze dan toevallig niet? Ik ben zelf eventueel op zoek naar die macro lens (als het de SEL30M35 NEX 30mm Macro f/3.5 betreft tenminste).

    alvast dank!

    mvg
    pieter

    Comment


    • #3
      Waarom geen lensconvertor voor Nikon lenzen op de Nex ? Dan kan je gebruik maken van je 105mm, enkel wel manueel focussen, maar is een fluitje van een cent met de pixelpeeping option van de Nex. Kan je kopen voor een kleine 50€....
      Zelf gebruik ik al mijn Nikon lenzen op de Nex via deze optie.
      My site : http://www.photografie.be

      Comment


      • #4
        Re: macrolens voor nex

        Hoe kun je het diafragma bedienen van een Nikon G-type lens?

        Novoflex heeft adapters waarmee dit wel kan. http://www.novoflex.com/de/produkte/...adapterfinder/

        De Yasuhara lens heeft een werkafstand van 11mm, is voor mondfotografie mi. onbruikbaar. Vergroting is tussen 4x en 5x, vereist mi. een statief.



        Groet Hans.

        Comment


        • #5
          Re: macrolens voor nex

          Dank voor de reacties, Ik wist niet af van het bestaan van die adaptors die het ene merk met het andere verbinden. Ik denk dat ik mijn licht hierover eens ga opsteken. Zeker als dat niet te prijzig is. Het is voor mij zeker geen probleem dat er geen autofocus is.

          Goeie opmerking; hoe stel je diafragma in?



          Misschien belandt die macro nex 30MM zo in de verkoop, ik hou je op de hoogte dokuskraak.

          mvg

          Luc
          verlang niet tot morgen, geniet van vandaag...

          Comment


          • #6
            Re: macrolens voor nex

            praktisch voor elke bestaande objectief bestaat er een adapter voor NEX-systeem van goedkope adapters tot meer gecompliceerde.
            sony zelf heeft 2 adapters voor de a-mount objectieven (sony DSLR lenzen of sigma, tamron ... lenzen et a-mount)

            1ste adapter (LA-EA1) biedt de mogelijkheid om automatisch te focussen (AF), enkel voor lenzen met ingebouwde AF-motor. Met deze adapter wordt contrast detectie gebruikt voor AF en is vrij traag. Te vergelijken met AF in live-view mode op nikon DSLR. Mogelijkheid van focus punt vrij te plaatsen op eender welke locatie in het beeld.

            2de adapter (LA-EA2) is niet goedkoop, maar hiermee heb je AF voor elke a-mount lens.
            Deze adapter gebruikt phase-detection AF en is sneller dan AF van meeste DSLR's.


            als je manuele focus gebruikt heb je ook nog de focus peaking functie, tekent randjes op het scherm voor die area's die scherp zijn.

            Comment

            Working...
            X