Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik ben een beginnende hobby fotograaf en ik heb nu een jaar mijn Nikon D3100. Ik vraag mij af welke type lenzen er op passen. Wie zou mij hier mee kunnen helpen?
Ik ben een beginnende hobby fotograaf en ik heb nu een jaar mijn Nikon D3100. Ik vraag mij af welke type lenzen er op passen. Wie zou mij hier mee kunnen helpen?
Mvg
APolo
Bij Nikon zijn de AF-s lenzen volledig compatibel vele andere hebben geen autofocus.
Bij Sigma en Tamron moet je kijken naar lenzen met een ingebouwde scherpstel motor anders heb je weer geen autofocus. Bij sommige online winkels kan je dit als selectiewaarde ingeven zoals achter volgend linkje.
Ja...maar is niet direct een objectief dat ik zou kopen.
Je hoeft niet altijd het beste van het beste te hebben (alhoewel...voor huwelijken....) maar dit is echt geen "goed objectief"...dan beter het dubbele uitgeven voor de VC versie...
Overigens werd hierboven al gezegd dat elk objectief met Nikon vatting zal passen en dat je bij Tamron/Sigma op moet letten dat er een interne scherpstelmotor in zit. Je vraag is daarmee eigenlijk nogal overbodig daardoor.
Comment