Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(web)winkel advies !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: (web)winkel advies !

    Ja, dat het technische aspect en deftige uitleg bij MM en zo ontbreekt daar ga ik zeker mee akkoord ... en idd als ze kunnen zullen ze zonder verpinken proberen duurder materiaal "aan te smeren" (vind ik zo slecht overkomen maar soit) zelfs al is dit niet nodig!
    Maar om nu te zeggen dat ze stukken duurder zijn zou ik niet direct durven zeggen.
    En het materiaal is voor de europese markt dus qua garantie kant dit ook geen probleem zijn.

    bvb: Nikon D7000 + 18-105VR

    MM/Saturn (roeselare): 1099€
    Foto Robert (kortrijk): 1249€
    Foto Rubens (antw): 1169€
    Art & Craft (gent): 1099€

    Dus er zitten toch wel enige verschillen in.
    Maar uiteindelijk de service; voor in geval van een defect; is bij allen hetzelfde en moet het toestel terug naar Nikon.
    Last edited by dodger; 25 mei 2012, 13:24.
    Clueless ...

    Comment


    • #17
      Re: (web)winkel advies !

      Studio73 is voor mij nog de beste winkel.
      Wel eerst even checken als ze het op voorraad hebben, maar dat is het enige minpuntje.
      Ze hebben niet alles op voorraad.

      Bij Konijn smeren ze je wat aan, wat je niet nodig hebt.
      Laatst ben ik daar mijn Tamron 17-50 gaan halen.
      'Ja, maar die is enkel verkrijgbaar in combinatie met UV-filter, dat is een pakket'
      Ik zeg vriendelijk dat ik daar geen gebruik van wens te maken en enkel de lens wil.
      'Dan kan ik ze niet aan dezelfde prijs geven als op de site staat' (op de site stond niks van pakket)
      Ik: 'maar als ik ze via internet bestel krijg ik de lens wel los aan die prijs?' (al ietsje minder vriendelijk)
      'Euh... Oh kijk, ik kan het pakket uit elkaar halen'. 'Voila, u mag de lens bij mijn collega gaan afhalen'

      Voor dat soort praktijken ben ik dus niet te vinden, laatste keer konijn dus
      en voor alles wat ik nu nodig heb ga ik naar studio 73 en de prulletjes (triggers, ...) bestel ik wel waar het me uitkomt.
      Ik heb al een garantiegevalletje gehad bij studio73 en daar werd niet moeilijk over gedaan en heb ik netjes op tijd teruggekregen en ben telefonisch verwittigd.
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

      Comment


      • #18
        Re: (web)winkel advies !

        Oorspronkelijk geplaatst door dodger Bekijk bericht
        Misschien dat er nu bij sommige hun nekhaar zal recht gaan staan maar k'ga mij toch aan volgende vraag wagen ...

        Wat is nu het verschil als je je fotomateriaal aankoopt via een webwinkel of je gaat naar bvb Media-markt of Saturn tegenover een winkel zoals Foto Rubens?
        De prijzen zijn bij dergelijke winkels (M-M of Saturn) meestal een pak goedkoper dan een echte fotoboer, je hebt er natuurlijk niet de uitgebreide service en uitleg maar uiteindelijk qua garantie is het de garantie van het merk zelf dat telt en volgen ze allen dezelfde procedure ... of heb ik het mis?
        ik gebruik de mediamarkt enkel omdat het hier dichtbij is, en ik koop daar eigenlijk niets van fotomateriaal omdat dit veel duurder is dan bij een fotoboer. Waarom ik dan naar de mediamarkt ga is om eventueel snel een CF kaartje te kopen of gewoon om eens te spelen met de nieuwe toestellen. Zelf kopen doe ik daar niet meer, heel slechte ervaring met service na verkoop. Heb daar zelf ooit eens een autoradio gekocht en toen we de verpakking opendeden zat alles los door elkaar. De doos was dus al opengemaakt geweest en met hun typische rooie bandjes weer toe gedaan. Je kon niets zien aan de doos dat er iets mee scheelde. neenee, mediamarkt is goed voor CD'tjes met muziek op te kopen of films, maar daar blijft het ook bij.
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

        Comment


        • #19
          Re: (web)winkel advies !

          Maar uiteindelijk de service; voor in geval van een defect; is bij allen hetzelfde en moet het toestel terug naar Nikon.
          Ik heb ooit mijn Sigma tweedehands gekocht, 6mnd oud met factuur van Fnac uit Brussel.
          Natuurlijk had ik pech....awel dat hebben ze toen bij Rubens voor mij opgelost, lens binnengedaan bij hen en een paar weken later een vriendelijk telefoontje van Nele dat ik ze mocht komen halen. EN alles gratis!
          Dat zie ik de mannen van MM nog niet doen.
          Mensen denken alleen aan garantie bij service maar er is nog meer dan dat vind ik.
          Toen ik een 70/200 wou ben ik bij hen drie maal gaan kijken en testen (o.a.Nikon, Sigma)
          alvorens ik kon beslissen.
          Bij hen geen probleem, lens even naar buiten om foto's te nemen , niets was hun te veel.

          Dus ieder doet wat hij wil natuurlijk maar ik koop bij de fotoboer waar men je herkent als je binnenkomt en je geen nummer bent.
          D800 en een goed glasservies

          Comment


          • #20
            Re: (web)winkel advies !

            Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht

            Bij Konijn smeren ze je wat aan, wat je niet nodig hebt.
            Laatst ben ik daar mijn Tamron 17-50 gaan halen.
            'Ja, maar die is enkel verkrijgbaar in combinatie met UV-filter, dat is een pakket'
            Ik zeg vriendelijk dat ik daar geen gebruik van wens te maken en enkel de lens wil.
            'Dan kan ik ze niet aan dezelfde prijs geven als op de site staat' (op de site stond niks van pakket)
            Ik: 'maar als ik ze via internet bestel krijg ik de lens wel los aan die prijs?' (al ietsje minder vriendelijk)
            'Euh... Oh kijk, ik kan het pakket uit elkaar halen'. 'Voila, u mag de lens bij mijn collega gaan afhalen'

            Voor dat soort praktijken ben ik dus niet te vinden, laatste keer konijn dus
            en voor alles wat ik nu nodig heb ga ik naar studio 73 en de prulletjes (triggers, ...) bestel ik wel waar het me uitkomt.
            Ik heb al een garantiegevalletje gehad bij studio73 en daar werd niet moeilijk over gedaan en heb ik netjes op tijd teruggekregen en ben telefonisch verwittigd.
            Denk dat het sterk afhangt van de verkoper die je verder helpt. Ik heb vorige week zelfs moeten vragen naar het pakket Tamron 17-50 + UV. Tot nu toe heb ik geen klachten over hun service, hopelijk blijft dat ook zo!

            Comment


            • #21
              Re: (web)winkel advies !

              Deze hebben bepaalde zaken ook scherp geprijsd: klik
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

              Comment


              • #22
                Re: (web)winkel advies !

                Oorspronkelijk geplaatst door dodger Bekijk bericht
                Misschien dat er nu bij sommige hun nekhaar zal recht gaan staan maar k'ga mij toch aan volgende vraag wagen ...

                Wat is nu het verschil als je je fotomateriaal aankoopt via een webwinkel of je gaat naar bvb Media-markt of Saturn tegenover een winkel zoals Foto Rubens?
                De prijzen zijn bij dergelijke winkels (M-M of Saturn) meestal een pak goedkoper dan een echte fotoboer, je hebt er natuurlijk niet de uitgebreide service en uitleg maar uiteindelijk qua garantie is het de garantie van het merk zelf dat telt en volgen ze allen dezelfde procedure ... of heb ik het mis?
                -goedkoopste winkel bestaat niet, bij ene winkel zijn aantal producten meestal goedkoper dan bij de andere en omgekeerd, maar een aantal webwinkels hebben doorgaans de laagste prijs.
                -service van winkel heb je niet nodig, den dag van vandaag kun je de meeste zaken rechtstreeks afhandelen met de invoerder of service center, dikwijls vlugger en correcter dan via winkel.
                -een goede verkoper moet verkopen dat gene wat hij wenst te verkopen, dat is zijn taak, via web beslis jij wat je koopt, en er is voldoende info beschikbaar op web.
                -je moet je niet verplaatsen via webwinkel en je weet ook onmiddellijk of toestel al dan niet op voorraad is.
                de courante webwinkels, kameraexpress, konijn, cameranu etc. zijn zeer betrouwbaar.

                Comment


                • #23
                  Re: (web)winkel advies !

                  Oorspronkelijk geplaatst door G-spot Bekijk bericht
                  Hallo,

                  Ik zou mij graag nieuw glas aanschaffen, en vroeg me af waar jullie zoal gaan 'shoppen'?
                  Bij Konijnenberg ervaarde ik minder goede service sinds vorig jaar, en mits geheugenkaart.be (topfoto) ook offline is, zoek ik nu een goed adres waar prijs en service elkaar waard zijn.

                  Liefst geen webwinkel, maar het mag.


                  Gert.
                  Ik ben zelf ook geen fan van webwinkel voor duurdere spullen.
                  Als ik iets koop wil ik het eerst zien, voelen en proberen en na de aankoop een adress hebben waar ik terecht kan. Das mijn standpunt waar ik niet van afwijk.
                  Voor kleinere spullen zoals memory cards, accu's, fotopapier enz... vind ik het wel interessant.
                  Ti's natuurlijk niet zo dat alles feilloos gaat als je via web koopt. Bij levering moet er altijd iemand thuis zijn, wat niet altijd evident is. Indien een toestel in garantie defect raakt mag je ook zelf instaan om je boeltje te versturen.
                  Voor mij dus handiger als ik naar een winkel kan die in de omgeving ligt.
                  Zelf koop ik overal, Konijn, Art & Craft, Kamera Exspress, Saturn of M.Markt.
                  Verkopers zijn overal hetzelfde, hun insteldheid is verkopen... Maar als er een toestel niet naar behoren werkt of mankementje vertoont ( wat tegenwoordig nogal eens dikwijls het geval is) krijg je meestal direct een ander exemplaar. Persoonlijker vind ik een winkel ook handiger voor de Garantie.

                  Konijn geeft mij de beste uitleg, diene ouwere Hollander is goed op de hoogte van zijn product (is soms een beetje arrogant ook )
                  Konijn is allang niet meer de goedkoopste, dus uitkijken is de boodschap.
                  Tegenwoordig vind ik Saturn en M.Markt scherp in prijs.
                  Soms is het ene product in bepaalde winkel goedkoop en dan weer een andere product duurder dan diezelfde winkel waarmee je vergelijkt.

                  Maar dat is ook maar mijn mening die gebaseerd is op positieve en negatieve ervaringen die ik zelf meegemaakt heb.
                  Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken waar en hoe hij zijn aankopen doet.
                  Last edited by Funcky; 26 mei 2012, 15:24.
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #24
                    Re: (web)winkel advies !

                    Wat ik persoonlijk een grote troef van coolblue (dus digicamshop etc) vind, is de gratis retourzending. Ik heb er namelijk al gebruik van gemaakt. Had iets besteld en het was toch mijn ding niet. Meteen gebruik gemaakt van de 14 dagen afkoelingsperiode. Kreeg van hen een papier dat ik moest afprinten en op de doos bevestigen en daarna moest ik het pakketje gewoon op het postkantoor binnen brengen. Heeft mij 0 euro gekost. Niet 100% zeker of dit ook nog gratis is na de afkoelingsperiode, maar ik denk van wel (zie "ruilen en retourneren" en "garantie en defecten").
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                    Comment


                    • #25
                      Re: (web)winkel advies !

                      Kijk hé, Je rijdt van Brussel naar Antwerpen over de A12... Aan de Ikea vind je Saturn je gaat daar je licht eens opsteken, vandaar rij je naast het viaduct richting Antwerpen en net voor de afslag Hoboken stap je Foto Rubens (Studio 73) binnen met hetzelfde doel

                      Dan rij je verder naast het viaduct en in de buurt van de VW garage passeer je even langs Camera Express (moet ik eens dringend gaan bezoeken, ben er nog nooit geweest )

                      Je rijdt dan eventjes verder om aan de verkeerslichten de andere kant van de zijbaan te nemen (aan Permeke) en rijdt terug tot aan Cool Blue (Digicamshop e.a.).

                      Daar buitengekomen vergelijk je al je informatie en als je een besluit genomen hebt rij je tot aan de eerste verkeerslichten waar je weer richting Saturn kan rijden... Over shoppen gesproken

                      BTW je komt eerst nog Alternate tegen waar je niet alleen computer hardware vindt maar ook foto materiaal... soms aan héél scherpe prijzen
                      Last edited by Rudy M.; 26 mei 2012, 15:39.
                      Rudy,

                      Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                      Comment


                      • #26
                        Re: (web)winkel advies !

                        Van ongeveer half de jaren 1970 ga ik naar Grobet in Antwerpen. Altijd goede service gehad....en is meestal de goedkoopste.
                        Fujifilm X-T2..........
                        https://www.flickr.com/photos/ajev/

                        Comment


                        • #27
                          Re: (web)winkel advies !

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy M. Bekijk bericht
                          Kijk hé, Je rijdt van Brussel naar Antwerpen over de A12... Aan de Ikea vind je Saturn je gaat daar je licht eens opsteken, vandaar rij je naast het viaduct richting Antwerpen en net voor de afslag Hoboken stap je Foto Rubens (Studio 73) binnen met hetzelfde doel

                          Dan rij je verder naast het viaduct en in de buurt van de VW garage passeer je even langs Camera Express (moet ik eens dringend gaan bezoeken, ben er nog nooit geweest )

                          Je rijdt dan eventjes verder om aan de verkeerslichten de andere kant van de zijbaan te nemen (aan Permeke) en rijdt terug tot aan Cool Blue (Digicamshop e.a.).

                          Daar buitengekomen vergelijk je al je informatie en als je een besluit genomen hebt rij je tot aan de eerste verkeerslichten waar je weer richting Saturn kan rijden... Over shoppen gesproken

                          BTW je komt eerst nog Alternate tegen waar je niet alleen computer hardware vindt maar ook foto materiaal... soms aan héél scherpe prijzen
                          enige bedenking hierbij ... tegen dat je overal rondgereden hebt ben je u profijt kwijt aan de opgebruikte brandstof
                          Heb zelf naar Nikon gebeld ivm garantie en toestellen die voor andere markten zijn ... idd Nikon Europe geeft enkel garantie op de toestellen voor de europese markt al de andere ... euh ... jah, joost mag het weten.
                          Hoe kun je nu makkelijk weten of het een europees toestel is ... je kijkt in de verpakking of er een garantiebewijs (of certificaat) in zit dat spreekt op europa ... indien dit niet het geval is koop het toestel dan niet en kijk ergens anders ...
                          Lenzen zijn blijkbaar een ander geval en is wereldwijd dezelfde garantie.
                          Toch wel slimme gasten daar bij Nikon
                          Clueless ...

                          Comment


                          • #28
                            Re: (web)winkel advies !

                            Jeej, dank jullie wel voor de vele antwoorden!

                            Mits ik ook meer een face-2-face persoon ben voor het soort zaken zoals lenzen of toestellen ga ik me maar eens wagen aan een bezoekje bij Rubens denk ik..

                            I'll keep you posted!


                            Gert.

                            Comment


                            • #29
                              Re: (web)winkel advies !

                              als je dan toch aan het rijden bent kan je na camera expres ook je wagen aan de park en ride achterlaten en rij je naar 't stad met de tram 6 vanaf twee halten verder kan je overstappen op hetzelfde perron op tram 2 en dan stap je af aan de Meir, achter de hoek heb je Grobet. Wat zijn wij toch bedorven in Antwerpen. Van bij mij thuis kan ik de genoemde winkels allemaal aan doen, per fiets, met een ronde van ongeveer een uur en half. Ik zal wel een dag weg zijn want als die allemaal hun uitleg doen ben ik wel zoet
                              Albums
                              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                              Comment

                              Working...
                              X