Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma vs canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sigma vs canon

Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
    Uit eigen ervaring weet ik dat het verschil in optische kwaliteit tussen de Sigam 70-200OS en de Canon 70-200 II soms overdreven wordt.
    Het gaat hier niet over de OS versie van de Sigma 70-200, maar wel over de oudere versies.
    Ik heb ooit een van de oudere versies gehad, en die was echt niet goed op f2,8. Bijna elk jaar kwam er wel een nieuwe uit, en die bleef dan even soft op f2,8 (tot de OS-versie, want die is eindelijk ook bruikbaar op f2,8).
    Dat was ook het geval met de eerste versie van de Canon 70-200 f2,8 L IS, maar dan in wat mindere mate (de foto's waren op f2,8 iets beter dan die van de Sigma).
    De OS versie van Sigma heb ik zelf nooit gebruikt, en meestal schrijf ik ook dat die er in de reviews heel erg goed uit komt.
    Maar die OS versie is dubbel zo duur als het budget van Margot, je zal die nog niet tweedehands vinden voor 550 euro.

De Canon 70-200 f4 L kan je tweedehands voor minder vinden, en die krijg je ook vrij gemakkelijk weer verkocht als je iets anders wil.
    Maar omdat er daar de laatste jaren veel minder nieuwe van verkocht zijn dan van de IS versie zal je wel wat geluk moeten hebben om er eentje te vinden (je zal snel moeten reageren als er een te koop komt).
    Last edited by Black B@ndit; 25 mei 2012, 08:42.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

[Mod-LesC]Verplaatst van Camera's naar Objectieven.[/Mod]
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

En u gebruikt u ogen als ieder normaal mens want heel erg objectief lijken mij dit soort reacties niet.
        Het lijkt er sterk op dat objectief zijn geen enkele vereiste is bij reacties en enkel mijn merk is goed mentaliteit heerst bij velen .
        Ik zou nooit enige waarde aan dit soort posts hechten ook de vergelijkende testen in de vakbladen zijn niet echt een referentiepunt te noemen .

Een forum zou informatief moeten zijn doch door reacties in de trand van onderstaande is het nutteloos een discussie te lezen.
        Moet je niets hebben van thirdparty fabrikanten geen probleem maar alles in de grond boren zonder het zelf in handen te hebben gehad en dan dit te kunnen onderbouwen met een eerlijke gebruikservaring pfffffffffffffff

Oorspronkelijk geplaatst door Petertje Bekijk bericht
        Er kan niks tippen aan de Canon, de Sigma komt qua scherpte zelfs niet in de buurt van de Canon !

Comment

Working...
        X