Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon lenzen aanbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon lenzen aanbod

Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
    Inderdaad, dat geeft voor de amateur betaalbare oplossingen zoals de ef 70-200 f4 L USM voor een 600€ NIEUW.
    Nog één die het onderscheid niet kan maken tussen één objectief en een "serie"? Lees mijn post hierboven eens. Nikon heeft net zo goed een gamma f4 objectieven. Enkel niet de 70-200 variant. Daartegenover heeft Nikon nog wel de "oude" 80-200 AF-D in het gamma...rond de 900 euro, maar wel f2.8 en op f2.8 al scherp...

Je zou je eens moeten verdiepen in het aanbod van objectieven, in plaats van als een schaapje iedereen maar na te praten...en als het dan toch echt moet, dan heb je voor minder als die 600 euro een Sigma 70-200 f2.8 (die is op f4 zéker zo goed als de Canon f4)...Nu is die 70-200 f4 een heerlijk objectief, daar niet van...maar als dat de reden moet zijn dat het objectievenaanbod van Canon zoveel beter is?

Op dit moment heeft Canon "op papier" de beste camera. In praktijk is het een beetje lood om oud ijzer...zo ook qua objectievenaanbod. Op basis daarvan zou ik op dit moment geen voorkeur kunnen uitspreken...als Nikon gebruiker weet ik natuurlijk "meer" van Nikon...maar beide merken hebben minimale voor- en nadelen ten opzichte van elkaar (in elk segment)...het komt eigenlijk neer op, welke bevalt mij beter....en bij welke heb ik een "beter gevoel".
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
      Nog één die het onderscheid niet kan maken tussen één objectief en een "serie"? Lees mijn post hierboven eens. Nikon heeft net zo goed een gamma f4 objectieven. Enkel niet de 70-200 variant. Daartegenover heeft Nikon nog wel de "oude" 80-200 AF-D in het gamma...rond de 900 euro, maar wel f2.8 en op f2.8 al scherp...

Je zou je eens moeten verdiepen in het aanbod van objectieven, in plaats van als een schaapje iedereen maar na te praten...en als het dan toch echt moet, dan heb je voor minder als die 600 euro een Sigma 70-200 f2.8 (die is op f4 zéker zo goed als de Canon f4)...Nu is die 70-200 f4 een heerlijk objectief, daar niet van...maar als dat de reden moet zijn dat het objectievenaanbod van Canon zoveel beter is?

Op dit moment heeft Canon "op papier" de beste camera. In praktijk is het een beetje lood om oud ijzer...zo ook qua objectievenaanbod. Op basis daarvan zou ik op dit moment geen voorkeur kunnen uitspreken...als Nikon gebruiker weet ik natuurlijk "meer" van Nikon...maar beide merken hebben minimale voor- en nadelen ten opzichte van elkaar (in elk segment)...het komt eigenlijk neer op, welke bevalt mij beter....en bij welke heb ik een "beter gevoel".
      Ik vraag me trouwens ook af of die 70-200 f/4 even vlot over de toonbank zou gaan indien ze nièt wit was met een rood randje er omheen...
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohanVonC Bekijk bericht
        Ja, wat ik voornamelijk tegenkom in berichten, ook hier op het forum, is 35mm, 50mm en 85mm. Waarvan de 50mm toch de meest gebruikte.

Is dit een ideale lens om dingen van dichtbij te fotograferen, zoals een portret van iemand?
        Hangt ervan af van je stijl. Ik neem portretten met mijn 35mm op fullframe. Ik heb derbij ook nog eens een 85mm. De 50mm is weg omdat deze te nauw aansloot op mijn 35 en 85mm. Op crop zou ik gewoon even een 35mm, 50mm en 85mm testen en zien waar je je het beste bij volt. 85mm kan wel wat lang zijn. 50mm moet je ook goed opletten met de modellen. Nikon heeft ene uitstekende 50mm f1.8 terwijl die van canon in mijn ogen op niets trekt, dan ben je beter af met de 1.4 versie die dan weer wat duurder kost of je kan meteen gaan voor ene sigma versie die nog eens wat duurder is maar deze presteert echt wel uitstekend. Heb deze zelf gehad en das een sublieme lens. Maar je gaat toch ook weer een afstand moeten houden van je subject wat voor de meesten aangenamer is tenzij je graag dichtbij de actie sta om er echt bij betrokken te zijn.

Neem deze tip van mij aan: zoek zoveel mogelijk op op fora zoals BD, ... en zoek lenzen op die je denkt zeker te zullen gebruiken. Schrijf deze allemaal op en ga naar verschillende winkels. Vraag geen raad aan de verkoper maar zeg gewoon dat je deze lenzen wil uitproberen. En wijk niet af van je keuzes. Indien je vind dat je het te weinig kan testen dan huur je gewoon zo een lens of zoek je iemand hier op de forum die met jou even een stapje wil gaan doen en deze lens bezit zodat je die even gedurende een dag kan uitproberen.
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Ik vraag me trouwens ook af of die 70-200 f/4 even vlot over de toonbank zou gaan indien ze nièt wit was met een rood randje er omheen...
          moest ze niet wit geweest zijn zou ik me er allang eentje aangeschaft hebben... ik heb een hekel aan die witte opvallende lenzen. We hebben hier in huis nu een 70_200 F4 IS liggen en deze zijn al iets minder wit maar ik had toch liever een zwarte gehad hoor.
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
            moest ze niet wit geweest zijn zou ik me er allang eentje aangeschaft hebben... ik heb een hekel aan die witte opvallende lenzen. We hebben hier in huis nu een 70_200 F4 IS liggen en deze zijn al iets minder wit maar ik had toch liever een zwarte gehad hoor.
            Dan koop je toch gewoon een zwarte sigma 70-200 OS
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Nog twee opmerkingen:

-het enige waar ik als Nikon gebruiker jaloers op ben, is de Canon MP-E65
              -bij Nikon heb je het voordeel dat je objectieven van meer dan 30 jaar oud (ai manuele focus) met lichtmeting kan gebruiken op de toestellen van hogere prijsklasse (vanaf D7000)
              D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
              Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
              Flickr - JAlbum

Comment

Ik zou niet graag een supertele van Canon willen nieuw kopen vandaag, de prijzen zijn echt van de pot gerukt. Het klopt ook dat Nikon slechts 1 degelijke f4 prime heeft en wel de 300mm, enkele andere zooms zoals een 70-200 f4 etc zouden wel eens mogen op de markt komen.
                Wat we niet weten zijn de verkoopscijfers van Nikon en mss is het wel een bewuste marketing strategie.
                Nu, ook de 24-70 f2.8 van Nikon zou volgens horen zijn gelijke niet hebben bij Canon. Waar? Geen idee, maar deze lens geklikt op een D700 is echt (uiteraard ook de 14-24 f2.8).

Comment

Ik zou zeggen kijk en lees eens op de volgende sites:
                  http://www.photozone.de/
                  http://www.fredmiranda.com/reviews/
                  http://forums.dpreview.com/forums/
                  Zowel canon als nikon gaan naar alle waarschijnlijkheid aan je verwachtingen voldoen.
                  Heb je reeds ervaring als fotograaf en heb je reeds een dslr(je spreekt over 60d maar heb je die reeds), maw hoever staat je technische kennis van fotografie en welk is je budget want hier hangt natuurlijk ook veel van af?
                  Mvg, Tin_tin
                  Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                    Het klopt ook dat Nikon slechts 1 degelijke f4 prime heeft en wel de 300mm.

Het is waarschijnlijk goed bedoeld...maar zo komen wel "verhalen in de wereld". Niemand heeft het hier over primes gehad...en dan nog...Nikon heeft een 300, 500 en 600mm f4. De enige die Canon daarin extra heeft is de 400mm f4, waar Nikon enkel een f2.8 aanbied...nu is het prijsverschil daartussen momenteel ook énorm...waardoor je met de Nikon 400mm f2.8 beter af bent als de Canon 400mm f2.8, welke 2.500 duurder is....terwijl de f4 "slechts" 1500 goedkoper is...

Maar goed, het ging niet over primes...maar een "f4 reeks voor de minder gefortuneerden onder ons"....en die heeft Nikon gewoon (zie bovenstaande post van mij, 16-35, 24-120, etc...)...alleen de 70-200 ontbreekt tov Canon...en dan ook enkel die...

Canon heeft de E-MP65...Nikon de 14-24...

Voor de rest... Take your pick
                    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Nog een belangrijk verschil is de leeftijd van sommige lenzen. Bij canon passen alle EOS lenzen op alle nieuwe bodies. Bij nikon ben je bij goedkopere bodies beperkt tot nieuwere AF-S lenzen. En een algemene tendens bij beide merken is dat een nieuwer ontwerp een pak beter, maar ook een pak duurder is.

Dit maakt dus dat bij Nikon een 50mm AF-S lens bijna het dubbele kost dan het alternatief bij Canon. Enig verschil, de Nikon is een toplens, de Canon is vooral goed omdat die zo goedkoop is.

Als je liever werkt met goedkopere, iets oudere objectieven moet je bij nikon voor een hogere klasse body gaan, of voor canon kiezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zeekonijn Bekijk bericht
                        Bij nikon ben je bij goedkopere bodies beperkt tot nieuwere AF-S lenzen.
                        Weer een nieuwe mening, die nergens op gebaseerd is.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Nikon heeft geen 8-15 f4 L fisheye zoomlens, en geen MPE-65.

Voor de rest zal je voor zowat elke Canon lens wel een alternatief vinden bij Nikon.
                          Bij Nikon hebben ze wel minder verschillende 70-200 lenzen, maar dat maakt het dan weer wat gemakkelijker om een keuze te maken.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Wat er bij Nikon blijkbaar ook ontbreekt (ofwel heb ik er los overgekeken op hun website), is F/1.2 glas.
                            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

http://www.nikonusa.com/Nikon-Produc...f%252F1.2.html

Geen AF weliswaar...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
                                Tiens waarom vind ik die lens niet terug op nikon.be? Wordt niet meer nieuw verkocht of zo?
                                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Working...
                                X