Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke macro lens, interesse 150mm sigma... maar budget

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke macro lens, interesse 150mm sigma... maar budget

Ik gebruik zelf de macro 150mm van Sigma. prima lens als je het mij vraagt, en ik denk dat er hier op het forum nogal wat mensen hetzelfde denken. Beetje geduld en dan eentje tweedehands kopen zou ik zeggen.
    It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

Comment

er staat hier op het forum een mp-e65 te koop voor 600 euro kijk eens lief naar mama wie weet

Comment

De goedkoopste oplossing is een M42 adapter ring kopen op Ebay en dan een stel tussenringen en een Helios 58mm lens. Hier kun je prachtige macro's mee maken voor een budget van rond de 40 euro.

De Sigma 2.8 150mm vind je tussen 350-400 euro regelmatig tweedehands.
        De Sigma 3.5 180mm idem van 400-500 euro.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Eens met Spanjaart. Hoewel de 90mm op zich een prima oplossing is, is het echt geen aanvulling op de 100L macro van canon.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Hej iedereen,

misschien is het een stomme vraag maar.... is zo'n raynox ook te gebruiken op bijvoorbeeld een sigma 105? Ik wou eigenlijk de 150 maar vind 'm nergens zonder OS, met OS = onbetaalbaar voor mij

Comment

Ik heb een jaartje of twee een 60mm 2.8 macro van Canon prima macrolens , haar scherpe portretlens.... en zeer budget vriendelijk.

http://www.pbase.com/hal_61/fauna vind je wat resultaten. Ik gebruik deze regelmatig in combinatie met mijn 30jaar oude voorzetlenzen om 2:1 macro te bereiken.

Groeten

Rudy,
              Rudy,

Hier vind je meer Astrofotografie werk.

Comment

Voor mijn 5D MK3 heb ik zowel een Canon 100 mm L IS als een 150 mm Sigma. Bij macro gebruik ik veel liever de Sigma dan de Canon. Optisch gezien zeldzaam goed! En door het geode AF systeem van de 5D MK3 kan je in veel gevallen met AF werken. Bij gebruik van de 5D MK2 is dat veel lastiger.
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door L&M Bekijk bericht
                  [

Over die Mp-e 65, opzoek werk heeft mij over deze opgeleverd dat het een moeilijke lens is om mee te werken, niet iets voor een beginner.
                  Maar je mama is geen beginner en als die daar nu ook eens zou mee experimenteren dan kan jij ondertussen met de 100mm en nu en dan wisslelen hé, zoals brave kindjes altijd doen
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

M'n moeder heeft geen interesse in extreeme macro dat je bij wijze van de tandjes van een mier kan tellen. Zoizo is de bedoeling dat we elk ons eigen materiaal hebben.

Voor tijdelijke oplossing denken we aan een lens met een rainox en dan verder te kijken achter een sigma 150mm zonder Os of met OS als de prijs er naar staat (koopje dus).

Comment

ik denk dat als je het deftig wil houden van prijs je een Tamron 90mm 2.8 of Tokina 100mm 2.8 moet nemen, je vind deze regelmatig 2dehands voor minstens 100 euro minder!
                      www.flickr.com/photos/sven_vdb
                      ne goeien body - glaswerk van 11 tot 500mm - een leuke flits!

Comment

Ik zou dan weer voor de 100mm macro non L van Canon...iets duurder als de Tamron en Tokina...maar erg goed!
                        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                        X