Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 24-70 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Tamron 24-70 2.8



    zit op niveau van de veel duurdere objectieven, ne sterke aanrader

    Comment


    • #32
      Re: Tamron 24-70 2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      http://www.ephotozine.com/article/ta...s-review-19056

      zit op niveau van de veel duurdere objectieven, ne sterke aanrader

      De Nikon 24-70mm kost in de onder aan het review aanbevolen winkel 100GBP meer, dus dat scheelt dan 125 euro.
      In de winkels hier zal het prijsverschil rond de 250 euro zijn.

      Als je de bouwkwaliteit van de lens bekijkt zie je dat het lijkt op de 24-120mm van Nikon, een lens die beduidend voordeliger in de winkels ligt.

      De eerder aangehaalde test van Focus laat zien dat de lens op f/11 en f/13 mooi presteert. De beelden van Tamron zelf waren op f/16 en in de hierboven aangehaalde review staat slechts 1 foto op f/2.8 genomen en dat is bepaald geen wereldwonder qua "punch".

      Om zoiets nou een sterke aanrader te noemen vind ik echt te ver gaan.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #33
        Re: Tamron 24-70 2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door shenhao Bekijk bericht
        Wat een onzin man, die 24-70 van Nikon gebruik je alleen op zondag dan? Door de week je Tamron?
        En dan nog: op volle opening zeg je! Kijk eens naar je eigen opnames hoe vaak je met je 24-70 op volle opening fotografeert. Heeft met deze lens niet veel zin, is enkel maar een verkoopsargument.
        Trouwens VR is nog iets dat stamt uit de tijd van analoge fotografie, om met langzame film toch nog uit de hand opnames te maken.
        Voor digitaal heeft het geen zin eigenlijk, je begint vaak al met 400asa dat was analoog al een snelle film.
        Onzin? Haha...laat me niet lachen kerel....ooit aan gedacht dat ik overgestapt ben van de 28-75 Tamron naar de 24-70 Nikkor? (Maar beiden nog heb voorlopig)...de Tamron gebruik ik dus nooit meer eigenlijk...maar heb hem vaak bij als back-up...gewoon omdat het zo'n goed, licht en fijn objectief is voor zijn prijs...

        PS...40% van mijn (niet studio) opnamen met de 24-70 zijn op f2.8...nog een 40% tussen de f2.8 en f4...en maar 20% boven de f4....verkoopargument zei je?


        Nogmaals...kom niet stoer doen en grote woorden gebruiken als je het objectief niet kent of nooit gebruikt hebt...een ieder heeft recht op zijn mening, maar ga van feiten geen mening maken
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #34
          Re: Tamron 24-70 2.8

          Shoot kon met de Tamron 24-70 f/2.8 aan de slag. Onze eerste bevindingen lees je hier:

          In lenzenland maakt fabrikant Tamron een goede beurt met de SP 24-70mm F2.8. Deze zoomlens voor fullframe reflexcamera's heeft ingebouwde beeldstabilisatie.

          Comment


          • #35
            Re: Tamron 24-70 2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door erikdr Bekijk bericht
            Shoot kon met de Tamron 24-70 f/2.8 aan de slag. Onze eerste bevindingen lees je hier:

            http://www.shoot.be/art/139945/tamro...d8%2dzoomlens/
            het is te hopen dat er nog een vervolg komt van deze "test" want deze is de naam niet waardig; enkel binnengedeelte van het glas testen met cropcamera (met weinig MP's) en geen enkele foto met opendiafragma.
            Als abonnee van shoot verwacht ik er toch wat meer van....dan heb ik zelfs liever geen test.
            Iedereen prijst deze de lucht in (we zouden de andere al moeten verkopen)zonder echt goed testmateriaal....
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #36
              Re: Tamron 24-70 2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door shenhao Bekijk bericht
              Kijk eens naar je eigen opnames hoe vaak je met je 24-70 op volle opening fotografeert. Heeft met deze lens niet veel zin, is enkel maar een verkoopsargument..
              Met mijn 28-75 zit 80% van de opnames tussen de 2.8 en 3.2 en als ik dat niet nodig heb, gaat de veel lichtere 2485 3.5-4.5 mee


              Oorspronkelijk geplaatst door shenhao Bekijk bericht
              Trouwens VR is nog iets dat stamt uit de tijd van analoge fotografie, om met langzame film toch nog uit de hand opnames te maken.
              Voor digitaal heeft het geen zin eigenlijk, je begint vaak al met 400asa dat was analoog al een snelle film.
              Ik zou, als ik jouw was, toch eens opnemen met die engeneers van Sony, Pentax en Oly en vertellen dat ze helemaal verkeerd bezig zijn met antibibber in een digitale camera in te bouwen.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #37
                Re: Tamron 24-70 2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                het is te hopen dat er nog een vervolg komt van deze "test" want deze is de naam niet waardig; enkel binnengedeelte van het glas testen met cropcamera (met weinig MP's) en geen enkele foto met opendiafragma.
                Zodra Canon de 5D MIII kan leveren doen we verder

                Comment


                • #38
                  Re: Tamron 24-70 2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door erikdr Bekijk bericht
                  Zodra Canon de 5D MIII kan leveren doen we verder
                  Als eigenaar van een Sigma 24/70 HSM kijk ik er met volle verwachting naar uit
                  D800 en een goed glasservies

                  Comment

                  Working...
                  X