Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 85mm f/1,8D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon 85mm f/1,8D

    Oorspronkelijk geplaatst door StevenM Bekijk bericht
    En zo'n lens koop je toch om op 1.8 te kunnen gebruiken.
    Dat dacht ik in het begin ook... maar nu trek ik meestal op f2.2 of iets dergelijks, afhankelijk van de situatie. Omdat ik bij F1.8 in veel gevallen overbelichting heb of de sluiter niet snel genoeg kan, of de blur té veel is naar mijn zin.

    Mijn Sigma f1.4 is lichtsterk op f1.4 , maar op f5.6 is hij het scherpst.

    Comment


    • #17
      Re: Nikon 85mm f/1,8D

      Konrad, heet hij trouwens...

      die kabouter.

      Comment


      • #18
        Re: Nikon 85mm f/1,8D

        Ik heb deze lens enkele weken geleden gekocht (tweedehands) en ben echt verbaasd over de scherpte op 1.8...

        Ik heb ook de 35mm 1.8G en de 50 1.4G maar die kunnen toch niet tippen aan de scherpte van de 85 bij een volledig open diafragma (de 35mm is misschien wel ongeveer gelijk maar je hebt hier dan ook een veel groter DOF...)
        www.benbammens.be

        Comment


        • #19
          Re: Nikon 85mm f/1,8D

          Oorspronkelijk geplaatst door benbammens Bekijk bericht
          Ik heb deze lens enkele weken geleden gekocht (tweedehands) en ben echt verbaasd over de scherpte op 1.8...

          Ik heb ook de 35mm 1.8G en de 50 1.4G maar die kunnen toch niet tippen aan de scherpte van de 85 bij een volledig open diafragma (de 35mm is misschien wel ongeveer gelijk maar je hebt hier dan ook een veel groter DOF...)

          Hier nog een tevreden gebruiker van de 85 1.8. Lijkt me scherper dan de 70-200 2.8 VR I.
          Nikon D800

          Comment

          Working...
          X