Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-200mm F4 niet scherp?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon EF 70-200mm F4 niet scherp?

    Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
    volgende keer investeren in de IS versie.
    maakt het verschil.

    Ch.
    Het ligt hier helemaal niet ah materiaal.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #17
      Re: Canon EF 70-200mm F4 niet scherp?

      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      Het ligt hier helemaal niet ah materiaal.
      Akkoord, maar IS zou in dit geval (1/60s @ 200mm op een crop) wel veel geholpen hebben.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #18
        Re: Canon EF 70-200mm F4 niet scherp?

        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
        Akkoord, maar IS zou in dit geval (1/60s @ 200mm op een crop) wel veel geholpen hebben.
        dan heb je een scherp meisje dat groen is van de schijn van de bladeren en door de schaduw van het bos geen leven in haar gezicht heeft. Een betere locatie zou hier de truc doen.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #19
          Re: Canon EF 70-200mm F4 niet scherp?

          Reflector of softbox ook....
          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
          flickr

          Comment


          • #20
            Re: Canon EF 70-200mm F4 niet scherp?

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            Het ligt hier helemaal niet ah materiaal.
            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            dan heb je een scherp meisje dat groen is van de schijn van de bladeren en door de schaduw van het bos geen leven in haar gezicht heeft. Een betere locatie zou hier de truc doen.
            TS klaagt over de onscherpte. Dus ik dacht dat met stabilisatie of een statief die onscherpte een pak minder zou zijn geweest. Dus toch het materiaal dacht ik zo.

            Groen ziet ze nou ook al hoor...

            PS: een kraakheldere hemel met zon, en dan in de schaduw onder de bladeren gaan staan is inderdaad niet echt iets om dan te zeggen "Het was nochtans zeer helder weer"
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #21
              Re: Canon EF 70-200mm F4 niet scherp?

              Probeer de lens eerst eens uit op statische onderwerpen, en met voldoende licht, zodat de sluitertijd zeker kort genoeg wordt.
              Als de foto's dan nog niet scherp zijn, dan is er wat mis met die lens (als foto's met andere lenzen wel scherp zijn op dezelfde camera).
              Als je de test helemaal juist wil doen, zet dan de camera op een stevig statief, en gebruik de zelfontspanner (timerfunctie van die camera).

              Ik hoop dat je nog voldoende tijd hebt om nieuwe communiefoto's te maken...

              Het is niet omdat je goed gereedschap hebt dat je dan ook elke klus perfect kan uitvoeren, weten waarmee je bezig bent is ook heel belangrijk.
              Door ervaring (leren uit je fouten) kan je alleen maar beter worden.
              Last edited by Black B@ndit; 7 mei 2012, 20:47.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #22
                Re: Canon EF 70-200mm F4 niet scherp?

                Bedankt voor jullie hulp allemaal :-).

                Ik ga de foto's aan de ouders laten zien (gelukkig waren er ook foto's op een andere locatie die een pak beter zijn) en als ze tevreden zijn is het goed, anders is er nog tijd om het opnieuw te doen.

                @Black Bandit, dat zal ik zeker proberen. En uit deze fouten leer ik inderdaad hoe het beter te doen volgende keer.

                Allemaal bedankt
                Canon 400D / Lumix DMC-FZ38 / Canon EF 28-80mm / Canon EF 70-200 f4 L USM / MacBook 13"

                Comment


                • #23
                  Als je dan toch nog tijd hebt, dan zou ik die die niet geslaagd zijn gewoon herdoen. Noch jij, noch de ouders en het meisje zullen tevreden zijn met foto's als hierboven vrees ik.
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment

                  Working...
                  X