Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toekomst DX lenzen ???

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Is de D300 de opvolger van de D100 ?
    NIKON D70
    NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

Comment

klopt, Capture One, de makers van de DSLR software, zijn zeer actief in deze business, ze maken digitale achterwanden van 20 Mpixel en die passen op een 6 x 6 voor de gekende merken. En ze zijn pas achteraf de DSLR gaan ondersteunen.

Voor de echte PRO is er al heel wat aanbod, alleen, niet voor onze 'bruine' geschikt ... of je moet die 6 kruisjes die je leven veranderen zijn tegengekomen

Comment

Ik ga u eerst dat vat bezorgen en daarna, wanneer het ongeveer half leeg is, kom ik onderhandelen over dat voorschot, goe?

Originally posted by roadrunner
        Diegenen die al een optie willen nemen op m'n 12-24mm kunnen dat nu al doen.

Stuur me gewoon een mailtje en ik zal je dadelijk m'n rekeningnummer sturen.En zeg nooit nooit,dus schrijf je dadelijk in op dit reuzeaanbod (25 percent voorschot nu te betalen en elk jaar dat ik de lens kan gebruiken een klein vat bier en om de 5 jaar een groot vat)
        “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
        Scott Adams

Comment

@ Theokus: leuk je visie te lezen,Theo.Natuurlijk mag je nooit nooit zeggen en niemand heeft een kristallen bol.Nikon kan over enkele jaren van gedachten veranderen,de prijzen van de fullframes kunnen sneller dan verwacht zakken....Weet ik veel wat er allemaal kan gebeuren.Dat is natuurlijk zo.

Maar aangezien Nikon deze reeks lenzen nu opstart zal de volgende generatie Nikoncamera's hoogstwaarschijnlijk deze lenzen wel kunnen gebruiken.Nikon Nikon zijnde (ze zijn wat traditioneler en gooien minder vlug het roer 100 graden om)maar dat weet je nooit natuurlijk.Dan moet je de bijv.nieuwe Olympus DSLR ook niet kopen want met die lenzen ben je nog veel beperkter (bij wijze van spreken natuurlijk).

In 't slechtste geval verkoop je de lens over zovele jaren en stel dat je hem niet verkocht krijgt heb je in elk geval een prima 16-24mm want vanaf 16mm geeft de lens geen zwarte randen of vervorming op een fullframe.Maar dit is een scenario voor de doemdenkers en daar doe ik niet aan mee.Ik (en vele anderen) beleef elke dag veel plezier van deze toplens!!

Markali moet voor zichzelf uitmaken of hij zijn centen wil uitgeven aan de Nikkorbreedhoek.Ik meende tijdens mijn gesprek met hem te Grobbendonk opgemaakt te hebben dat ie net zoals ik een breedhoekliefhebber is. Dus....

Danny's Photosite

Comment

Originally posted by markali
            Ik ga u eerst dat vat bezorgen en daarna, wanneer het ongeveer half leeg is, kom ik onderhandelen over dat voorschot, goe?

Geslepen vos
            Danny's Photosite

Comment

Is inderdaad zo, als ik voor mezelf bekijk wat voor soort fotografie mij het meeste aanspreekt, dan komt daar toch veel een breedhoek bij kijken. Dit maakt dat ik wel iets sneller bereid zal zijn om wat meer te investeren in goed breedhoekglas, maar toch... Misschien een beetje naïef van mij, maar ik ging er echt wel van uit dat je kwaliteitslenzen bij wijze van spreken koopt 'voor het leven'. In ieder geval niet om ze na 2-3 jaar te moeten verkopen omdat ze niet meer bruikbaar zijn.
              Nu, met het argument dat het daarna nog bruikbaar is vanaf 16mm op een fullframe heb je ook een punt natuurlijk. Pfff, nog eens wat nachtjes over slapen denk ik.
              Originally posted by roadrunner

Markali moet voor zichzelf uitmaken of hij zijn centen wil uitgeven aan de Nikkorbreedhoek.Ik meende tijdens mijn gesprek met hem te Grobbendonk opgemaakt te hebben dat ie net zoals ik een breedhoekliefhebber is. Dus....

“Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
              Scott Adams

Comment

Originally posted by theokus

In die tijd was er nog geen sprake van een D300 of een D70… wat zijn we toch ferm verwend dezer dagen

Vriendelijke groeten,
                Theo
                moet natuurlijk Canon EOS-300D zijn
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Originally posted by markali
                  Misschien een beetje naïef van mij, maar ik ging er echt wel van uit dat je kwaliteitslenzen bij wijze van spreken koopt 'voor het leven'. In ieder geval niet om ze na 2-3 jaar te moeten verkopen omdat ze niet meer bruikbaar zijn.
                  Helemaal niet naïef hoor,je hebt gelijk dat je de pro's en contra's op een rijtje zet.En ik ben ook niet van plan om over 2 of 3 jaar de 12-24mm te verkopen.Er zullen nog wel heel wat jaartjes camera's zijn bij Nikon of Fuji met kleinere sensors.Maar als je er zo over twijfelt kan je misschien beter gewoon de Sigma kopen.

Danny's Photosite

Comment

Re: Toekomst DX lenzen ???

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                    Nikon heeft al aangegeven dat zij geen fulframe body's gaan bouwen. Dus normalerwijze zou dit geen probleem voor de toekomst moeten zijn.
                    Dat denk ik ook.
                    Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    Dit zou me ook verwonderen, misschien vandaag en morgen nog niet maar die fullframe sensors zullen binnen x aantal jaar wel gemeen goed zijn. En dan zit je daar met je dx lenzen.
                    Mja, ik heb hier ook DX lenzen, maar hoop dus ook dat ze blijven DX-sensor camera's maken in de toekomst.

Comment

Een reactie op een topic van 2004
                      Ik denk niet dat men daar nog op aan het wachten was.
                      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                        Een reactie op een topic van 2004
                        Ik denk niet dat men daar nog op aan het wachten was.
                        Misschien automatisch slotje zetten op topics ouder dan 6 maand? Nieuwe topics kunnen dan nog aangemaakt worden met verwijzing naar het oude gesloten topic

Comment

Inderdaad, een slotje is hier wel nodig . . .
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                          X