Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 150mm Macro F2.8 IF EX APO DG OS HSM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 150mm Macro F2.8 IF EX APO DG OS HSM

Ik zoek informatie over deze lens, omdat hij sinds kort ook met Sony A-mount bestaat. Sony heeft de stabiliser in de camera, maar de lens zonder stabilisatie is er niet. Zou dat een bezwaar zijn? Ik kan uiteraard de stabilisatie in de camera uit zetten. Ik vind overal wel erg veel enthousiaste gebruikers van deze lens, al zeggen sommige commentaren dat hij wat langzaam is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
      Die lens heb ik onlangs gekocht, mijn laatste macro probeersels zijn er mee gemaakt. Goeie respons van de lens, wat focus betreft, zelfs uit de hand weinig missers want de os werkt zeer goed. Zit te popelen op beter weer om er meer te gaan mee werken.
      Ik kom van de Canon 100L USM (niet IS).
      Toch wel even rechtzetten dat de canon 100L wel een heel goede IS heeft.
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

De versie zonder beeldstabilisatie heeft een trage autofocus, de nieuwere met OS zou ook een wat snellere AF hebben.

Ik gebruik zelf de niet-gestabiliseerde versie, die ik gekocht heb toen ze pas uit kwam, het was een van de eerste die hier in Belgie verkocht zijn, en het is nog steeds een heel goede lens.
        Maar met een goede beelstabilisatie erbij zoals in de nieuwe versie zal het percentage bruikbare foto's hoger worden.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
          Dus als ik jullie goed begrijp is deze lens nog goed om voor macro op een crop-camera te gebruiken ? Want in mijn geval zou 150mm een equivalent geven 225mm, wat toch al aardig wat lengte is om goed stil te houden. En ik weet best dat je het meeste macro werk van statief doet , maar evengoed kan dat een probleem zijn , omdat je geen beeldstabilisatie kan gebruiken.
          Lijkt mij echt een puike lens !
          Groeten,
          Johan
          Ook een 180mm zonder IS kan je stilhouden als er genoeg licht is.
          En dan is het dikwijls het onderwerp dat het meest beweegt.

Volle zon = snelle beestjes = genoeg licht om uit de hand te werken (als genoeg afstand en snelle AF)
          Vroeg in de morgen = beestjes zitten stil = rustig statief opstellen

Comment

Ik gebruik deze lens al een paar maand. De vorige versie heb ik ook gebruikt op Canon. Ik vind deze lens zo goed dat ik nu de nieuwere versie gebruik sinds ik omgeschakeld ben op Nikon. Zeer scherpte lens met een prettig bereik. 100mm vind ik te weinig voor een macrolens en 180-200 dan were teveel. Alleen begrijp ik niet goed waarom er steeds gesproken wordt over de OS en de autofocus, dta zijn nu eens twee zaken die ik nooit gebruik. Macro doe ik steeds vanaf statief en ik vraag me eigenlijk af hoe men macro doet doet zonder?
            Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
              Ik gebruik deze lens al een paar maand. De vorige versie heb ik ook gebruikt op Canon. Ik vind deze lens zo goed dat ik nu de nieuwere versie gebruik sinds ik omgeschakeld ben op Nikon. Zeer scherpte lens met een prettig bereik. 100mm vind ik te weinig voor een macrolens en 180-200 dan were teveel. Alleen begrijp ik niet goed waarom er steeds gesproken wordt over de OS en de autofocus, dta zijn nu eens twee zaken die ik nooit gebruik. Macro doe ik steeds vanaf statief en ik vraag me eigenlijk af hoe men macro doet doet zonder?
              Eindelijk heb ik deze lens sinds 2 maand.
              Op enkele mooie testen na, heb ik ze (nog) nooit gebruikt in 't vrije veld.
              Inderdaad voor macro is dat op statief en zonder statief, zoals Fuse hier schrijft

Comment

Hier een voorbeeld van http://www.fotokonijnenberg.be/produ...hsm-nikon.html
                Ik heb deze nu al iets meer dan een jaar en al mijn macrofoto's zijn ermee gemaakt, ben daar heel tevreden van.

Zie voorbeeld :http://forum.belgiumdigital.com/f43/...en-457739.html

Grts S.

Comment

misschien wat offtopic Roland, maar als je 'm dan toch zou kopen, goed kijken kwestie van de prijs
                  snel ff rondgekeken en vond 'm op andere site aan €909 ipv €969
                  Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
                  Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

Comment

Ok, prijzen veranderen voortdurend.
                    Rondkijken is idd evidend !

Comment

Ik had een vraag gepost, maat er is zeker iets mis gegaan.
                      Op het gevaar af een domme vraag te stellen: bij het op internet zoeken naar deze lens kom je ze soms ook tegen zonder de IF of APO in de naam. De rest wel hetzelfde en foto ziet er ook gelijk uit. Is dat een ander type of is men alleen minder volledig in de beschrijving?
                      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Hier voor €859

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
                          Ik had een vraag gepost, maat er is zeker iets mis gegaan.
                          Op het gevaar af een domme vraag te stellen: bij het op internet zoeken naar deze lens kom je ze soms ook tegen zonder de IF of APO in de naam. De rest wel hetzelfde en foto ziet er ook gelijk uit. Is dat een ander type of is men alleen minder volledig in de beschrijving?
                          Het kan de zeer goede en populaire voorganger zijn: maar die was twee jaar geleden overal snel uitverkocht na de introductie van het nieuwe type die toen 50% duurder was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                            Ook deze heeft weer NIET de "APO" en "IF" in de benaming; dus weerom de vraag: is het wel dezelfde...
                            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Ook deze heeft weer NIET de "APO" en "IF" in de benaming; dus weerom de vraag: is het wel dezelfde...
                              Ik zie toch duidelijk APO op het objectief staan hoor.

Comment

Er bestaat geen andere: zijn voorganger die ook APO was is al jaren niet meer verkrijgbaar.

Comment

Working...
                                X