Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf nieuwe lens.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aanschaf nieuwe lens.

Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
    polarisatiefilter is niet direct nodig.. wel een uv filter dat de coating van je normale lens beschermT..
    UV filter is totaal overbodig, pola kan van pas komen

Comment

Hello, ben hier weer met men radeloosheid
      Ik heb namelijk rondgekeken voor een fatsoenlijke camerabag, mini-statiefje, enz..
      Die dus al wel een klein prijsje hebben..
      MAAR, ik heb nog geen 2e lens ( na de 18-55 kitlens ).
      Nu zag ik zo wat objectieven, zoals hierboven vermeld de Tamron 70-300mm, Canon EF 50mm f/2.5 Macro, Tamron 18-200mm f/3.5-6.3 XR Di II.
      Ik weet dat deze 3 allebei ( 1 + 2 ) verschillend zijn.
      Ik ben verzot op macro- en productfotografie (product voor mij is vooral 'etenswaren', fruit, want ik ben een echte kookliefhebber & Ja, al op mijn 14 )
      Nu heb ik een budget van rond de 450 voor 1 lens of dus gedeeld door 2, voor 2 lenzen ;-)
      Wat ik ook eerder opmerkte was dit: Canon EF 50mm f/1.8 II
      115 euro, dus dit zou ook in combinatie kunnen met de 70-300.
      Nu was ik aan het denken of ik voor mijn gebruik ( ik reis niet veel, 3 weken per jaar ; voor de rest aan het thuisfront vooral natuur & macrofotografie )
      zou ik dan niet de 70-300 kunnen laten vallen, of heeft deze echt een meerwaarde?

Graag tips, want mijn brein is even een lekker doolhof geworden

Antoniooooo.

( P.S. wou hier geen nieuw topic voor aanmaken, omdat het toch over hetzelfde gaat )

Comment

je hebt een PM.
        Een tele heeft natuurlijk zijn meerwaarde maar dat weet je maar als je er mee gewerkt hebt. Is er niemand in je omgeving waar je eventueel eens een tele van kan lenen? Zo weet je snel of je er wat aan hebt.
        In jouw geval zou ik uitkijken tussen wat hier in de rubriek aangeboden staat. Regelmatig komen daar mooie dingen voorbij en zeker voor je budget is dat een goede zaak.
        Filters zijn niet direct nodig, een zonnekap is meestal wel een aanrader maar natuurlijk niet nodig als je produktfotografie binnen gaat doen.
        Succes met de zoektocht en maak je nog geen zorgen over je brein, die doolhof kom je regelmatig tegen in je leven. Kiezen is nu eenmaal verliezen.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Voor food/produktfotografie wordt heel vaak een 35 of 50mm 1.8 (of 1.4) gebruikt, omdat je dan een echt heel kleine dof hebt tov de kitlens die je nu gebruikt, en beide lenzen zijn heel scherp.
          Je kan ook van vrij dicht al scherpstellen.

Kijk in de fotos die je nu hebt gemaakt met je zoom of de meeste rond de 35 of 50mm zitten en beslis op basis daarvan welke van de 2 je koopt..
          Dan zit je echt goed wat food fotografie betreft en gaan je fotos een pak beter worden.

Voor een andere lens zal je een keuze moeten maken, wat je in welke omstandigheden wil fotograferen.
          Bij architectuur/landschappen gaat men vaak naar een heel brede lens (10-20 bv).

Een 70-300 is om in te zoomen op details enzo. Goed voor natuurfotografie.

Je zal wat meer details moeten geven wat je verder ermee wil doen want natuur/portret/.. is wat vaag.

Kijk ook na wat de minimum scherpstelafstand is van elk type lens. De ene 70-300 is de andere niet. Meestal moet je bij dit type lenzen minstens 2 meter van je onderwerp staan om te kunnen scherpstellen. Bij sommige (goedkopere ?) lenzen soms nog meer. Binnenhuis (thuis studio ?) een persoon er volledig op krijgen is dan soms onmogelijk als je niet voldoende ruimte hebt. Portretten buitenhuis lukken dan wel omdat je daar wel meer afstand kan nemen.
          Produkt/foodfotografie met een 70-300 is ook mogelijk maar enkel als je een goed statief hebt en voldoende afstand kan nemen.. maar een 50mm 1.8 zal dan een pak comfortabeler werken.
          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Oke, mooie info, dank u, haha
            Heb ondertussen beslist, het zal sowieso een 70-300 worden met daar een statief bij en als dat niet aan mijn verwachtingen voldoet zal het met kerstmis een mooie macrolens worden

Antoniooooo.

Comment

OK succes
              Bij aankoop van 't statief best de camera met die zwaarste lens meenemen naar de winkel en uittesten. Zeker voldoende budget voorzien. Bij mijn D90 met 70-300VR erop voldeden statieven rond de 100 euro niet (een 10-tal in de winkel geprobeerd die op papier wel het gewicht aankonden maar in de praktijk niet), heb uiteindelijk een van een Manfrotto van +-170 euro gekocht..
              En kijk toch eens naar een 35 of 50mm
              Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Oke, zal ik doen, dankje voor de waarschuwing
                Nu vind ik het wel raar, ik had het eerder al over de Canon EF 50mm F 1.8 ( weet het niet van buiten !?)
                & nu zag ik eens op cool blue bij de specificaties & er staat een negatief kruisje bij Macro, nu zou ik toch denken dat in amateuristische macrofotografie, dat toch wel waarde heeft, of vergis ik me hierin

Comment

wij verstaan onder makro meestal een afbeelding 1-1 op de sensor en die 50 1.8 kan zo dicht niet komen maar je kan dan weer extensiontubes gebruiken.
                  Ik vrees een beetje dat je nu op te korte tijd te veel info over te veel verschillende zaken krijgt om te verwerken, neem er dus best even je tijd voor om te kijken over wat we het waar hebben
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Ik denk dat je ze beter hier kan bestellen .
                    ???waarom

In jouw link is ze bijna 100 euro duurder dan bij digicamshop??
                    Voor een normale 14 jarige lijkt mij dat een serieuze besparing om ze dan toch maar aan de beste prijs te kopen.

Comment

Stond bij promoties aan €319 toen ik die link plaatste.
                      Misschien hen eens bellen ?
                      Ik vind het een uitstekende winkel hoor. Trouwens in de eerste plaats een winkel, geen pure webwinkel van oorsprong.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Stond bij promoties aan €319 toen ik die link plaatste.
                        Misschien hen eens bellen ?
                        Ik vind het een uitstekende winkel hoor. Trouwens in de eerste plaats een winkel, geen pure webwinkel van oorsprong.
                        Heeft de TS wat aan een Sony versie ? Ik denk het niet. Kijk toch wat beter na voor je zoiets post.

Comment

Zal ik het dan nog wat duidelijker zeggen, speciaal voor jou ?

Er "stond" een prijs van €319 (max. als het al niet 299 was) bij mijn initiële link van enkele weken geleden.
                          Als referentie heb ik nu enkel nog een keer de promo-pagina erbij gezet. Daar heb je nog wel de Nikon- en Canon-versies, maar nu aan volle prijs...

Vandaar mijn suggestie om even te bellen en te zien of de oude promo-prijs nog kan.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Zal ik het dan nog wat duidelijker zeggen, speciaal voor jou ?

Er "stond" een prijs van €319 (max. als het al niet 299 was) bij mijn initiële link van enkele weken geleden.
                            Als referentie heb ik nu enkel nog een keer de promo-pagina erbij gezet. Daar heb je nog wel de Nikon- en Canon-versies, maar nu aan volle prijs...

Vandaar mijn suggestie om even te bellen en te zien of de oude promo-prijs nog kan.
                            Waarom herhaal je dan zo'n link als de info niet meer klopt, je maakt jezelf belachelijk hoor.

Comment

Je maakt juist jezelf belachelijk door mensen te verwijten dat ze niet lezen terwijl uitgerekend jij dat niet doet.

TS vroeg waarom ik hem naar een duurdere winkel stuurde.
                              In plaats van hem te zeggen dat hij maar op tijd die link had moeten bekijken, heb ik hem getoond dat de promo nog wel vermeld wordt voor een paar andere vattingen en dat hij misschien kon proberen nog eenzelfde prijs te bekomen.

In elk geval: gefeliciteerd met je waardevolle inbreng.
                              Wat een mooie dag hier weer op BD.

Comment

Je maakt juist jezelf belachelijk door mensen te verwijten dat ze niet lezen terwijl uitgerekend jij dat niet doet.

TS vroeg waarom ik hem naar een duurdere winkel stuurde.
                                In plaats van hem te zeggen dat hij maar op tijd die link had moeten bekijken, heb ik hem getoond dat de promo nog wel vermeld wordt voor een paar andere vattingen en dat hij misschien kon proberen nog eenzelfde prijs te bekomen.

In elk geval: gefeliciteerd met je waardevolle inbreng.
                                Wat een mooie dag hier weer op BD.
                                Mijn inbreng stond hoger maar die heb je niet gelezen want je wou doordrammen voor jouw winkel, de 70-200 F4 van Canon blaast dat lensje weg in alle reviews, promo of niet. Iets doet me denken aan duivel in wijwatervat, spartel verder.
                                En voor je 100mm verschil aanhaalt, die crop je zo door de extra kwaliteit.

Comment

Working...
                                X